Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این کارزار  هنگامی در پاکستان آغاز می‌شود که دودلی زیادی درباره زدن واکسن کرونا در میان مردم حتی در میان کارکنان بهداشتی وجود دارد.

فیصل سلطان، وزیر بهداشت پاکستان گفت که واکسیناسیون همگانی با تمرکز بر سالمندترین افراد در جوامع عموما افراد بالای ۸۰ سال آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس یک نظرخواهی منتشر شده در هفته گذشته، تقریبا نیمی از کارکنان بهداشتی نگرانی‌های درباره واکسن کرونای چینی «سینوفارم» دارند که فعلا تنها واکسن در دسترس در پاکستان است.

این نظرسنجی از ۵۵۵ نفر از کارکنان پزشکی که بوسیله موسسه گالوپ پاکستان و یک انجمن پزشکی در فاصله ۱۲ تا ۲۰ فوریه انجام شد، نشان داد که بسیاری از کارکنان بهداشتی واکسن‌های کرونای دیگر به جز واکسن چینی را ترجیح می‌دهند.

به گفته سلطان، پاکستان تا ۲۰ فوریه (۲ اسفند)  ۵۰۴۴۰۰ دوز واکسن «سینوفارم» را به ایالت‌های این کشور فرستاده است و ۲۳۰۰۰۰ نفر از کارکنان بهداشتی تا به حال یک دوز واکسن را زده‌اند.

پاکستان تا به حال ۵۹۲۲۳۹ مورد کروناویروس و بیش از ۱۳۰۰۰ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

پاکستان هیچ واکسنی را به تولیدکنندگان واکسن کرونا سفارش نداده است و عمدتا برای تهیه واکسن به برنامه کوواکس سازمان جهانی بهداشت/اتحادیه جهانی واکسن (GAVI) برای کشورهای فقیرتر و واکسن‌های اهدایی متحد قدیمی‌اش، چین متکی است.

مقامات پاکستان تقریبا همه بخش‌های جامعه را باز کرده‌اند، اما روز چهارشنبه تصمیم‌شان برای اجازه دادن به گردهمایی در فضاهای بسته مانند سینماها، تئاترها و سالن‌های عروسی را لغو کردند.

به گفته این مقامات، مدارس نیز برای دو هفته از ۱۵ مارس (۲۱ اسفند) تعطیل خواهند بود.

کد خبر 590035 برچسب‌ها كروناويروس واکسن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن کرونا کارکنان بهداشتی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جمع زیادی از مردم شهر یاسوج در آخرین روز هفته سلامت که باشعار سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده بود مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را پیاده روی کردند.
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای یادآوری نعمت سلامتی برشمرد و گفت: مراقبت از سلامتی، قدردانی از این نعمت بزرگ خدادادی است که همواره باید مدنظر قرار دهیم. 
جاودان سیرت با بیان اینکه ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها که با هدف تقویت سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده در تحقق رسالت حرفه‌ای و خانوادگی خود نیز موفق باشیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی