Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «حمید شهریاری» طی پیامی به نشست تقریب علمای مذاهب اسلامی در پاکستان به مناسبت عید سعید مبعث که توسط «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد قرائت شد، با تبریک فرا رسیدن مبعث پیامبر اعظم، ابراز امیدواری کرد که همه مردم جهان به ویژه مسلمانان از نعمت سلامت، عافیت و حُسن عاقبت برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بعثت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) ، یکی از زیباترین اتفاقات عالم به شمار می‌آید. واقعه‌ای که سرآغاز یک حرکت عظیم برای هدایت و سعادت بشر گردید. بشریت در دوران سقوط و انحطاط اخلاقی و معنوی به سر می‌برد که ناگهان فردی از جنس مردم، از سوی خداوند برای پایان دادن به ظلمات و تشویق و هدایت به سمت فضائل اخلاقی، ملکات فاضله نفسانی و در یک کلام تبشیر به سوی فیض بزرگ سعادت مبعوث شد. آن حقیقت معظّم با تمام وجود این مأموریت خطیر و عالمگیر را دریافت کرد و به ثمر رساند.

حجت السلام شهریاری افزود: اکنون بعد از گذشت قرنها از این دعوت عظیم، این وظیفه مهم بر عهده بزرگان، علماء و نخبگان جامعه است که با تمسک به فرامین نورانی قرآن کریم و عمل به سیره مترقی رسولالله اعظم (ص) به عنوان الگو و اسوه حسنه و اهل بیت طاهرین (ع) ، امت اسلام را از انحطاط و خطرات عصر حاضر حفظ کرده و به سرمنزل مقصود رهنمون گردد. این در حقیقت همان معیت با رسول اعظم (ص) است. این که تمام مذاهب اسلامی در چتر حمایت و هدایت پیامبر قرار گیرند و ما به عصری برگردیم که علی رغم اختلاف نظر بین اصحاب همگی با هدایت ایشان امت واحده‌ای را شکل دادند و در مقابل ظلم و شرک ایستادند.

وی تاکید کرد: این عزم راسخ و همت بلند باید حفظ و حراست شود، ما باید با تمسک به کلام الله و معیت با رسول الله (ص)، وحدت و برادری بین خود را تقویت کرده و برای منزوی کردن استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی بیش از پیش تلاش کنیم و زمینه را برای نیل به تمدن نوین اسلامی مهیا نماییم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: اینک در دورانی که با کمال تأسف، ساحت قدسی و نورانی پیامبر مهر و رحمت (ص) و کلام الله مجید مورد بی‌شرمانه‌ترین توهین‌های جاهلیت مدرن قرار گرفته است، هنوز دلهای آگاه ملت‌ها در جستجوی حقیقت مکتب آسمانی اسلام است و گرایش در حال افزایش آحاد مختلف مردم به تعالیم نورانی اسلام، دلیلی بر این مدعاست است.

وی افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا عروسک‌های خیمه‌شب بازی، داعش را به نام اسلام به جهان عرضه کرد تا با اعمال خشونت، قتل، غارت و تخریب فرهنگ ملل چهره‌ای زشت از اسلام به جهان نشان دهند تا از آن اعراض کنند و دیگری کسی اسلام گرایش نکنند.

حمید شهریاری تاکید کرد: درک صحیح واقعیتهای جهان و شناخت دشمن مشترک، از اولویت‌های مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. امروز سرمایه‌های مادی و معنوی امت اسلام در سایه غفلت برخی از مسلمانان در حال غارت و چپاول است؛ از غصب ظالمانه کشور فلسطین، سرقت نفت لیبی، سوریه تا وضع ناگوار مسلمانان روهینگیا، و ناامنی دردناک مردم در افغانستان گوشهای از مصایب دنیای اسلام است. مسئله شوم سازش با رژیم جعلی و تروریست صهیونیست و عادی‌سازی روابط با این شجره خبیثه در سایه سکوت مرگبار برخی کشورهای منطقه، نمکی بر زخم مسلمانان است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز علما و نخبگان بصیر پاکستان، نسبت به اتفاقات دنیای اسلام، بیدار هستند و با شور مثال زدنی، در مواقع مورد نیاز، با سرعت و دقت واکنش نشان میدهند. به عنوان نمونه در قضیه توهین سخیف مجله "شارلی ابدو" در فرانسه و سوزاندن مصحف نورانی قرآن کریم در سوئد، محشری در پاکستان برپا شد که دنیا را به حیرت وا داشت. همچنین در قضیه ترور ناجوانمردانه سردار سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، رستاخیزی در پاکستان بهپا خواست که نظیر آنرا عالم کمتر شاهد بوده است. اینها نشان از بیداری و هوشیاری علماء، نخبگان و ملت مسلمان و انقلابی پاکستان دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با ادای احترام به روح بلند بانی عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ، گفت: آن منادی وحدت مسلمین و مجاهد خستگی ناپذیر عرصه دین و سیاست که با رهبری پیامبرگونه خویش، مسلمانان جهان را به خیزش در برابر استکبار جهانی و نظام سلطه هدایت کرد و آرزوی توفیق بیشتر و سلامت دارم برای رهبر عظیم الشأن حضرت امام خامنه‌ای که با ترویج فرهنگ مقاومت، عزت اسلامی را برای امت اسلامی حفظ کرد و مرزهای عقلانیت را در جهان اسلامی توسعه داد و به امت اسلامی روحیه‌ای بخشید تا با کسب دانش و ثروت، شاهد رشد روزافزون تقاضای اسلام ناب محمدی در جهان باشیم.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پاکستان وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پاکستان وحدت اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پاکستان وحدت اسلامی اخبار کنکور تقریب مذاهب امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی