Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:10:50 GMT

گام‌های اساسی برای افزایش طول عمر خودرو

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۴۳۰۳

گام‌های اساسی برای افزایش طول عمر خودرو

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، "فقط یک سال دیگر نگهش میدارم"، این جمله ای است که افراد اصولا هنگام تموم شدن تعمیرات خودرو کهنه، به خود می گویند. اگر  خودرو خود را به طور مرتب، تعمیر و نگهداری کنید و به سرعت به هر یک از مشکلات مربوطه پاسخ دهید، می توانید خودرو خود را به مدت طولانی نگه دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تعویق انداختن تعمیرات خودرو به این معنی است که فقط ممکن است خودرو در آینده ای نزدیک بیشتر از خرابی کنونی، خراب شود.  رعایت برنامه تعمیر و نگهداری نکته مهمی است، اما پاسخ سریع به علائم هشدار دهنده نکته مهم تری است چرا که باعث می شود خودرو در آینده به تعمیر اساسی نیاز نداشته باشد، به عنوان مثال، نشتی پمپ آب، فراتر از یک دردسر است، اگر بدون مراقبت باقی بماند، موتور شما ممکن است بیش از حد گرم شود، یک واشر سر ترک بخورد یا سیلندر‌ها را تاب دهد.

قطعات مناسب انتخاب کنید: با داشتن اتومبیل قدیمی می‌توانید مدیریت هزینه‌ها را با استفاده از قطعات با کیفیت پایین عاقلانه بدانید. این قابل درک است، زیرا قطعات OEM ممکن است هزینه بیشتری نسبت به قطعات پس از فروش یا قطعاتی که از حیاط نجات خریداری می‌کنید، داشته باشد. هر قسمت را انتخاب کنید، مانند پمپ آب، رادیاتور یا واشر سر، از مناسب بودن آن برای اتومبیل خود اطمینان حاصل کنید. 

به موقع روغن موتور را تعویض کنید: در مورد تغییرات روغن در فواصل مناسب، به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید. با این حال، اگر ماشین شما بیش از ۱۱۲۶۵ کیلومتر پیمایش داشته، برخی از قطعات خودرو بیشتر در معرض فرسایش قرار دارند و منجر به نشت می‌شوند. موتور‌های قدیمی بیشتر روغن می سوزانند و لجن خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

هر خودرو ۲۲ میلیون تومان هزینه فولاد دارد

بهترین کار در این مواقع این است که روغن خودرو را بیشتر و مرتب تغییر دهید، مثلا هر 5 هزار کیلومتر اقدام به تغییر روغن کنید.  انتخاب یک روغن مناسب باعث می شود لجن جمع در موتور را کم کنید، یا اگر اتومبیل شما به طور منظم روغن تعویض کرده است، یک روغن استاندارد با مسافت پیموده شده با تهویه مطبوع می‌تواند مصرف روغن را کنترل کرده و از نشت جلوگیری کند.

تغییر به موقع روغن گیربکس و واسکازی: اگرچه در سرویس‌های دوره‌ای خودرو‌های دنده‌ای، تنها سطح واسکازین چک می‌شود تا در صورت نیاز به آن اضافه شود، اما کارشناسان معتقدند برای پیشگیری از کاهش روانکاری واسکازین و افزایش عمر مفید خودرو به ازای هر ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد یا هر دو سال یکبار، واسکازین گیربکس تعویض شود.

در خصوص خودرو‌های اتوماتیک هم توصیه می‌شود روغن گیربکس برای خودرو‌های صفر در کارکرد ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر و برای خودرو‌های دست دوم به ازای هر ۲۰ هزار کیلومتر تعویض شود.

خودرو را به مکانیک نشان دهید: خودرو خود را چند وقت یکبار به مکانیک نشان دهید تا یک بررسی کامل انجام دهد، یک مکانیک متخصص باید سیستم‌های تعلیق و تعمیرات اساسی موتور را بررسی کنید و از بروز مشکلات عمده جلوگیری کند، همچنین ممکن است به شما کمک کنند تا تصمیم  بگیرید که وقت فروش خودرو شما است یا خیر.

بررسی سیستم خنک‌کننده موتور خودرو: سیستم خنک‌کننده در عملکرد موتور یک خودرو، نقش اساسی را ایفا می‌کند. در این سیستم‏ رادیاتور، فن، پمپ آب، ترموستات و مایع ضدیخ از اجزا اصلی بوده و عملکرد این اجزا باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. انجام بررسی‌های مرتب برای پیدا کردن هرگونه نشانه خرابی و فرسودگی ضروری است. ترک خوردگی تسمه‌ها یا نقاط نرم شده و باد کرده روی شلنگ‌ها باید برطرف شوند. اگر این قطعات مشکل داشته باشند، سیستم خنک‌کننده خودرو را از کار می‌اندازند. اگر فکر می‌کنید وجود ترموستات باعث گرم شدن موتور می‌شود از سالم بودن آن مطمئن شوید.

چه زمانی باید از شر اتومبیل سالخورده خلاص شوید؟ هر زمان که هزینه تعمیرات و نگه داری آن بیشتر از بودجه شما شد ،می توانید اقدام به فروش خودرو کنید. اگر تعمیرات شما قابل کنترل باشد می توانید یک سال دیگر خودرو خود را نگه دارید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو هزار کیلومتر خودرو خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود

جائکو، برند فرعی چری که مخصوص بازار‌های بین‌المللی ساخته شده، انتظار می‌رود در تابستان ۲۰۲۴ وارد بازار بریتانیا شود. جائکو J ۷ یا چری تانسو ۰۶ همچنین قرار است توسط مدیران خودرو به بازار ایران بیاید.

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین مدل جائکو J ۷ در واقع نسخه پلاگین هیبریدی چری تانسو ۰۶ بوده و اخیراً در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد. این خودروی جدید احتمالاً در ژوئن ۲۰۲۴ با قیمت اولیه تقریبی ۴۰ هزار پوند انگلیس در بریتانیا عرضه شود.

ظاهر جائکو J ۷ شبیه به چری تانسو ۰۶ است. تفاوت ظاهری این دو خودرو با یکدیگر، در لوگو "JAECOO" بوده که در جلوپنجره با لوگو چری شده است.

چری تانسو ۰۶ مدل ۲۰۲۴ دارای ابعاد ۴۵۳۸/۱۸۹۸/۱۶۸۰ میلی‌متر بافاصله بین دو محور ۲۶۷۲ میلی‌متر است. انتظار می‌رود جائکو J ۷ نیز همین اندازه را داشته باشد. از طرفی، خودروی جدید از طراحی سقف معلق استفاده می‌کند که با دستگیره‌های مخفی درب‌ها و رینگ‌های پنج پره هماهنگ شده است. یک سانروف پانوراما نیز وجود دارد.

نیروی تولیدی از یک سیستم پلاگین هیبریدی متشکل از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و موتور‌های الکتریکی دوگانه تامین می‌شود. حداکثر قدرت موتور بنزینی به ۱۹۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور به ۲۹۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۸ ثانیه طول می‌کشد. علاوه بر این، برد جامع کروز آن ۱۲۰۰ کیلومتر است در حالی که برد حالت الکتریکی خالص آن تقریباً ۱۰۰ کیلومتر است. در حال حاضر، چری به طور رسمی مشخصات پیشرانه را تأیید نکرده است.

فضای داخلی مطابق با تانسو ۰۶ است. یک صفحه‌نمایش کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی و عمودی ۱۴.۸ اینچی و یک فرمان D شکل در این بخش وجود دارند. سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲ نیز در این خودرو حضور دارد که دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تشخیص نقاط کور است.

در سال ۲۰۲۳، چری سالانه ۹۳۷٬۱۴۸ دستگاه خودرو صادر کرد که نسبت به سال قبل ۱۰۱.۱ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟