Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: بعثت نبی اعظم برای سالکان الی‌الله بیشترین زمینه را فراهم کرده است، مجموعه قوانینی که تحت عنوان شریعت برای امت اسلام آمده است در هیچ دینی برای هیچ امتی به این جامعیت مطابق عقلانیت و توان انسان نازل نشده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،‌ به مناسبت عید مبعث مراسم جشنی در در حوزه علمیه ثامن‌الائمه(ع) در قالب مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا الهی منش» عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب طی سخنانی گفت: ۲۷ رجب یادآور این است که خداوند متعال بهترین جلوه خود را برای امت آخرالزمان به عنوان هدیه فرستاده است.

وی افزود: تمام انبیاء الهی به قدر وسع خود سمت رسالت را بر عهده داشتند اما ولی اعظم به عنوان رحمت جامع الهی درتمام هستی رسالت الهی را بر عهده گرفتند، خداوند متعال این نعمت ویژه را برای امت آخرالزمان قرار داد که لطف و رحمت او برای ابدیت نصیب آنها شد.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با استناد به آیه ۱۰۶ سوره انبیاء عنوان کرد: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند ما تو را نفرستادیم مگر اینکه برای همه موجودات در همه مراتب آیه رحمت باشی.

حجت‌الاسلام والمسلمین الهی منش، با بیان اینکه عالم یعنی آنچه خدانما است، اظهار کرد: تمام مراتب خلقی، اسماء و صفات الهی نشانه خداوند و دلالت بر وجود او دارند.

وی ادامه داد: موجودات خلقی و عقلی تام همه مراتبی دارند، تمام جمادات، نباتات و انسان ها همه از خیر و برکت رسول گرامی‌ اسلام بهره می‌برند. ما باید شاکر خداوند متعال باشیم چراکه هیچ امتی همچون امت آخرالزمان شامل لطف الهی نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با استناد به فرمایشی از  مرحوم علامه طباطبایی، اظهار کرد: ایشان در رساله توحیدی خود حدیثی را نقل می‌کنند که قبل از تولد حضرت عیسی(ع) شیطان به هفت آسمان راه داشت پس از آن از نفوذ به چهار آسمان ممنوع شد اما هنوز به سه آسمان رفت و آمد می‌کرد با ولادت نبی اعظم(ص) از همه هفت آسمان محروم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین الهی منش با بیان اینکه با نزول قرآن راه نفوذ شیاطین به عالم بالا بسته شده است، ابراز کرد: اگر کار، فعل و گفتار ما در سطح عقلانیت قرار بگیرد شیطان در ما قدرت نفوذ ندارد.

وی افزود: اگر ما در وجود خود عقلانیت را شکوفا سازیم مسیر عبودیت بندگی خدا شکوفا می‌شود در این صورت راه شیطان بر ما بسته می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه بعثت نبی اعظم برای سالکان الی‌الله بیشترین زمینه را فراهم کرده است، گفت: مجموعه قوانینی که تحت عنوان شریعت برای امت اسلام آمده است در هیچ دینی برای هیچ امتی به این جامعیت مطابق عقلانیت و توان انسان نازل نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین الهی منش در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد راه کمال را طی کند نقشه آن شریعت اسلام است که خداوند آن را مقرر فرموده است، اگر انسان در مسیر بندگی قدم گذارد و همت سلوک الی الله داشته باشد با توجه به شرایط می‌تواند از لطف خاص الهی بهره‌مند شود.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: بعثت پیامبر جشن های بعثت بعثت پیامبر بزرگ اسلام حجت الاسلام والمسلمین برای امت الی الله نبی اعظم الهی منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در دیدار با جمعی از معلمان خوزستان که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) به مناسبت هفته معلم در مسجد رضوان اهواز انجام شد، بر اهمیت تکریم معلمان به عنوان مهمترین نقش‌آفرینان عرصه تحول در جامعه تاکید و اظهار کرد: توجه به سه ضلع خانواده، معلم و دانش‌آموز، اساس فعالیت‌های تربیتی در راستای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است و بر این اساس، امروز آموزش و پرورش باید بر این مهم تاکید ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وجود مدیران جهادی نعمت است. مدیران جهادی با ایفای نقش فعال در برنامه‌های تحولی، گام‌های ارزنده‌ای در عرصه‌های مختلف و به ویژه مجموعه تعلیم و تربیت برمی‌دارند. آموزش و پرورش با فعالیت‌های جهادی، مثمر ثمر بوده است‌.

امام جمعه اهواز گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

در ادامه عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به منظور پاسداشت مقام معلم، برنامه‌های متنوعی در اداره‌کل و مناطق ۴۰ گانه در نظر گرفته شده است که در این راستا امروز خدمت نماینده ولی فقیه در خوزستان بودیم. همچنین برنامه دوره ای خدمت اعضای مجلس خبرگان رهبری و علمای بزرگ خوزستان خواهیم داشت.

وی افزود: در راستای بزرگداشت مقام معلم برنامه ای با حضور معاون وزیر برای تکریم معلمان نمونه و سایر معلمانی که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش کردند، برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به زیارت گلزار شهدا و گرامیداشت شهدای معلم و دانش‌آموز در هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: همچنین در یکی از شب‌های این هفته، جشن میدانی برای همکاران به همراه خانواده‌شان برگزار می‌شود و امیدواریم جشن متفاوتی برگزار شود تا مردم، بیشتر متوجه ارزش و جایگاه معلم شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند