Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:34:48 GMT

مهار 2 هزار هکتار از کانون های بحرانی گردوخاک در ماهشهر

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۹۸۶۲

مهار 2 هزار هکتار از کانون های بحرانی گردوخاک در ماهشهر

حجت‌الله جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرماهشهر اظهار کرد: در منطقه هور سه راهی که در محور بندر ماهشهر-امیدیه و بندر ماهشهر-رامشیر واقع است، در گذشته 2 هزار هکتار کانون فعال ریزگرد داشتیم.

وی ادامه داد: با تحقیقات و مطالعاتی که انجام شد، 4 پروژه برای مهار ریزگرد‌ها تعریف کردیم. با اجرای 2 پروژه درختکاری 120 هکتاری و 800 هکتاری و پروژه 100 هکتاری در قالب بوته‌کاری سعی کردیم این کانون ریزگرد را مهار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر خاطر نشان کرد: پروژه 500هکتاری و غیر بیولوژیک نیز در قالب احداث گوراب در این منطقه اجرا شد. در مناطقی که نمی‌توانیم به دلیل جنس خاک، شوری خاک و یا در دسترس نبودن آب پوشش گیاهی را مستقر کنیم، از پروژه‌های غیر بیولوژیکی استفاده می‌کنیم.

جلیلیان افزود: در ادامه 2 هزار هکتار از این منطقه را نیز قرق اعلام کردیم که این موضوع به رشد پوشش گیاهی و تثبیت خاک کمک به سزایی کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر در خصوص استفاده از گوراب و تاثیرات آن در تثبیت کانون‌های ریزگرد منطقه بیان کرد: سال 1397 بحث استفاده از گوراب‌ها با الهام‌گیری از طبیعت منطقه مطرح شد.

جلیلیان ادامه داد: برای اولین بار در استان خوزستان، این پروژه توسط اداره منابع طبیعی بندر ماهشهر تعریف شد و آن را در حاشیه جاده بندر ماهشهر به رامشیر( سمت چپ جاده) که یکی از کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار در منطقه بود، اجرایی کردیم.

وی تاکید کرد: با توجه به بارش‌های خوبی که امسال در منطقه رخ داد، اکثر گوراب‌های حفر شده در کانون های بحرانی و فوق بحرانی آبگیری شد و در حاشیه این گوراب‌ها پوشش گیاهی شورگز رشد کرده که در تثبیت دائمی خاک تاثیر زیادی دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الله جلیلیان بندرماهشهر منابع طبیعی 2هزار هکتار مهار کانون بحرانی خوزستان بندر ماهشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد

تین نیوز

 استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی  در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر