Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:50:25 GMT

اوضاع در میانمار به سطح هشدار دهنده‌ای رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۱۲۱۲

اوضاع در میانمار به سطح هشدار دهنده‌ای رسیده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز جمعه اعلام کرد: وضعیت میانمار را به دقت زیر نظر داشته و رویدادها در این کشو را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت: از دید ما، اوضاع به سطح هشدار دهنده‌ای رسیده است و اطلاعاتی که در خصوص افزایش تلفات غیرنظامیان در آن‌جا می‌رسد، موجب نگرانی ما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تام اندروز» (Tom Andrews) گزارشگر ویژه سازمان‌ملل در امور میانمار با صدور بیانیه ای که به شورای امنیت ارائه شد، اعلام کرد که نظامیان ارتش میانمار احتمالاً درحال ارتکاب «جنایت علیه بشریت» هستند.

در بیانیه صادره از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار آمده است که این جنایات شامل قتل، ناپدید کردن، اعدام، شکنجه، حبس و نقض قوانین و اصول حقوق بین‌المللی بوده است.

«تام اندروز» در بیانیه خود خواستار تشکیل ائتلافی برای توقف جرائم نظامیان میانماری و همچنین اعمال تحریم های چندجانبه علیه رهبران ارتش و نهادهای وابسته به آن شده است.

بر اساس اعلام سازمان ملل، دست کم تا دیروز ۸۰ نفر در جریان اعتراضات دراین کشور کشته و صدها نفر نیز زخمی شده اند.

گفتنی است، ارتش میانمار روز یکم فوریه با انجام یک کودتای نظامی «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم این کشور را از قدرت خلع و با تشکیل یک شورای نظامی اداره امور این کشور آسیایی را در دست گرفت.

به گزارش مهر، کشتار و سرکوب مردم میانمار در حالی به انجام می رسد که این کشور در سال های گذشته شاهد حمایت گسترده از آوارگی میلیونی و کشتار هرازان نفر از مردم مسلمان ایالت راخین واقع در شمال غربی میانمار بود.

رازقه کوماراسوامی عضو کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در امور میانمار پیشتر در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: ارتش میانمار به کودکان راخینی (مسلمانان روهینگیا) ظلم و ستم کرد؛ برخی آنها را از خانواده جدا کردند و بسیاری را نیز زنده‌زنده در آتش سوزاندند. بر اساس گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در امور میانمار در سپتامبر ۲۰۱۸، نقض گسترده حقوق مسلمانان و دیگر اقلیت های این منطقه انجام گرفته است. شواهدی دال بر ارتکاب جرایم جنگی نیز وجود دارد. ما در زمینه حقوق بشر فعالیت داریم و نمی توانیم مجرمان را مجازات کنیم. نام ۶ ژنرال که در نسل کشی مسلمانان راخین نقش داشتند را گزارش کردیم. در خلال تحقیقات خود در میانمار به اطلاعاتی بسیار تکان دهنده دست یافتیم؛ از جمله خشونت علیه مردان جوان و ظلم و تجاوز جنسی در بازداشتگاه ها؛ ارتش میانمار علیه کودکان نیز اقدامات وحشیانه ای انجام داد. باید گزارشی که در مورد جنایات و ظلم ارتش میانمار علیه مسلمانان راخین آماده کرده‌ایم، توسط دادگاه هایی که دارای صلاحیت محاکمه جهانی هستند و دادگاه بین المللی کیفری مورد رسیدگی قرار گیرد.

گفتنی است ارتش میانمار در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه راخین را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ به این سو از خشونت های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به بیش از ۷۲۵ هزار نفر که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته اند. سازمان ملل متحد و تشکیلات بین المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان راخین در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می کنند.

کد خبر 5167665

منبع: مهر

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف میانمار ارتش میانمار کودتا در میانمار ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ایران سوریه افغانستان فلسطین برجام ترکیه جنگ 2015 یمن آنتونی بلینکن روسیه جو بایدن امور میانمار مسلمانان راخین ارتش میانمار سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان ملل درباره اشغال مرز رفح

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، مقامات سازمان ملل متحد درباره عواقب فاجعه بار اشغال مرز رفح و مسدود کردن راه های کمک رسانی به مردم غزه هشدار دادند. دبیر کل سازمان ملل هم از رژیم صهیونیستی خواست دست از تشدید تنش بردارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
ینس لرکه - سخنگوی دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه
جیمز الدر - سخنگوی یونیسف
آنتونیو گوترش - دبیر کل سازمان ملل

دیگر خبرها

  • نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود
  • هشدار سازمان ملل درباره اشغال مرز رفح
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • اذعان «آسپیدس» به هدف قرار گرفتن ناو ایتالیایی در خلیج عدن
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • هشدار آنروا درباره عواقب هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به رفح