Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری فارس در حاشیه‌ی نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه و پژوهشی در حوزه کرونا گفت: پس از انتشار فراخوان شرکت در نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه و پژوهشی در حوزه‌ی کرونا، ۲۱ تیم شرکت‌های فناور (دارای محصول) و مراکز تحقیقاتی برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد، ۱۸تیم در نمایشگاه حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری گفت: ۹ شرکت از پارک علم و فناوری فارس، ۴ تیم از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۳ تیم از دانشگاه شیراز، ۱ تیم از دانشگاه صنعتی و ۱ تیم از دانشگاه پیام نور در این نمایشگاه حضور یافتند.

رئیس دانشگاه شیراز نیز گفت: نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه و پژوهشی در حوزه‌ی کرونا نشانگر آن است که پژوهشگران بحران و تهدید شیوع بیماری کرونا را به فرصت بدل کرده و در طول این مدت فعالیت‌های بسیارخوبی انجام شده است.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه به ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در کمیته‌ی علمی ستاد مقابله با بیماری کرونا پرداخت و توضیح داد: از همان روز‌های آغازین شیوع این بیماری، ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان و ذیل آن، کمیته‌ی علمی ستاد مقابله با بیماری کرونا به مدیریت دانشگاه شیراز تشکیل شد و در طول یک‌سال گذشته جلسات مستمری دراین خصوص تشکیل گردیده است.

نادگران افزود: کمیته‌ی علمی ستاد مقابله با بحران کرونا از همان روز‌های آغازین شیوع این بیماری، اولویت‌ها و نیاز‌های مرتبط با بحران کووید۱۹را به اطلاع اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان فارس، پژوهشگران و علاقه‌مندان دارای مجوز رساند، پس از آن، طرح‌های پژوهشی که به دبیرخانه‌ی کمیته‌ی علمی کرونا ارسال شد، توسط کارگروه علمی کمیته، در دومرحله مورد غربالگری قرار گرفت و در نهایت، تعداد قابل توجهی از طرح‌ها پس از داوری نهایی و طبق اولویت‌بندی تخصصی و نیازسنجی برای تأمین اعتبار پذیرفته شد.

دبیر کمیته‌ی علمی ستاد مقابله با کرونا هدف از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه و پژوهشی در حوزه‌ی کرونا در استان فارس را اطلاع‌رسانی هرچه بهتر این دستاورد‌ها به عموم جامعه و همچنین افزایش سطح آموزشی عموم جامعه درخصوص این بیماری معرفی کرد و توضیح داد: اطلاع‌رسانی صرف از طریق صداوسیما باعث می‌شود مردم به شنیدن موارد ضروری عادت کنند، اما اطلاع‌رسانی‌های متفاوت دیگری از قبیل برگزاری وبینار‌ها و یا نمایشگاه مجازی می‌تواند مؤثر باشد و نتایج خوب و ارزشمندی را در پی داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در این مراسم با بیان اینکه برپایی نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه و پژوهشی در حوزه‌ی کرونا در استان فارس، فرصت خوبی برای نشان دادن تلاش‌ها و دستاورد‌های مراکز علمی و دانشگاهی است، گفت: از زمان شـیوع بیمـاری کرونـا در کشـور و عـزم ملـی در کنتـرل ایـن بیمـاری، و نقــش موثــر شــرکت‌های فنــاور و دانــش بینــان در ایــن موضــوع، تعــدادی از شــرکت‌های مســتقر در پــارک علــم و فنــاوری فــارس کــه توانمنـدی تولیـد ژل و محلـول ضدعفونـی کننـده سـطح و دسـت را داشـتند، نسـبت بـه تهیـه ایـن محصـوالت اقـدام کردنـد.

امین‌رضا ذوالقدر گفت: برخـی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بـا توجـه بـه تخصـص کاری خـود، برنامـه‌ریـزی و اقداماتـی درخصـوص تولیـد محصولاتـی در زمینـه‌ی کنتـرل و مبـارزه بـا شـیوع ایـن ویـروس داشـتند که ایـن اقـدام براسـاس برنامـه‌ریـزی‌هـای صـورت‌گرفتـه بـرای پیشــگیری از شــیوع ویــروس کرونــا و اســتفاده از ظرفیــت شــرکت هـای فنـاور مسـتقر در پـارک علـم و فنـاوری فـارس انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شیراز نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا ویروس ی نمایشگاه دستاورد های فناورانه کمیته ی علمی ستاد مقابله تیم از دانشگاه دانشگاه شیراز بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز