Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:29:12 GMT

خانه تکانی را به تنهایی انجام ندهید

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۵۴۵۲

خانه تکانی را به تنهایی انجام ندهید

ایسنا/اصفهان سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بهتر است مراحل خانه تکانی به صورت دو نفره انجام شود، از شهروندان خواست در هنگام خانه تکانی نکات ایمنی را درنظر داشته باشند.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر توجه به نکات ایمنی در هنگام خانه تکانی، اظهار کرد: بهتر است مراحل خانه تکانی به صورت دو نفره انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قبل از شروع کار پاکیزه‌ سازی و نظافت باید برق محل قطع و شیر اصلی گاز  بسته شود تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود، گفت: بعد از تمیز کردن وسایل گازسوز به ویژه آبگرمکن و پکیج، از درست بودن لوله های دودکش آنها اطمینان حاصل کنید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه لوازم خانگی به ویژه اجاق گاز باید با احتیاط و دقت جا به جا و اتصالات مربوط به گاز با آب و صابون کنترل شود، افزود: پاک کردن و شستشوی لوازم برقی از جمله چراغ روشنایی، لوستر بدون قطع کردن جریان برق بسیار خطرناک است و احتمال برق گرفتگی را افزایش می‌دهد، بنابراین ابتدا باید جریان برق را در وسیله برقی قطع و سپس به پاک کردن یا شستشوی آن بپردازید.

وی همچنین بر استفاده از مواد شوینده استاندارد تاکید کرد و افزود: هنگام استفاده از مواد شوینده در خانه تکانی‌ها، حتما از ماسک و تهویه مناسب استفاده کنید. همچنین از مخلوط کردن مواد شوینده مختلف خودداری کنید، چون این کار موجب آزاد شدن بخارات سمی از جمله گاز کلر شده و به ریه، چشم و پوست انسان آسیب جبران‌ناپذیری می‌رساند و احتمال مسمومیت را افزایش می‌دهد.

کاوه آهنگران با بیان اینکه در انجام خانه تکانی‌ها نباید از نردبان‌های یک‌طرفه با توجه به احتمال لغزش بر روی سرامیک استفاده شود، گفت: هنگام پاک کردن شیشه و پنجره‌ها اصول ایمنی را رعایت کرده و از قرار گرفتن روی لبه پنجره، نرده یا قرنیزها خودداری کنید.

وی با اشاره به وزش باد، توصیه کرد؛ شهروندان از قرار گرفتن روی لبه دیوار و پنجره بدن محافظ و مهار خودداری کنند و افزود: از قرار دادن سطل، گلدان و هرگونه اجسام در لبه پنجره، دیوار و پشت بام خودداری کنید، چراکه احتمال سقوط و برخورد با اشخاص رهگذر وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خاتمه از شهروندان خواست در صورت هرگونه سوال یا درخواست مشاوره با تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خانه تکانی ايمني حوادث آتش نشاني خانه تکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

به گزارش ایران جیب، عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت‌وساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی