Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) مانند دیگر فدراسیون های بین المللی تحت تاثیر پاندمی کرونا باتعویق چند باره یا لغو کلی رویدادهای خود مواجه شد که مسابقات قهرمانی جهان یکی از آنها بود. مهمترین رویداد این فدراسیون که تعیین کننده وضعیت پینگ پنگ بازان جهان برای حضور در بزرگترین آوردگاه جهان است اما بعد از کش و قوس های فراوان در تقویم مصوب ITTF قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این رقابت ها در سطح جهانی از فردا یکشنبه در قطر آغاز می شود و با برگزاری مسابقات گزینشی در سطح قاره پیگیری می شود. با برگزاری اولین مسابقات گزینشی در قطر چهار نفر از مسافران توکیو معرفی می شوند. بعد از آن پینگ پنگ بازان آسیایی رقابت خود را برای تعیین تکلیف سهمیه های منطقه ای این قاره ادامه می دهند.

نوشاد و نیما عالمیان همراه با ندا شهسواری و شیما صفایی نمایندگان تنیس روی میز ایران در مسابقات گزینشی المپیک در سطح جهانی و قاره ای هستند، این چهار نماینده کشورمان از فردا دیدارهای خود را در این میادین آغاز می کنند به این امید که بتوانند برای هفتمین بار تنیس روی میز ایران را المپیکی کنند. 

اولین حضور تنیس روی میز ایران در میادین المپیک المپیک به بازی های ۱۹۹۲ بارسلونا و حضور ابراهیم علیدخت در این بازی ها باز می گردد. آن زمان سهمیه ایران خارج از مسابقات گزینشی به دست آمد اما بعد از آن نمایندگان کشورمان با حضور در میادین انتخابی مجوز لازم برای شرکت در بازی های المپیک را به دست آوردند. 

مجید احتشام زاه (المپیک ۲۰۰۰ سیدنی)، محمدرضا اخلاق پسند (المپیک ۲۰۰۴ آتن)، افشین نوروزی (المپیک ۲۰۰۸ پکن)، نوشاد عالمیان و ندا شهسواری (المپیک ۲۰۱۲ لندن) و نوشاد و نیما عالمیان همراه با ندا شهسواری (المپیک ۲۰۱۶ ریو) پینگ پنگ بازان ایرانی هستند که به این واسطه یعنی حضور در میادین انتخابی برای المپیک کسب سهمیه کرده اند. 

البته سهمیه المپیکی هیچ یک از این بازیکنان از مسابقات گزینشی جهان به دست نیامده است. رقابت های منطقه ای (آسیای میانه) و قاره ای (آسیا) تنها رویدادهایی بوده که تاکنون پینگ پنگ بازان ایران موفق به کسب سهمیه المپیک از حضور در آنها شده اند همانطور که پنج سال پیش برای المپیک ریو نیما عالمیان از رقابت های انتخابی آسیای میانه و نوشاد عالمیان از مسابقات گزینشی آسیا کسب سهمیه کردند. 

برای دوره جدید بازی های المپیک اما به واسطه اضافه شدن دیدارهای میکس به مسابقات تنیس روی میز که منجر به کاهش کلی سهمیه های قاره آسیا از ۱۱ به ۶ سهمیه شده، توزیع سهمیه در سطح قاره آسیا انجام نمی شود. بنابراین بازیکنان تنیس روی میز ایران فقط می توانند از مسابقات گزینشی جهان یا آسیای میانه ورودیه لازم برای المپیک را بگیرند و البته رنکینگ جهانی.

شانس نمایندگان ایران که برای اینکه بتوانند از رقابت با حریفان جهانی خود صاحب سهمیه شوند خیلی زیاد نیست اما این دیدارها می توانند تدارکات خوبی باشد برای آنها تا شانس خود را برای دست یابی به تک سهمیه در نظر گرفته شده برای آسیای میانه - در هر دو بخش مردان و بانوان - بیشتر کنند.

قزاقستان و ازبکستان حریفان اصلی پینگ پنگ بازان کشورمان در هر دو بخش مردان و بانوان در آسیای میانه هستند که شاید بتوانند برای آنها در راه کسب سهمیه المپیک دست و پا گیر شوند اگرچه برادران عالمیان و ندا شهسواری تجربه المپیکی شدن در رقابت با نمایندگان این کشورها را دارند. 

کد خبر 5168008

منبع: مهر

کلیدواژه: تنیس روی میز کسب سهمیه المپیک قطر المپیک 2020 توکیو نوشاد عالمیان نیما عالمیان تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر والیبال جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران کاراته مهدی طارمی کشتی آزاد جودو لیگ قهرمانان اروپا تکواندو تنیس روی میز باشگاه پرسپولیس حسن یزدانی تنیس روی میز ایران مسابقات گزینشی پینگ پنگ بازان آسیای میانه ندا شهسواری کسب سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم

در دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال در قطر که با قضاوت تیم داوری ایرانی متشکل از موعود بنیادی فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی برگزار شد، تیم ملی فوتبال ژاپن موفق شد با تک گل یامادا در دقیقه ۱+۹۰ ازبکستان را شکست دهد و قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

همچنین ۲ تیم پس از رسیدن به فینال این مسابقات جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نیز کسب کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیروز نیز تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در دیدار رده بندی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا با نتیجه ۲ بر یک از سد اندونزی عبور کند و جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

اندونزی هم به دیدار پلی آف این بازی‌ها صعود کرد و باید به مصاف گینه برود تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به المپیک مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • صعود نوشاد عالمیان به جدول اصلی مسابقات عربستان
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم