Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:50:41 GMT

ریزش ۸۷۲ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۶۱۱۸

ریزش ۸۷۲ واحدی شاخص کل بورس

بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش ۸۷۲ واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 23 اسفند) بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 872 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و 206 هزار واحد آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا، خودرو، شتران، رمپنا، خساپا به ترتیب با 340، 302 206، 110 و 97 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شتران - پالايش نفت تهران و كرازي - كارخانجات‌ توليدي‌ شيشه ‌رازي‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش امروز (شنبه 23 اسفند) شاخص کل فرابورس با ریزش 3 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 78 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای كزغال - زغال سنگ پروده طبس، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان و آريا - پليمر آريا ساسول در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه 20 اسفند) آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته با ریزش 4970 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 205 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که تالار بورس با ریزش 3365 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 206 هزار واحدی آخرین روز کاری خود در هفته گذشته را به پایان رساند.

 

بر اساس جدول نمادهای معاملاتی چهارشنبه 20 اسفند شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 877 واحدی معادل 0.28 درصد به رقم 314 هزار و 701 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با کاهش 539 واحدی معادل 0.12 درصد، عدد 431 هزار و 808 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 352 واحدی به رقم 281 هزار و 699 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 5469 واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 733 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 3778 واحد کاهش به رقم 885 هزار و 342 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 2264 واحد اکاهش همراه بود و عدد 2 میلیون و 432 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارشنبه 20 اسفند نمادهای فولاد، فملی، شستا، شپنا، شبندر، خودرو و وتجارت به ترتیب با 1203، 1151، 760، 456، 394، 226 و 168 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.  صبح چهارشنبه 20 اسفند نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، كاما - باما و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در پایان معاملات چهارشنبه 20 اسفند نمادهای اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس، بركت - گروه دارويي بركت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و وتجارت - بانك تجارت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند. همچنین در پایان معاملات چهارشنبه 20 اسفند نمادهای فملی، شستا، فولاد، شبندر و شپنا به ترتیب با 901، 700، 470، 373 و 304 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس 4 میلیارد و 391 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 527 هزار و 415 نوبت معامله و به ارزش 52 هزار و 415 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس ارتفاع یک میلیون چهارشنبه 20 اسفند بر شاخص کل بورس سرمایه گذاری قرار گرفتن پالایش نفت هزار واحد روز کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۵۴۵  واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل