Web Analytics Made Easy - Statcounter

بمباران مواضع داعش در کوه «مخمور»، تشریح نتیجه کمیته جنایت هولناک صلاح الدین، تحرکات تروریست‌ها در غرب عراق و واکنش حشد شعبی به حادثه شنیع روستای «البو دور» از مهمترین اخبار عراق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دجله، یک منبع امنیتی عراقی از بمباران شدید مواضع داعش در سلسله جبال مخمور در نزدیکی استان اربیل عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع به جزئیات بیشتری از این حملات هوایی اشاره نکرد.

سوء استفاده داعش از شرایط آب و هوایی و نفوذ به ناحیه‌ای در غرب الانبار

یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار در غرب عراق از نفوذ سه داعشی به ناحیه «الدراعمه» از توابع «الرطبه» در غرب الانبار و حمله به منزل یکی از شهروندان عراقی به نام «محمد جبار» و وادار کردن آن به دادن خودرو خود به آنها، خبر دادند و اعلام کردند: تروریست‌ها با سوء استفاده از شرایط جوی نامساعد غرب الانبار به این منطقه رخنه کرده و سرقت خودرو مذکور به آنها برای عبور از پست امنیتی این ناحیه و حرکت به سوی مناطق صحرایی کمک کرده است.

همزمان یک منبع امنیتی عراقی درباره تحرکات داعش با توجه به طوفان گرد و خاک شدیدی که الانبار را در نوردیده است هشدار داد.

تشریح نتایج تحقیقات درباره جنایت هولناک« البو دور» در جنوب تکریت

فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور یک بیانیه اعلام کرد: کمیته تحقیق مشترک مامور تحقیق درباره جنایت تروریستی هولناکی که در روستای« البودور» در جنوب تکریت رخ داد، از تکمیل تحقیقات خبر داد و به این نتیجه رسید که تروریست‌های داعش که به شکل پیاده به روستا نفوذ کردند عامل جنایت هستند.

عراق|جنایت هولناک در صلاح الدین

 

در این بیانیه آمده است: آنها یونیفرم نظامی به بهانه بازرسی منازل پوشیده بودند و جنایت شنیع را علیه افراد بی گناهی که مواضع میهن پرستانه داشتند، مرتکب شدند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق بیان کرد: نیروهای امنیتی هویت مسئول این جنایت را مشخص کرده‌اند و آن یکی از افراد این روستاست که ساکنان قبلا وی را به سبب اقدامات تروریستی او از روستا بیرون انداخته بودند تا مبادا با بازگشت از این افراد بی‌گناه انتقام بگیرد. در این جنایت 6 نفر از افراد یک خانواده و یک نیروی پلیس و یک وکیل کشته شده‌اند.

واکنش حشد شعبی به جنایت «البودور»

فرماندهی عملیات حشد شعبی در صلاح الدین با صدور یک بیانیه به مواضع برخی سیاستمدار نماها و شبکه‌هایی که با خون افراد بی‌گناه به منظور کسب دستاوردهای رذیلانه تجارت می‌کنند، واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: مردان عراق همچنان در راه وطن جانفشانی می‌کنند و خون پاک خود را می‌دهند و گروه دیگری که حامی برادران خود در ارتش و حشد شعبی و دیگر سازمان های امنیتی عراق بودند از میان ما رفتند و آنها جان خود را به سبب مخالفت با داعش و حامیان آنها از دست دادند.

حشد شعبی بیان کرد: در حالی که ما در عزا به سر می‌بریم، در کمال شگفتی شاهد برخی مواضع سیاستمداران و برخی شبکه‌های تلویزیونی هستیم که با خون پاکان به خاطر منافع پست دنیا تجارت می‌کنند و اتهاماتی علیه افرادی که در راه وطن جانفشانی می‌کنند، می‌زنند.

در بیانیه حشد شعبی آمده است: در مصیب بزرگ، ما حامی این پیام به همه و عراقی‌ها و ساکنان صلاح الدین به شکل خاص هستیم که برادران شما در حشد شعبی و ارتش عراق سدی بلند در برابر هرکه سودای وارد کردن گزند به کرامت عراقی‌ها را داشته باشد، خواهد بود. ما تا عاملان این جنایت هولناک را مجازات نکنیم از پا نخواهیم نشست.

مجلس تماشاگر اوضاع نخواهد بود

از سوی دیگر «حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق به شدت این جنایت هولناک را محکوم کرد و از دولت خواست که عملیات امنیتی گسترده علیه بقایای داعش برای حمایت از امنیت شهروندان و ممانعت از تکرار این حوادث که در آن فرزندان وطن قربانی می‌شوند، انجام دهد.

وی بیان کرد: تکرار این اقدامات تروریستی همکاری اطلاعاتی بیشتر با اهالی به منظور کشف شبکه‌های داعشی را طلب می‌کند و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق باید حمله امنیتی گسترده در مناطقی که داعشی در آن هستند، انجام دهد.

الکعبی خواستار کشف سریع زوایای جنایت و سپردن عاملان جنایت به چنگال عدالت شد و در عین حال تاکید کرد که مجلس تماشاگر این جنایات نخواهد بود.

وی افزود: ما کمیته تحقیق ویژه برای پیگیری این جایت دردناک تشکیل خواهیم داد و بر دامنه اقدامات و تدابیر و طرح‌های امنیتی اتخاذ شده خواهیم افزود و اجازه از بین رفتن امنیت و ریختن خون عراقی‌ها را نخواهیم داد و در راستای مجازات عاملان این جنایت حرکت خواهیم کرد.

دستگیری مسئول بمب گذاری داعش در الانبار

اداره اطلاعات عراق از بازداشت مسئول بمبگذاری داعش در الانبار خبر داد و اعلام کرد که این سرکرده داعشی در منطقه «وادی الغذف» در صحرای الانبار در غرب عراق دستگیر شده  و از مظنونان تحت تعقیب بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندهی عملیات جنایت هولناک صلاح الدین حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با معاون وزارت کشور ایران بر پایبندی کشورش به توافق امنیتی با ایران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز چهارشنبه میزبان مجید میر احمدی معاون وزارت کشور ایران بود.

بر اساس بیانیه امنیت ملی عراق، در این دیدار اجرای توافق امنیتی امضا شده میان دو طرف علاوه بر مساله کنترل مرزهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه بررسی شد.

الاعرجی تأکید کرد که دولت عراق به اجرای توافق امنیتی مذکور در چارچوب زمانی‌اش پایبند است و برای همکاری با ایران در همه زمینه ها و توسعه روابط تاریخی بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران
  • ۳۴ هزار و ۶۲۲ شهید؛ نتیجه ۲۱۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود