Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@10:09:51 GMT

ذخایر خونی در گیلان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۹۴۱۵

ذخایر خونی در گیلان کاهش یافت

دکتر گیتی ایزدی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ذخایر خونی باید حداقل پنج روز باشد اما اکنون ذخایر خونی در استان گیلان به ۶۶ . ۳ روز رسیده است.

وی افزود: مصرف روزانه خون در استان گیلان  به طور میانگین ۳۰۰ واحد است در حالی که  مراجعه روزانه مردم برای جمع آوری این میزان از خون کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ایزدی پور با بیان اینکه با این وجود خون های مورد نیاز بیماران در گیلان تامین می شود، خاطرنشان کرد: شبکه ملی خون رسانی در کشور فعال است که استان های مختلف در موارد مختلف به هم کمک می کنند.

وی  از مردم نوعدوست گیلان در گروه های خونی مختلف دعوت کرد تا برای تامین خون های مورد نیاز بیماران به تمام پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

به گفته وی علاقمندان به این اقدام انسان دوستانه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدا خون در ساعت اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ در طول روز نیز با شماره  ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال "اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود؛ همراه داشتن اصل کارت شناسایی شرایط اهدای خون است.  

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و  آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب‌ها رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان اخبار کنکور استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استایل جذاب شبنم قربانی و الناز حبیبی در اکران مردمی تمساح خونی در مشهد + عکس

tags # جواد عزتی ، الناز حبیبی ، شبنم قربانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • استایل جذاب شبنم قربانی و الناز حبیبی در اکران مردمی تمساح خونی در مشهد + عکس
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان