Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ایران، گسترده‌ترین شبکه درمان و کاهش آسیب را در دنیا دارد، گفت: بخش خصوصی در ارائه خدمات این شبکه، مشارکت جدی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا تویسرکان منش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ایران یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های درمان و کاهش آسیب را در دنیا دارد که طی سه دهه ایجاد شده است و همچنین بخش خصوصی در ارائه خدمات این شبکه، مشارکت جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های درمانی در ایران، داوطلبانه است و افراد به مراکز درمان کاهش آسیب مراجعه می‌کنند، گفت: طبق قانون، ۸ نوع مرکز درمانی وجود دارد که افراد داوطلبانه می‌توانند خدمات درمانی این مراکز را دریافت کنند؛ به‌طوری‌که در سال ۹۹ بیش از ۹۶۴ هزار و ۹۲۲ نفر به ۷۴۲۸ مرکز سرپایی درمان اعتیاد که همان مراکز MMT و مطب هستند، مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ادامه داد: همچنین مراکز اقامتی در کشور وجود دارند که آن‌ها را تحت عنوان کمپ می‌شناسیم و درمان‌های میان مدت یا بلند مدت در اختیار افراد معتاد قرار می‌دهند.
تویسرکان منش ادامه داد: یک هزار و ۹۷ مرکز اقامتی میان مدت یا کمپ در کشور هستند که بیش از ۱۹۰ هزار نفر را در ۱۱ ماهه امسال تحت پوشش قرار داده‌اند و همچنین ۲۷ مرکز اجتماع درمان‌مدار یا TC در کشور هستند که مدت اقامت فرد در این مراکز بیشتر است و تا به امروز بیش از ۲۹۰۰ نفر را تحت پوشش داده‎اند.
وی بیا بیان اینکه مراکز کاهش آسیب دیگری هستند نیز وجود دارند؛ یعنی افرادی که به دلایل روحی یا جسمی، توانایی یا تمایل به ترک را ندارند و خودشان هم برای ترک مراجعه نمی‌کنند، اما ما می‌خواهیم این افراد الگوی مصرف خطرناک را کنار بگذارند تا به‌نوعی بتوانیم گسترش بیماری‌های عفونی را کنترل کنیم که معروف‌ترین شان مراکز گذری هستند. در این مراکز، خدمات بسیاری به افراد معتاد ارائه می‌شود که عمده‌ترین آن‌ها در پاتوق‌ها انجام می‌شود و افراد می‌توانند از خدمات سرنگ و سوزن استریل رایگان بهره‌مند شوند.
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد در بخش دیگری از سخنان گفت: نخستین موج HIV ایدز که در ایران اتفاق افتاد، مربوط به معتادان تزریقی بود که استفاده از سوزن مشترک باعث شد، موج و اوج‌گیری ایدز در ایران اتفاق بیفتد که با برنامه‌های بسیار جدی که در این بخش به‌منظور کاهش آسیب انجام شد، به گواهی سازمان بهداشت جهانی، یکی از موفق‌ترین برنامه‌های کاهش ایدز و بیماری‌های عفونی در دنیا بود؛ به‌طوری‌که اکنون الگوی انتقال HIV در ایران دیگر اعتیاد تزریقی نیست.
تویسرکان منش با بیان اینکه بیش از ۱۹۱ مرکز گذری در کشور وجود دارد که بیش از ۳۵ هزار نفر را تحت پوشش دارند، افزود: همچنین بیش از ۳۱۴ تیم سیار در کشور وجود دارند که خدماتی را به صورت سیار همچون خدمات تغذیه‌ای، سرنگ، سوزن و درمان‌ها و خدمات حمایتی و مددکاری را ارائه می‌دهند.
وی بیان کرد: ۶۹ سرپناه یا شلتر ویژه معتادان در کشور وجود دارند که علاوه بر خدمات درمانی اعتیاد، برای معتادان بیخانمان خدمات اقامتی ارائه می‌دهند که تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر امسال از این خدمات استفاده کرده‌اند.
تویسرکان منش در پایان از راه‌اندازی ۲۶ کانکس با کمک سازمان بهزیستی و دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) و سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: این کانکس‌ها به بیش از ۴۵۰۰ نفر خدمات داده‌اند و در ۱۱ ماهه امسال نیز، ۳۶ مرکز گذری سرپناه راه‌اندازی شده‌اند که به ۲۰ هزار نفر خدمات ارائه کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه درمان مراکز درمانی آسیب های اجتماعی کشور وجود وجود دارند کاهش آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • هندزفری itel T11 Pro چه مشخصاتی دارد؟
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته