Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@23:56:59 GMT

پخش «شکرستان» در نورو ز ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۵۴۵۴

پخش «شکرستان» در نورو ز ۱۴۰۰

فصل جدید مجموعه انیمیشن «شکرستان» به تهیه کنندگی مسعود صفوی در نورو ز ۱۴۰۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود. ناطقان: اگر امسال را هم حساب کنیم دیگر «شکرستان» یک نوجوان ۱۳ ساله‌ای است که از سال ۸۷ متولد شد. مجموعه انیمیشنی که شاید یکی از اولین و پر قدمت‌ترین انیمیشن‌های ایرانی است که اتفاقا محبوبیت ویژه‌ای نیز نزد مخاطبان پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





 حالا و با گذشت سال‌ها به رسم هر ساله مجموعه ۱۵ قسمتی شکرستان قرار است در نوروز ۱۴۰۰ میزبان خانه هایتان باشد.
شکرستان به تهیه کنندگی مسعود صفوی از اول فروردین و در ۱۵ قسمت ۱۵ دقیقه ای، هر شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

** شخصیت‌هایی که به مرور زمان رشد کردند
در روز‌های ابتدایی شکرستان، با چند شخصیت انیمیشنی کار خود را شروع کرد، اما رفته رفته به تعداد این شخصیت‌ها افزوده شد و در کنار آن هر کدام از این شخصیت‌ها در طول زمان پخته‌تر شدند.

** داستان‌هایی در یک سرزمین خیالی
داستان شکرستان در یک سرزمین خیالی می‌گذرد. سرزمینی که از شخصیت‌هایی خیالی پُر شده است و قصه‌هایی در راستای داستان‌های کهن ایرانی و برگرفته از ضرب المثل‌های قدیمی است.

** شخصیت‌هایی که ویژگی‌های منحصر به فردی دارند
پادشاه، وزیر، بهلول، ننه قمر، اسکندر، شعبون، رمضون و ... از شخصیت‌های اصلی این انیمیشن هستند و هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. پادشاه سرزمین شکرستان فردی نادان و ناکارآمد است که هیچ کار مثبتی از او سر نمی‌زند و همیشه بیشتر خراب کاری می‌کند. وزیر نیز به عبارتی دست راست پادشاه است و او را در رسیدن به اهدافش یاری می‌کند.
بهلول که از همه بیشتر می‌فهمد، اما همه فکر می‌کنند او دیوانه است.
ننه قمر نیز تنها زن کهنسال این سرزمین است که به همراه نوه اش اسکندر که قنداقی است زندگی می‌کنند.

** شکرستان را با مرتضی احمدی می‌شناختند
راوی در این مجموعه انیمیشن حضور ویژه و پررنگی دارد. از سال ابتدایی تولید شکرستان مرحوم مرتضی احمدی به عنوان راوی حضور داشت و بعد از فوت وی در سال ۹۳، شهاب حسینی در چند قسمت روایت شکرستان را عهده دار شد و بعد از او همت مومیوند این وظیفه را به عهده گرفت.
در این سال‌ها شاید بهترین فردی که به عنوان راوی در شکرستان حضور داشت، مرتضی احمدی بود و صدای او یک جور‌هایی روی مجموعه نشسته بود و طوری شد که شکرستان را با احمدی می‌شناختند.

** صفوی: موضوع قسمت‌ها نوروزی است
مسعود صفوی تهیه کننده مجموعه انیمیشن شکرستان در گفتگو با خبرنگار فارس درباره تغییراتی که در فصل نوروزی شکرستان ایجاد شده است گفت: در فصل جدید با توجه به اینکه در نوروز پخش می‌شود موضوع‌های ما نیز نوروزی است و به این مناسبت ارتباط مستقیم دارد.
وی ادامه داد: راوی این ۱۵ قسمت همت مومیوند است و او سومین راوی این مجموعه به شمار می‌رود.

** توقفی ۵ ساله در شکرستان.
اما از سال ۹۳ و با فوت مرتضی احمدی به مدت ۵ سال تولید شکرستان متوقف شد و بعد از مدتی این مجموعه انیمیشن دوباره تولید شد.

** معرفی دوبلور‌های شکرستان
بر اساس تعدد شخصیت‌های این مجموعه دوبلور‌های بسیاری هم با آن همکاری کردند. اکبر منانی وزیر، شوکت حجت اسکندر، فرانک رفیعی ننه قمر، ابراهیم شفیعی، تورج نصر، جواد پزشکیان، اردشیر منظم، سعید شیخ زاده، شهروز ملک آرایی ازدوبلور‌های این مجموعه بودند.

** شخصیت‌های شکرستان روی جلد لوازم التحریر
به طور معمول مجموعه‌های موفق و پرمخاطب در سراسر دنیا به محصولات فرهنگی نیز ورود می‌کنند و از این طریق روی سطح فرهنگ کودکان و خانواده‌ها تاثیر می‌گذارند. در مورد شکرستان کلاه قرمزی و چند مجموعه عروسکی و انیمیشن دیگر نیز این موضوع صدق می‌کند. چندین سال پیش همزمان با تولید عروسک‌های شکرستان مثل ننه قمر و اسکندر، عکس اغلب شخصیت‌های این مجموعه انیمیشنی روی جلد دفتر و پاک کن و تراش و مداد و جا مدادی بچه‌ها قرار گرفت.

** تولید مجموعه عروسکی شکرستان.
اما با توجه به استقبالی که از این مجموعه شد مدیران تلویزیون و مرکز صبا تصمیم گرفتند تا مجموعه عروسکی آن را هم تولید کنند. متن‌ها نوشته شد و عروسک‌ها هم بر اساس آنچه در انیمیشن‌ها بود طراحی و ساخته شد، کار به اجرا رسید و در دکور‌هایی که زمان زیادی برای طراحی و اجرایشان گذاشتند، مقابل دوربین رفت. اما متاسفانه حاشیه‌هایی در پس تولید این کار باعث شد که این مجموعه عروسکی که اتفاقا زحمت‌های بسیاری برای اجرایش کشیده شده بود، آنطور که باید دیده نشود.

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مجموعه انیمیشن مجموعه عروسکی مرتضی احمدی شخصیت ها ننه قمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر

علیرضا زاکانی شهردار تهران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر در خصوص قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: تردد در تهران به صورت ۶۶ درصد استفاده از وسایل شخصی و ۴۴ درصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و علت آن هم عقب افتادگی تاریخی در نوسازی زیرساخت هاست.

وی با بیان اینکه در کشور هر ظرفیتی داشتیم دنبال کردیم تا خرید‌ها از داخل صورت بگیرد، به طوری که قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس منعقد شد، تصریح کرد: طبق مستندات تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. ۳۲ ماه پیش روز معرفی بنده به عنوان شهردار هزار و ۸۸۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که ۸۸۰ دستگاه آن فعال بود. امروز سه هزار و ۲۰۰ اتوبوس داریم که دو هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط فعال هستند و تا چند روز آینده به سه هزار و ۴۰۰ دستگاه می‌رسد.

زاکانی با بیان اینکه ۶ هزار ون تهران مربوط به ۱۷ سال قبل بود و ۷۲ هزار تاکسی در تهران نیز وجود داشت که بخش قابل توجهی از آن با فرسودگی روبه رو بودند، اظهار کرد: پیش از سفر به چین برای اجلاس «یک کمربند یک جاده» قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس شامل دو هزار دستگاه دیزلی و هزار دستگاه برقی منعقد شد. پس از حضور در اجلاس پیگیری‌هایی برای انعقاد قرارداد مترو داشتیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ قراردادی برای ۶۹۱ دستگاه واگن مطرح شده بود و تا سال گذشته این طرح باقی مانده بود. پیش از سفر ما وزارت کشور در سفری این قرارداد را عملیاتی کرد. پس از ۶ سال عقب افتادگی که مقصر آن دولت قبلی بود، دولت انقلابی و جهادی اقدام کرد.

وی در ادامه یادآور شد: هشت رام قطار مترو به صورت کامل، ۱۰ رام قطعات و مابقی به صورت انتقال تکنولوژی وارد می‌شود. ما در چین با شرکت مربوطه اقدام به مذاکره کردیم و با پشتیبان مالی طرح نیز هماهنگی‌ها را انجام دادیم و قرارداد ۲۴ تا ۲۷ ماهه به ۱۲ تا ۱۴ ماه کاهش یافت و یک سال به نفع ایران شد.

زاکانی همچنین تصریح کرد: سهم اولیه ما دریافت شده بود و به همین دلیل یک سال به نفع ایران تمام شد. با مذاکره با چینی‌ها ۷.۵ میلیون یورو تکنولوژی ساخت بوژی را به ما دادند و مکلف شدند توسعه واگن سازی را برای ما انجام دهند. 

در قراداد چین ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم 

شهردار تهران با بیان اینکه این اقدام یک جهش برای داخل است، یادآور شد: میزان ساخت بوژی را برای کشور جلو انداختیم و ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران تمام شد و فضای جدیدی برای خدمت در کشور فراهم شد. ۶۳۰ دستگاه نیز به ۷۹۱ دستگاه واگن رسید. نمونه کامل یک به یک خردادماه ساخته و در اواخر سال واگن‌ها وارد کشور خواهد شد. ما به دنبال داخلی سازی بهترین قطعات هستیم و به سمت تزئینات نرفته ایم. بنده آمده ام که مردم را خوشحال کنم و با وجود صدا‌هایی که شنیده می‌شود، ما توجهی به آن نداریم و مردم باید بدانند چه اتفاقات بزرگی در کشور رخ می‌دهد.

وی با اعلام اینکه اولین رام داخلی با همکاری مپنا، جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی به صورت ۸۵ درصد داخلی سازی در حال تکمیل و یک افتخار برای کشور است، خاطرنشان کرد: ما خطوط را راه اندازی کرده ایم. مردم سال‌ها در مترو با زحمت رو به رو بودند، چون کسی به فکر آنها نبود.

ما به ازای ۲۵ سال گذشته در ۳ سال آینده، واگن وارد کشور خواهد شد

زاکانی با بیان اینکه ساخت خط ۸ و ۱۰ سال قبل آغاز شد و خط ۹ هفته آینده آغاز خواهد شد، گفت: تمام خطوط مترو غیر از خطوط ۹ و ۱۰ فعال هستند و یک انقلاب در مترو به عنوان زیرساخت ایجاد خواهد شد. ما به ازای ۲۵ سال قبل در سه تا چهار سال آینده، واگن وارد کشور خواهد شد. اورهال واگن‌ها نیز قابل مقایسه با گذشته نیست.

قیمت‌های طرف چینی ارزان‌تر و کیفیت بالاتر بود

شهردار تهران با اشاره به حضور خود در چین به دعوت شهردار پکن، تصریح کرد: موضوع حمل و نقل، هوشمندسازی، زیست محیطی و پسماند از موضوعات بحث ما در چین بودند. امروز انقلابی در چین در این بخش‌ها صورت گرفته و این مباحث برای آنها دیگر موضوعیت ندارد. ما سعی کردیم هدف‌گذاری مالی در این سفر داشته باشیم. قیمت‌هایی که در ایران به ما داده شده بود با چین قابل مقایسه نبود. قیمت‌های چین ارزان‌تر و کیفیت بالاتر بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی