Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر آهنی‌ها در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: امشب در دویست و هفتادونهمین جلسه شورای عالی کار که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت توافق کردند حداقل حقوق کارگران برای سال آینده با 39 درصد افزایش نسبت به سال 99 به رقم 26 میلیون و 554 هزار و 935 ریال برای مزد ماهانه برسد؛ همچنین مزد سایر سطوح قرار شد با 26 درصد افزایش و یک رقم ثابت که به صورت روزانه 82 هزار و 785 ریال یا ماهانه 2 میلیون و 483 هزار و 555 ریال اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، بن کارگری از 400 هزار تومان به 600 هزار تومان، حق مسکن از 300 هزار تومان به 450 هزار تومان و حق اولاد متناسب با رقم سال قبل با 39 درصد افزایش اضافه می‌شود و مجموع دریافتی حقوق یک کارگر 4 میلیون و 100 هزار تومان در ماه خواهد بود.

فرامرز توفیقی و آیت اسدی دو نماینده کارگران در شورای عالی کار هم افزایش 39 درصدی حداقل حقوق کارگران برای سال آینده در جلسه شورای عالی کار تأیید کردند.

جزئیات مصوبه شورای عالی کار/ پایه سنوات 40درصد افزایش یافت

نماینده کارگران در شورای عالی کار در بیان جزئیات مصوبه جلسه امروز شورای عالی کار گفت: حداقل حقوق کارگران با 39 درصد افزایش و پایه سنوات با 40 درصد افزایش روبه‌رو شد.

آیت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: امشب بعد از سه جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال 1400  در دویست و نود و هفتمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت و حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از بحث‌های فراوان در نهایت به این نتیجه رسیدند و تصویب کردند که حداقل حقوق کارگران برای سال آینده با 39 درصد افزایش به 26 میلیون و 554 هزار و 935 ریال افزایش یابد. 

وی افزود: همچنین مزد سایر سطوح کارگران از قرار 26 درصد افزایش پایه به علاوه یک رقم ثابت که روزانه 82 هزار و 785 ریال یا ماهانه 2 میلیون و 483 هزار و 555 ریال خواهد بود. همچنین پایه سنوات از 100 هزار تومان به 140 هزار تومان افزایش می‌یابد که 40 درصد افزایش خواهد داشت؛ حق اولاد برای دو فرزند 3 میلیون و 452 هزار و 141 ریال و در مجموع دریافتی یک کارگر برای سال آینده ماهانه حداقل 41 میلیون و 907 هزار و 77 ریال خواهد بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار همچنین بیان داشت: تعداد کارگران بیمه شده اصلی در کشور طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی 14 میلیون و 700 هزار هستند و حداقل مزد سال 99 یک میلیون و 910 هزار تومان بود و نرخ تورم یک ساله منتهی به آخر بهمن سال جاری 34.5 درصد بود اما در جلسه شورای عالی کار برای رعایت حال کارگران حداقل حقوق با توجه به سبد معیشت خانوار و تورم اتفاق افتاده با 39 درصد افزایش روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران حقوق شورای عالی کار حداقل دستمزد جلسه شورای عالی کار حداقل حقوق کارگران شورای عالی کار 39 درصد افزایش برای سال آینده هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در این بازدید برخی از دستاوردهای این بانک در سال‌های اخیر را تشریح کرد و گفت: حرکت در مسیر افزایش سودآوری از جمله این دستاوردها است. تلاش کردیم با توسعه اقدامات و ارائه خدمات متمایز و مطلوب بانکی به مشتریان نسبت به ارتقای سودآوری بانک رفاه کارگران اقدام و این بانک را به دومین بانک سودآور کشور تبدیل کنیم.  

 

دکتر اسماعیل للـه‌گانی به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت مردمی سیزدهم سرمایه این بانک بسیار پایین و کمی بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال بود که عملاً به سمت صفر می‌رسید و قدرت پرداخت تسهیلات از سوی بانک در حال از بین رفتن بود که با اقدامات صورت گرفته این مشکل برطرف و شاخص بهبود یافت و سرمایه بانک به بیش از ۶۲۰ هزار میلیارد ریال رسید و در حال افزایش سرمایه ۹۰ میلیارد ریالی هستیم که جمعا به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد. 

وی انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) در قالب طرح بانکداری اسلامی را به عنوان یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: این اوراق با هدف حمایت از تولید ملی و در راستای تامین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی (تولیدی، ساختمانی و خدماتی) بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی منتشر می‌شود.

 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به افزایش بهره‌وری این بانک در سال‌های اخیر اشاره کرد و از این مهم به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای بانک نام برد و گفت: سازمان مدیریت صنعتی هر ساله 500 شرکت برتر کشور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و جای بسی خرسندی است که در آخرین ارزیابی این سازمان که نتایج آن اواخر سال گذشته اعلام شد، بانک رفاه کارگران در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری رتبه نخست در شاخص بهره‌روی کل عوامل (TFP) را به دست آورد و نشان می‌دهد که بهره‌وری در بانک افزایش پیدا کرده است. در شاخص فروش نیز رتبه دوم را کسب کردیم که نشان‌دهنده افزایش بسیار خوب عملیات و ظرفیت بانک است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد