Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با حمایت از تولید داخل می توان بیش از ۶۰ درصد واگن‌های مترو را در داخل کشور تولید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن هاشمی در دویست و هشتادمین جلسه شورای شهر تهران و در نطق پیش از دستور خود گفت: در آستانه فرارسیدن ماه شعبان قرار داریم، ماه شعبان ماه منسوب به پیامبر اکرم(ص)، ماه شادی اهل بیت است که امسال این ماه با فرارسیدن بهار و روزهای نشاط وشادابی در فرهنگ سنتی ایرانیان، مصادف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه شعبان، تنها ماه در تقویم اسلامی است که فاقد رحلت و شهادت اهل بیت علیهم السلام و سراسر برکت وشادی است و با توجه به حجم انبوه مشکلات اقتصادی، بیماری کرونا و شرایط دشواری که مردم ایران در سال ۱۳۹۹، پشت سرگذاشتند، از مسئولان فرهنگی ، رسانه ملی و بخصوص حوزه فرهنگی مدیریت شهری انتظار می رود که از امشب، فضای با نشاط و شادی را در حوزه عمومی جامعه ایجاد کنند تا توان روحی و امید به زندگی در شهروندان تقویت شود.

  وی افزود: در حوزه خدمات عمومی نیز مناسب است که فعالیت‌های مرتبط به نظافت شهر، آراستگی مبلمان شهری و ضدعفونی کردن فضاهای عمومی در ایام پایانی سال تقویت گردد تا تهران آماده استقبال از نوروز گردد. همچنین با توجه به توصیه اکید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا به مردم برای خودداری از سفر نوروزی، از سازمان بوستانها و فضای سبز تهران نیز می خواهیم که زمینه حضور واستفاده شهروندان از پارکها، رود دره ها وبوستانهای تهران را با رعایت ضوابط وپروتکل های ایمنی تسهیل کنند تا شاهد حضور سالم شهروندان در طبیعت باشیم.   وی ادامه داد: روزگذشته نیز شاهد رونمایی از قطار ملی بودیم، فرایند انتقال تکنولژی و ساخت داخلی تجهیزات مترو که از دو دهه پیش آغاز شده است، در شرایط فعلی به توانمندی های مناسبی رسیده است که  می توان با سرمایه گذاری وحمایت لازم از تولید داخل، بیش از ۶۰ درصد واگن‌های مترو را در کشور به تولید رساند.   هاشمی تاکید کرد: اگر چه مدیریت شهری، تلاش دارد به وعده های خود در افتتاح ایستگاه های مترو، انعقاد قراردادهای تولید تجهیزات و تامین آن عمل کند، اما همچنان شاهد عدم ایفای تعهدات دولت در تامین تجهیزات مترو هستیم، در حالیکه  اگر دولت به وعده هایش عمل کند، بخش عمده این تجهیزات می تواند در داخل تولید گردد و هم شعار اقتصاد مقاومتی عملی شود و هم مشکل ازدحام شهروندان در شرایط کرونا در مترو بهبود یابد.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 

شهردار قم گفت: شهرداری قم ۵۵ واگن با قرارداد شرکت پوژن سهم دارد که کارفرمای این قرارداد وزارت کشور است و همزمان برای خرید سه رام دیگر اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید با استاندار قم از پروژه منوریل و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسئله تأمین واگن برای فاز نخست متروی قم که آماده بهره برداری است، در دستور کار شهرداری و دولت قرار دارد.

وی به مراحل اجرای قرارداد تأمین واگن با شرکت چینی پوژن اشاره کرد و افزود: ما ۵۰ رام واگن داریم که طراحی عملیاتی آن را شرکت پوژن انجام داده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای شروع به ساخت شرکت چینی نیاز به حدود ۶ میلیون یورو پیش پرداخت دارد که برای پرداخت آن به موافقت کمیسیون ماده ۶۲ نیاز داریم.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه در این قرارداد کارفرما وزارت کشور است گفت: هزینه تأمین واگن از این قرارداد هم با مشارکت شهرداری و دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: در اوراق مشارکت ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت است. یعنی از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۴۰۳ نیمی را ما و نیمی را دولت باید بازپرداخت کند.

شهردار قم گفت: در شهرداری کشور تنها مشهد واگنی شبیه به قم داشت. تلاش ما این بود که سه رام از مشهد قرض کنیم تا مراحل تست گرم سریع‌تر پیش رود اما به هر دلیلی این کار انجام نشد.

سقائیان نژاد تاکید کرد: اگر این کار انجام شده بود در سفر اردیبهشت ریاست جمهوری یکی از پروژه‌هایی که به دست ایشان افتتاح می‌شد، فاز نخست متروی قم بود.

وی گفت: درخواست ما این است که توافق کمیسیون ماده ۶۲ انجام شود تا دست کم بتوانیم در هشت ماه آینده واگن داشته باشیم.

شهردار قم به اقدام شهرداری برای مذاکره در تأمین واگن با چینی‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار قراردادی که با محوریت وزارت کشور پیش می‌رود، شهرداری قم برای سرعت بخشیدن به موضوع، در حال توافق با چینی‌ها برای خرید سه رام دیگر است.

کد خبر 749824

دیگر خبرها

  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران