Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عرضه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه که با ابلاغ مراجع فرهنگی متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته می‌شود.
"محمد جواد آذری جهرمی" افزود: از حدود یکسال و نیم پیش منع ارائه بسته های اینترنت شبانه به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت جدی اجرایی نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی اظهار داشت: ارائه این بسته‌ها توسط اپراتورهای تلفن همراه از یک سال گذشته محدود شده بود.
آذری جهرمی عنوان کرد: دیدگاه برخی از مراجع فرهنگی این بود که بسته های اینترنت شبانه موجب می شود دانش آموزان و دانشجویان شب بیدار بمانند؛ ما گفتیم اگر اینترنت نباشد با چیز دیگری بیدار می‌مانند و ماهواره می‌بینند.
وی تصریح کرد: با این وجود، با پیگیری‌های انجام شده ارائه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه از سر گرفته می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بیش از ۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه اینترنت دسترسی دارند و فقط هشت درصد باقیمانده که بیشتر آن‌ها مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ویژه انجام شده تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ و قبل از پایان کار دولت دوازدهم روستاهای باقیمانده نیز به شبکه سراسری اینترنت متصل می‌شوند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه استان همدان به لحاظ دسترسی به شبکه اینترنت وضعیت مناسبی دارد، افزود:بیشتر زیرساخت‌های شبکه اینترنت روستایی همدان مربوط به ADSL است که با توجه به گردشگر پذیر بودن، باید شبکه اینترنت تلفن همراه نیز در این استان ارتقا یابد.
وی ادامه داد: برنامه جبرانی ما برای استان همدان این است تا با احداث ۱۰۸ سایت مخابراتی، پوشش پهنای باند اینترنت تلفن همراه در روستاها را به بالای ۹۰ درصد برسانیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه شنبه با استقبال رسمی استاندار همدان وارد استان شد.محمد جواد آذری جهرمی در سفر ۲ روزه خود ضمن حضور در جلسه کنترل پروژه طرح های uso استان و نشست اعضای اندیشه ورزان جوان، وضعیت پوشش اینترنت در روستاهای استان همدان را نیز بررسی می کند.
منبع: ایرنا برچسب ها: آذری جهرمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟

تین نیوز

ابهامات و عدم شفافیت این سوال را مطرح می کند که اپراتور ایرانسل با مزایده میلیونی خط های رند تلفن همراه بر تنور گرانی های قمار گونه و سودجویی عده ای خاص میدمد؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در روزهایی که دولت تلاش می کند به وضعیت مالیات ستانی کسب و کارها نظم و شفافیت ببخشد، اپراتور تلفن همراه ایرانسل با ارسال پیامک های تبلیغاتی برای واگذاری خط های چند صد میلیون تومانی خود به سودهایی فراتر از معامله یک شمش طلا فکر می کند.
خط های رند شماره تلفن همراه هم اکنون به یکی از ابزارهای سرمایه گذاری تبدیل شده که نه تنها از نظارت مالیاتی شفاف برخوردار نیست بلکه به پوشش دهنده ریسک سرمایه در دوران تورمی تبدیل شده که حتی با نزولی شدن قیمت ارز و سکه و یا سهام، امکان سقوط قیمت این خط های رند ممکن نیست.
بهره برداران این سیم کارت های لاکچری عده ای خاص هستند که به لطف نوسانات تورمی به ثروت بادآورده دست یافته اند و دور از انتظار نیست که جز فراریان مالیاتی هم محسوب شوند.
اپراتور ایرانسل که در گرانفروشی بسته های حجم اینترنت و رومینگ و پرونده های متعدد مزاحمت دکل مخابراتی همواره مورد انتقاد افکار عمومی است در تازه ترین اقدام خود تعدادی از خطوط رُند خود را به اصطلاح به مزایده گذاشته است که در بالاترین رقم به ۲۰۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان هم می رسد.


این وضعیت البته منجر به خلق اصطلاحاتی با نام های پله ای، آینه ای، جفت جفت، چهارتایی و غیره در بازار سیم کارت تلفن همراه شده بطوریکه با تکیه بر همین واژه های سوداگری، رقم های میلیاردی در بازار خط موبایل جابه جا می شود که البته روزانه بر قیمت خط های رند هم افزوده می شود در حالی که مشخص نیست نحوه نظارت مالیاتی و مالیات ستانی از خرید و فروش این شماره های گران قیمت تر از طلا چیست و مکانیسم قیمت گذاری آن چگونه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • همراه پرخرج
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور