Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@21:26:53 GMT

اختصاص ۹ هزار دوز واکسن چینی و روسی به اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۱۹۳۴

اختصاص ۹ هزار دوز واکسن چینی و روسی به اصفهان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: برای شروع مرحله سوم واکسیناسیون کرونا ویروس در اصفهان بامداد امروز حدود ۹ هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شد که بخشی از واکسن‌ها روسی و بخشی دیگر نیز چینی است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شروع مرحله سوم واکسیناسیون کرونا ویروس در استان اصفهان، اظهار کرد: بامداد امروز حدود ۹ هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس دستورات ابلاغی از وزارت بهداشت و درمان در خصوص واکسن کرونا اقدام به توزیع و تزریق آن به گروه‌های هدف مشخص شده خواهیم کرد، در این مرحله از واکسیناسیون کرونا ویروس دستور صریحی درباره گروه‌های هدف دریافت است، اما احتمالاً علاوه بر کادر درمان و بهداشت، خانه‌های سالمندان و برخی افراد با بیماری‌های مزمن نیز شامل دریافت واکسن خواهند شد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای شروع فاز سوم واکسیناسیون در استان منتظر دستورات ابلاغی برای تقسیم‌بندی واکسن برای گروه‌های هدف هستیم.

واکسیناسیون ۶ هزار نفر از کادر درمان انجام شد

وی با اشاره به مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان در استان اصفهان، افزود: در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا ویروس حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از کادر بیمارستان‌ها و حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر از کادر بهداشتی و به طور کلی حدود ۶ هزار نفر از کادر درمان واکسینه شده‌اند.

فدایی در خصوص نوع واکسن‌هایی که برای فاز سوم به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: علاوه بر واکسن‌های اسپوتنیک وی روسی واکسن سینوفارم چین نیز در این مرحله از واکسیناسیون در استان اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 481222

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آخرین اخبار ویروس کرونا اخبار کرونا در اصفهان کرونا در اصفهان واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون کادر درمان اصفهان کرونا و سالمندان واکسن روسی کرونا واکسن چینی واکسیناسیون سالمندان واکسن کووید ۱۹ توزیع واکسن مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسیناسیون کرونا ویروس استان اصفهان نفر از کادر کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد