Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر، انتخابات ۱۴۰۰ از روز 20 اسفندماه به طور رسمی آغاز شد. هیأت اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز گذشته ۱۹ اسفند تشکیل شد و داوطلبان عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از امروز به مدت یک هفته (سه شنبه ۲۶ اسفند امسال) فرصت داشتند برای انتخابات ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش داوطلبان شوراهای شهر به چهار روش ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت‌نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، ثبت‌نام از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیامک مبنی بر ثبت‌نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، و ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت 8 تا 18) و دریافت رسید ثبت‌نام می‌توانند نسبت به نام‌نویسی خود اقدام کنند.

ستاد انتخابات کشور در عین حال تاکید کرده است داوطلبان تا جایی که ممکن است از مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان متبوع به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خودداری کنند و ثبت‌نام باید به صورت تلفنی (تلفن همراه) انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد.

برای احراز هویت داوطلب، شماره کارت بانکی فعال متعلق به شخص داوطلب مورد نیاز است.  

همچنین شماره تلفن همراه داوطلب، باید همان شماره‌ای باشد که به کارت بانکی وی متصل است و از بانک پیامک دریافت می‌کند.

نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا هم در ماه فروردین انجام می‌شود.

این داوطلبان از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ به مدت یک هفته یعنی تا ۲۶ خرداد برای انجام تبلیغات فرصت دارند و از صبح ۲۷ خرداد تبلیغات انتخاباتی آنها ممنوع است.

 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 28 خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ثبت‌نام 55 نفر در انتخابات شوراها

فرماندار زنجان در ارتباط با فرآیند ثبت‌نام در زنجان گفت: تا صبح امروز 55 داوطلب برای عضویت در شورای شهر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

رضا عسگری تصریح کرد: از این تعداد 52 نفر آقا و 3 نفر خانم هستند، همچنین از بین‌ ثبت‌نامی‌ها 9 نفر ایثارگر بوده، 6 نفر دارای عضویت در شورای شهر، یک نفر سابقه نمایندگی مجلس داشته، یک نفر پزشک و یک نفر هم بیکار است.

وی با اشاره به اینکه از کل 55 نفری که ثبت نام کرده‌اند 48 نفر مربوط به زنجان است، گفت: همچنین دو نفر از شهر ارمغان‌خانه و پنج نفر هم از نیک‌پی ثبت‌نام کرده‌اند.

فرماندار زنجان تصریح کرد: به لحاظ سنی نیز شرایط به این شکل است که هشت نفر زیر 30 سال، پنج نفر 30 تا 35 سال، 15 نفر 36 تا 40 سال، 9 نفر 41 تا 45 سال، هشت نفر 46 تا 50 سال، هشت نفر 51 تا 55 سال، دو نفر هم 56 تا 60 سال هستند.

وی گفت: به لحاظ تحصیلی نیز یک نفر دارای تحصیلات حوزوی، یک نفر دیپلم، فوق دیپلم دو نفر، لیسانس 27 نفر، فوق لیسانس 23 نفر، دکترا هم دو نفر هستند.

عسگری افزود: از نظر شغلی نیز هفت نفر بازنشسته، یک نفر پزشک، یک نفر بیکار، دو نفر استاد دانشگاه، 18 نفر کارمند، سه نفر فرهنگی، 11 نفر شغل آزاد و 9 نفر هم در سایر مشاغل مشغول بودند.

وی با اشاره به روند ادامه ثبت نام نامزدها طی روزهای آینده به ویژه دو روز پایانی مهلت تعیین شده افزود: براساس تبصره 3 ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی هنگام ثبت نام الزامی است و ارائه این گواهی در این دوره از انتخابات باید قبل از فرایند ثبت نام نامزدها و در هنگام ثبت نام  ارائه شود.

استاندار زنجان نیز با بیان اینکه همه ما در برگزاری انتخابات تجربه‌های گران قیمتی داریم، گفت: تمام تلاش ما در گذشته برای برگزاری انتخابات سالم بوده و بنده آنچه در توان داشتم صرف کردم تا انتخابات به صورت سالم و پرشور در استان زنجان برگزار شود.

فتح‌الله حقیقی ادامه داد: در انتخابات پیش رو نیز تلاش خواهد شد تا انتخابات بر مبنای قانون و با اقتدار تمام برگزار شود؛ در این راستا از همه آبرو و تجربه مدیریتی خودم بهره می‌گیرم تا قانون با اقتدار اجرا شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه رمز موفقیت در برگزاری انتخابات گذشته در استان این بود که تعامل و هماهنگی بین هیأت اجرایی و نظارت وجود داشت، گفت: این موضوع در انتخابات پیش‌رو نیز با قوت بیشتری در دستور کار است.

وی با بیان اینکه سلامت، با شکوه بودن، رقابتی بودن و اجرای قانون در همه مراحل انتخابات مورد توجه جدی است، افزود: تحقق مشارکت اصل اساسی در برگزاری انتخابات است.

حقیقی ادامه داد: هر جا شوراها از کارهای شخصی و سیاسی دست برداشته‌اند، خدمات قابل توجهی داشته‌اند و هر جا هم که چنین نبود، هم خود را و هم شهر و حوزه انتخابیه خود را بدبخت کرده‌اند.

تلاش ستاد انتخابات بی‌طرفی و برگزاری امن انتخابات است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار زنجان نیز گفت: ثبت‌نام داوطلبان شورای شهر در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ اسفند و ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ فروردین سال آینده انجام می‌شود.

خدابخش مرادی نافچی گفت: ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری هم از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ فروردین آتی به مدت پنج روز و در ستاد وزارت کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش تمامی ستاد اعضای انتخابات برگزاری انتخابات به دور از حاشیه است، گفت: همه ما در برگزاری انتخابات تجربه‌های گران قیمتی داریم و تمام تلاش ما در گذشته برای برگزاری انتخابات سالم بوده و بنده آنچه در توان داشتم صرف کردم تا انتخابات به صورت سالم و پرشور در استان زنجان برگزار شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار زنجان همچنین بر رصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی نیز تاکید کرد و افزود: رصد فضای مجازی و عملکرد همه کاندیداها و حامیان آنها در این بستر نیز با جدیت و دقت رصد می‌شود تا بر اساس قانون، همه از شرایط یکسانی برای تبلیغات برخوردار باشند و از تخلفات جلوگیری شود.

مرادی نافچی افزود: اخذ گواهی عدم سوء پیشینه که از مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا، باید قبل از شروع موعد ثبت نام انجام شود.  

انتهای پیام/730005/ق                                                  

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای شهر زنجان پزشک رضا عسگری انتخابات شوراهای اسلامی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت نام داوطلبان استاندار زنجان ثبت نام از طریق ثبت نام قطعی شورای شهر دو نفر نفر هم یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد