Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@16:07:44 GMT

آب های سطحی تهران به درستی مدیریت نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۳۱۵۸

آب های سطحی تهران به درستی مدیریت نمی شود

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر گفت: سیستم کنونی نه تنها هزینه‌های سنگین مدیریت آب های سطحی رابه شهرداری تحمیل می‌کند بلکه آلودگی آب، پس‌زدگی در شبکه و کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی را به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، شهربانو امانی در دویست و هشتادمین جلسه شورا شهربانو امانی در دویست و هشتادمین جلسه شورا در تذکری در خصوص مدیریت روان آب گفت: حجم ریزش‌های جوی استان تهران در سال آبی جاری (از اول مهرماه سال ۹۹ تا کنون) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ذخیره سدهای پنجگانه تهران ۶۴ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهند. بر خلاف بارش‌های دو سال اخیر به نظر می‌رسد امسال با یکی از کم‌سابقه ترین خشکسالی‌ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه طی هفته گذشته با وجود تذکرهای مکررِ اینجانب، بازهم مشاهده کردم که پرسنل شهرداری برای شستشوی حیاط شورا و شهرداری از فشار آب استفاده می‌کنند. تا زمانی که از خودمان شروع نکنیم نمی‌توان از مردم انتظار همکاری داشت.

امانی اظهار داشت: علاوه بر کاهش بارش‌ها به دلیل تغییرات اقلیمی، الگوی بارش‌ها نیز دچار تغییر شده است. به گونه‌ای که به جای بارش‌های مستمر در یک بازه زمانی بلندمدت، به یکباره در مدت زمان کوتاهی با حجم زیادی روان اب ناشی از بارش مواجه می‌شویم. بر خلاف روش‌های نوین مدیریت روان آب که بر اصلِ «جذب آب باران در محل بارش» استوار است، مدیریت روان آب در تهران بر «جمع‌آوری و هدایت رواناب» پایه‌ریزی شده است. این عضو شورا ادامه داد: سیستم کنونی نه تنها هزینه‌های سنگین مدیریت روان آب را به شهرداری تحمیل می‌کند بلکه آلودگی آب، پس‌زدگی در شبکه و کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی را به دنبال دارد.

وی افزود: طبق استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا نشستِ زمین به میزان سالانه ۴ میلیمتر، وضعیت بحرانی تلقی می‌شود (اتحادیه اروپا برای این میزان نشست کمیته بحران تشکیل می‌دهد)، این در حالیست که در تهران سالانه ۱۷ تا ۲۵ سانتیمتر نِشَست زمین اتفاق می‌افتد که امری فاجعه‌بار است.

امانی گفت: روان آب‌های ناشی از بارش باران، سطح خیابان‌ها و پیاده‌روها را می‌شوید. این روان آب‌ها به سمت سه کانال اصلی آب در تهران هدایت و در نهایت در دشت‌های جنوب تهران رها می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که دشت‌های جنوب تهران بر اثر همین روان آب‌ها دارای سطح بسیار بالایی از آلودگی به فلزات سنگین و مواد شیمیایی سمی و خطرناک است. بخارات روغن، ذرات پلاستیک، بنزن، آزبِست و سرب موادی هستند که بر اثر تردد خودروها در سطوح مختلف شهر نِشَست می‌کنند و با اولین باران شسته شده و راهی دشت‌های جنوب تهران می‌شوند.

امانی خاطر نشان ساخت: کاهش سطوح نفوذ ناپذیر و احداث چاه‌ها و حوضچه‌های جذبی، راهکار حل این معضل است اما اینگونه به نظر می‌رسد که عزم و جدیت لازم در مدیریت شهری برای کاهش مصرف آب و مدیریت روان آب وجود ندارد.

وی افزود: در پایان برای چندمین مرتبه به شهردار تهران متذکر می‌شوم که ضمن بازنگری جدی در سیستم فعلی مدیریت روان آب در شهر، نسبت به موضوع بحران آب در شهر تهران اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شهربانو امانی مدیریت روان آب بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما با ترددهایی روان در سطح پایتخت بودیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار در حال حرکت است، در بزرگراه‌های آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد و چمران - نهج‌البلاغه هم بار ترافیک روان است.

سرهنگ شریفی گفت: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی و شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله است.

وی ادامه داد: همچنین ترافیک در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، همچنین ترافیک در مسیرهای شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین‌الدین صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم روان است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی به دلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده به منظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در ترددهای خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت کنند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور کنند.

کد خبر 6090543

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟