Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:51:32 GMT

به اهداف طرح مجری ذی صلاح نزدیک هم نشده ایم

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۳۷۵۰

به اهداف طرح مجری ذی صلاح نزدیک هم نشده ایم

ایسنا/کرمان دبیر انجمن انبوه سازان استان کرمان گفت: هدف قانون "مجری ذی صلاح" به کارگیری مهندسان اعلام شده اما عملا با سیستم فعلیِ اجرای طرح، به اهداف آن نزدیک هم نشده ایم.

"مجتبی دادبخش" در نشست هم اندیشی اتاق اصناف با انجمن انبوه سازان استان کرمان اظهار کرد: صنعت ساختمان همواره برای خانه دار شدن مردم سرلوحه کار همه دولت ها (حداقل در شعارها) بوده اما در حال حاضر با شرایطی که اتفاق می افتد در حوزه اقتصادی و قوانین خلق الساعه، روز به روز خانه دار شدن به یک رویا برای مردم تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قوانین خلق الساعه ای که خوب اجرا نمی شود، چیزی جز اضافه کردن هزینه بر دوش مردم به دنبال ندارد، افزود: مطرح می شود انجمن انبوه سازان موافق اجرای خوب ساختمان سازی نیست در حالی که ما طرفدار این هستیم ساختمان با بهترین کیفیت اجرا شود زیرا ساختمان یک سرمایه ملی و کالای با ارزش است اما قوانین جدید هر نتیجه ای به جز بهبود کیفیت ساختمان به دنبال دارد.

دادبخش تصریح کرد: هدف قانون "مجری ذی صلاح" به کارگیری مهندسان اعلام شده اما عملا با سیستم فعلیِ اجرای طرح، به اهداف آن نزدیک هم نشده ایم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی انجمن انبوه سازان کرمان، وی با اشاره به اینکه انحصار در هر جایی مقدمه فساد است، بیان کرد: 13 هزار عضو سازمان نظام مهندسی در استان کرمان داریم و اعلام شده با طرح مجری ذی صلاح می خواهیم برای مهندسان شغل ایجاد کنیم و بعد از گذشت یک و نیم سال تنها 42 مجری حقوقی و 10 مجری حقیقی داریم؛ چگونه اشتغال برای مهندسان ایجاد شده است؟

دبیر انجمن انبوه سازان استان کرمان با اشاره به اینکه آیا اشتغالزایی به قیمت بیکار شدن صنف بسیار قدیمی "پیمانکاران ساختمانی" را دنبال می کنیم در حالی که پیمانکاران با تجربه ای داریم در کشور ما ارگ بم، مسجد جامع، تخت جمشید و ... ساخته اند.

وی با اشاره به اینکه کاربلد بودن صرفا به مدرک تحصیلی نیست و نباید به راحتی از نقش تجربه بگذریم، گفت: افرادی هم بوده اند که استاندارد ساختمان سازی را رعایت نکرده اند اما بحث ما درباره کسانی است که سابقه آنها درخشان است.

دادبخش با اشاره به فرار سرمایه تصریح کرد: سرمایه گذار به آینده کسب و کارش می نگرد و اگر طرح مجری ذی صلاح به خوبی اجرا و منافع همه در نظر گرفته شود، بیش از 20 برابر هدفگذاری اشتغال مهندسان، اشتغال دائم با حفظ شان و منزلت افراد توسط فعالان صنعت ساختمان ایجاد خواهد شد و در صورتی که تصمیم واحد در این زمینه گرفته نشود، دودش به چشم همه می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مجری ذی صلاح انجمن انبوه سازان مجری ذی صلاح استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل تیم فوتبال آینده سازان اردبیل در هفته بیست و سوم لیگ دسته ۲ فوتبال در برابر تیم فوتبال شهدای بابلسر با نتیجه ۲ بر ۰ شکست خورد.
تیم فوتبال آینده سازان در ۲۳ بازی قبلی خود ۶ برد،۶ تساوی و ۱۱ شکست کسب کرده است.
گفتنی است تیم فوتبال آینده سازان اردبیل هم اکنون با ۲۴ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • غیرمنتظره: چه بلایی بر سر صلاح آمده!
  • توصیه سان به لیورپول: صلاح پیر شده، بفروشیدش!
  • ترکیب اصلی اورتون-لیورپول: نبرد برای بقا و قهرمانی
  • مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی