Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: چهار هزار نیروی پلیس امنیت مردم در تعطیلات نوروز امسال را تامین می‌کنند.

سردار علی اکبر جاویدان در نشست خبری امروز (24 اسفند) با بیان اینکه امنیت مقوله جمعی و نیاز همیشگی یک جامعه است، گفت: همه رویدادها و توسعه و فعالیت یک جامعه بر بستر امنیت شکل می گیرد و برای تامین این امنیت نیاز است که تمامی دستگاه ها و تک تک افراد جامعه پای کار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این وجود چون پلیس محور نظارت بر اجرای قانون و مقابله با ناهنجاری هاست، عمدتا بیشترین مطالبه تامین امنیت از پلیس صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در حالی پلیس محور تامین امنیت محسوب می شود که عمده جرائم از این سرچشمه می گیرد که یا افراد به عنوان یک شهروند به وظایف خود عمل نکرده و موجب تضییع حقوق دیگران می شوند و یا دستگاه های دیگر در انجام وظایف خود کم کاری می کنند.

جاویدان گفت: متاسفانه این سرریز کم کاری دستگاه های دیگر همیشه به سمت پلیس روانه می شود، بطور مثال در بحث حجاب و عفاف 27 دستگاه متولی هستند اما همواره در بحث برخورد با بدحجابی این پلیس است که باید ایفای نقش کند و نیاز است که دستگاه های فرهنگی وارد کار شده و این معضل را بصورت ریشه ای حل کنند.

وی افزود: زمانی امنیت پایدار شکل خواهد گرفت که مشکلات از ریشه حل شوند و حل ریشه ای مشکلات هم مستلزم این است که همه پای کار بیایند و به وظایف خود کامل و جامع عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خلاهای قانونی را هم از دیگر مشکلات حوزه کاری پلیس در برخورد با جرائم عنوان کرد وافزود: متاسفانه در حالی که پلیس شبانه روز برای اجرای قانون در تلاش است، وجود برخی خلاهای قانونی موجب شده تلاش های پلیس چندان به چشم نیاید، بطور مثال در برخی جرائم مجازات های اعمال شده با جرم همخوانی ندارد و همین امر موجب می شود چرخه جرم مدام تکرار شود. 

80 درصد جرائم استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است

جاویدان در ادامه در تشریح عملکرد پلیس در سال جاری گفت: در یازده ماهه امسال بر اساس آمار اعلام شده، استان کرمانشاه به تناسب جمعیتی که دارد در بحث سرقت در رتبه یازدهم کشور، در بحث سرقت های مهم رتبه 16، سرقت به عنف رتبه 17، قتل رتبه 10، موضوعات امنیتی رتبه 27، شرارت رتبه 22، مفاسد اجتماعی رتبه 23، جرائم مالی رتبه 23، جعل رتبه هشتم، نزاع و درگیری رتبه 25، تعداد دستگیر شدگان رتبه 27، تصادفات رتبه 31 و قاچاق مواد مخدر رتبه 31 کشور را داراست.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در مجموع جرائم هم استان رتبه 24 کشور را داراست و این آمار نشان می‌دهد که وضعیت 23 استان دیگر کشور در بحث جرائم از کرمانشاه بدتر است.

به گفته جاویدان 80 درصد جرائم استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

دستگیری 3300 "خرده فروش"/ چرخه مقابله با این افراد ناقص است

وی در ادامه در تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر، از اعتیاد به عنوان یکی از معضلات اصلی استان یاد کرد وافزود: متاسفانه این معضل سلامت و امنیت را تحت تاثیر قرار داده و قاچاقچیان هم عمدتا قشر جوان و نوجوان که آینده سازان این مملکت هستند را نشانه گرفته است.

جاویدان گفت: پلیس تلاش شبانه روزی برای مقابله با این معضل دارد، اما برای رفع ریشه ای آن تمام دستگاه ها و بویژه نهادهای متولی در امر پیشگیری باید پای کار بیایند.

وی به شیوع بالای اعتیاد در استان اشاره کرد وافزود: متاسفانه در این زمینه در جمع 10 استان اول کشور هستیم و این نشان می‌دهد که باوجود تلاش های بسیار نتیجه ای که باید حاصل نشده و وضعیت خوبی نداریم.

جاویدان از کشف سه تن انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد وافزود: این میزان نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین ازدستگیری 3300 خرده فروش مواد طی امسال خبر داد وافزود: متاسفانه چرخه باطلی در این زمینه وجود دارد و به دلیل خلاهای قانونی این افراد پس از دستگیری با قید وثیقه آزاد شده و مجددا به چرخه عرضه مواد مخدر برمی گردند و نیاز است در این زمینه اقدامات جدی تری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام 37 باند مواد مخدر در استان درسال جاری خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

وی کشفیات انواع قرص های روانگردان  در استان را در سال جاری 200 هزار عدد اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 219 درصد رشد داشته است.

به گفته جاویدان طی امسال 1304 معتاد متجاهر نیز در سطح استان دستگیر شده اند.

افزایش 10 درصدی "سرقت" در کرمانشاه/ دستگیری یازده هزار "سارق"/ 74 درصد سارقان بیکارند

وی در ادامه در تشریح عملکرد پلیس آگاهی استان  از افزایش 10 درصدی سرقت در استان خبر داد و افزود: متاسفانه عمده این افزایش به سرقت های خرد برمی‌گردد که آن هم ناشی از حضور معتادان متجاهر در سطح جامعه است.

وی افزود: امسال سرقت های مهم مانند سرقت منزل، خودرو، بانک، طلافروشی و ... یک درصد افزایش داشته، اما سرقت های خرد که مهم ترین آن سرقت قطعات داخل خودرو است افزایش 16 درصدی داشته است.

جاویدان از کاهش 16 درصدی سرقت منزل، کاهش سه درصدی سرقت موتورسیکلت، کاهش پنج درصدی قاب زنی و کاهش 28 درصدی سرقت احشام خبر داد وافزود: علی رغم سیر کاهشی این سرقت های مهم، افزایش سرقت های خرد موجب شده در سرجمع سرقت های استان شاهد افزایش 10 درصدی باشیم.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امسال بیش از یازده هزار سارق در سطح استان دستگیر شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش 16 درصدی داشته است.

جاویدان با بیان اینکه بیشترین سارقان دستگیر شده بین 25 تا 35 سال سن دارند گفت: متاسفانه افزایش سرقت در میان افراد متاهل بیشتر شده و تعداد سارقان متاهل نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: 74 درصد سارقان نیز بیکار هستند و همین امر نشان می‌دهد که بحث معضل بیکاری به چه میزان درسایر جرائم تاثیرگذار است.

جاویدان به سطح سواد سارقان هم اشاره کرد وافوزد: 98 درصد سارقان تحصیلات زیردیپلم دارند و بیش از نیمی از آنها تحصیلاتشان در سطح ابتدایی است.

وی از انهدام 80 باند سرقت در سال جاری خبر داد وافزود: از این تعداد باند 1458 فقره سرقت کشف شده  و در مجموع 284 نفر از اعضای این باندها دستگیر شده اند.

وی از دستگیری 4751 نفر از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در سطح استان هم خبر داد وافزود: از این تعداد 83 نفر مالخر هستند.

1.2 میلیون تماس با پلیس 110 کرمانشاه/ هر دقیقه یک عملیات پلیسی در استان انجام می‌شود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از برقراری یک میلیون و 254 هزار تماس با پلیس 110 استان طی امسال خبر داد و افزود: از این تعداد 499 هزار تماس عملیاتی شده و مابقی مربوط به مشاوره و راهنمایی بوده است.

وی افزود: تعداد تماس های عملیاتی نشان میدهد که در هر دقیقه یک عملیات پلیسی در سطح استان داشته ایم که نشان از تلاش شبانه روزی نیروها دارد.

جاویدان در ادامه از قتل 72 نفر در سالجاری در سطح استان خبر داد وافزود: این تعداد نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.

وی از کشف 75 فقره قتل در سالجاری خبر داد وافزود: درصد کشفیات استان در حوزه قتل امسال 104 درصد بود و برخی قتل های صورت گرفته در سالهای گذشته هم کشف شد.

جاویدان خاطرنشان کرد: بخش اعظم قتل های صورت گرفته در استان "نزدیک کُشی" است و نیاز است دستگاه های فرهنگی برای آموزش و کنترل خشم پای کار بیایند.

وی به سیر افزایش آمارخودکشی در استان هم اشاره کرد وافزود: درصد خودکشی های موفق استان نسبت به سال گذشته یازده درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش یک درصدی نزاع های فردی و افزایش 24 درصدی نزاع های جمعی در استان خبر داد وافزود: متاسفانه برخی افراد هنر و مهارت گفت و گو و کنترل خشم ندارند و باید دستگاه های فرهنگی متولی در این زمینه پای کار بیایند.

انهدام 24 باند قاچاق/ کشف بیش از 3000 میلیارد ریال کالای قاچاق و جرائم اقتصادی

جاویدان در ادامه در تشریح عملکرد پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه از انهدام 24 باند قاچاق کالا در استان خبر داد وا فزود: امسال 2018 نفر در حوزه قاچاق کالا دستگیر شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

وی ارزش ریالی کشفیات صورت گرفته در حوزه قاچاق کالا را 1968 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: امسال همچنین کشفیات بسیاری در حوزه جرائم اقتصادی مانند زمین خواری و ... داشتیم که ارزش ریالی کشفیات این حوزه هم 1289 میلیارد ریال بوده است.

جاویدان خاطرنشان کرد: عمده کالاهای قاچاق شده در استان سوخت و فرآوده های سوختی، لوازم خانگی، اقلام خوراکی و نیز کالاهای ممنوعه مثل سیگار است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در تشریح عملکرد پلیس فتای استان هم از کشف 95 درصدی پرونده های این حوزه خبر داد وافزود: عمده جرائم اینترنتی در استان مربوط به برداشت های غیرمجاز اینترنتی است که سهم 31 درصدی از جرائم این حوزه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کلاهبرداری اینترنتی با سهم 28 درصدی، مزاحمت اینترنتی با سهم هشت درصدی و انتشار فیلم خصوصی با سهم شش درصدی در رتبه های بعدی هستند.

جاویدان خاطرنشان کرد: امسال با کشفیات صورت گرفته در این حوزه، حدود چهار میلیارد تومان به حساب مالبخاتگان عودت داده شده است.

تشکیل بانک اطلاعاتی "اراذل و اوباش" کرمانشاه/ افزایش 14 درصدی تیراندازی ها

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه در تشریح عملکرد پلیس اطلاعات استان از تشکیل بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش استان خبر داد وافزود: در این بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش به سه سطح تقسیم بندی شدند که سطح یک افراد تازه کار هستند، سطح دو افرادی هستند که جرائمی مرتکب شده اند و سطح سه هم آنهایی هستند که باند و نوچه و ... دارند.

وی از دستگیری 870 نفر از این افراد طی امسال خبر داد و افزود: امسال همچنین 2764 نفر به عنوان مزاحم نوامیس در سطح استان دستگیر شده اند.

وی از دستگیری 95 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در سطح استان خبر داد و افزود: همچنین در سال جاری 7449 واحد صنفی به دلیل جرائم مختلف پلمب شدند که نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از روند افزایشی تیراندازی ها در سطح استان خبر داد وافزود: متاسفانه آمار تیراندازی ها در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین تعداد دستگیر شدگان در این زمینه هم 117 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کاهش 48 درصدی تصادفات استان/ جان باختن روزانه یک نفر در تصادفات

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از کاهش 48 درصدی مجموع تصادفات درون شهری و برون شهری استان در سال جاری خبر داد وافزود: امسال 13 هزار و 176 فقره تصادف در سطح استان داشته ایم که در مجموع با کاهش 48 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

وی افزود: از مجموع تصادفات، 7454 فقره تصادف خسارتی، 5388 فقره تصادف جرحی و 334 فقره تصادف فوتی بوده است.

جاویدان تعداد مجروحین تصادفات امسال استان را 7473 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: امسال همچنین 375 مورد فوتی داشتیم که این تعداد هم به نسبت سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: آمارها نشان می‌دهد که امسال در استان روزانه یک نفر جان خود را در تصادفات از دست داده است.

شروع طرح نوروزی پلیس از 28 اسفند/ 4000 پلیس امنیت "تعطیلات نوروز" را برعهده دارند

جاویدان در ادامه در تشریح برنامه های پلیس در چهارشنبه آخر سال و عید نوروز گفت: پلیس هیچ موضع گیری ندارد و تماما تابع دستورات و مصوبات ستاد کرونا است.

وی افزود: اگر ستاد کرونا تصمیم بگیرد که مسافرت های نوروزی برقرار شود، پلیس برای اجرای مصوبات آماده است و اگر هم محدودیت هایی در این زمینه اعمال شود با تمام توان برای اعمال و اجرای محدودیت های تلاش خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اجرای طرح "تامین نظم و امنیت تعطیلات نوروزی" از 28 اسفندماه امسال خبر داد وافزود: این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح چهار هزار نیروی پلیس امنیت مردم در تعطیلات نوروزی را تامین خواهد کرد.

جاویدان از حضور 614 تیم در حوزه انتظامی و ترافیک در این طرح خبر داد و افزود: از این تعداد 387 تیم مربوط به گشت های انتظامی، 100 تیم مربوط به پلیس راه، 90 تیم پلیس راهور و تیم هایی از سایر پلیس هاست.

وی افزود: این تیم ها روزانه در سطح استان در حال گشت زنی بوده و تامین نظم و امنیت در ایام نوروز را در داخل شهرها و در سطح جاده های استان برعهده دارند.

وی از راه اندازی 26 ایستگاه نوروزی پلیس در سطح استان خبر داد وافزود: عمده تمرکز بر ورودی و خروجی شهرها و حضور در تفرجگاه هاست.

جشن های چهارشنبه آخر سال، "منزل محور" باشد

این مقام انتظامی در ادامه از آماده باش پلیس در شب چهارشنبه آخر سال هم خبر داد وافزود: هیچ کس مخالف شادی و جشن مردم نیست، اما شادی و جشنی که همراه با احترام به حقوق دیگران و رعایت پروتکل ها باشد.

وی افزود: سلامت و امنیت مردم خط قرمز پلیس است و برای حفظ و تامین آن از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنیم، بنابراین با کسانی که بخواهند در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کنند قاطعانه برخورد خواهد شد و در این زمینه هماهنگی های لازم با دستگاه قضا صورت گرفته است.

جاویدان تاکید کرد: از خانواده های می خواهیم که فرزندان خود را در این شب مدیریت کرده و از استفاده از مواد محترقه  پرخطر جلوگیری کنند.

وی افزود: تاکید ما امسال بر محله محور و منزل محور برگزاری کردن جشن های چهارشنبه آخر سال است و مردم برای حفظ سلامت خودشان نباید در اماکن شلوغ حاضر شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس كرمانشاه منطقه کرمانشاه همه باهم علیه کرونا پليس فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تعداد نسبت به سال گذشته سطح استان خبر درصد افزایش داشته چهارشنبه آخر سال جاویدان در ادامه سال جاری خبر امسال خبر پای کار بیایند نشان می دهد جاری خبر تعطیلات نوروز سال جاری امنیت مردم فقره تصادف درصدی سرقت دستگیر شده پلیس امنیت مواد مخدر دستگاه ها طی امسال شده اند سال هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، در این پيام آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ 
خبر شهادت مظلومانه مرزبان وظیفه «فرزین بلیان» مدافع و حافظ امنیت مرزهای ایران اسلامی، در حین انجام وظیفه در حفاظت از مرزهای کشور در شهرستان بانه کردستان، موجب تألم و اندوه فراوان شد.
بی شک برکت، عزت، نظم، امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداست،آنانکه روایتگر حدیث ایثار، رشادت، بصیرت و وفاداری برای دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اند.
اینجانبان ضمن آرزوی رحمت و رضوان الهی برای شهید بلیان و دعا برای سلامتی همرزمان مجروح ایشان در این حادثه، شهادت این فرزند رشید استان کرمانشاه را به پیشگاه حضرت ولی (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی استان، خانواده معظم، بازماندگان و مردم شریف و شهید پرور استان تبریک و تسلیت گفته و امیدواریم دستگاههای مسئول، با اقتدار و قاطعیت این حادثه را بررسی و عامل یا عاملان آن را شناسایی و به دست قانون بسپارند.


حبیب الله غفوری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه
محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان