Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@14:06:29 GMT

توصیه‌های غذایی برای داشتن خواب آرام شبانه

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۷۶۱۳

توصیه‌های غذایی برای داشتن خواب آرام شبانه

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های اپیدمی ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و همچنین نزدیک شدن ایام عید بسیاری از افراد با کمبود خواب یا تغییر ساعت‌های آن مواجه می‌شوند. باید به این نکته توجه داشت که کم خوابی و یا تغییر ساعت آن باعث بروز مشکلاتی مانند آلزایمر، اختلال عملکرد شناختی، افزایش خلق و خوی بد و بیقراری در افراد خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای تنظیم خواب شبانه خود به نکات زیر توجه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله اول سعی کنید ساعت بیداری را طوری انتخاب کنید که هر روز هفته قابل اجرا باشد. در واقع باید ساعت بیداری خود را متناسب با برنامه کاری خود در نظر بگیرید.

همچنین در ادامه این مرحله برای رفتن به رختخواب و بیدار شدن یک ساعت مشخص تعیین کنید تا برنامه خواب شما نظم داشته باشد.

رفتن به رختخواب دارای شرایط خاصی است که برای یک خواب منظم و آرام باید آن‌ها را در نظر بگیرید. در واقع وقتی به رختخواب می‌روید اتاق خواب باید کاملاً تاریک و کمی خنک باشد.

همچنین اگر امکان تاریکی کامل اتاق خواب وجود ندارد توصیه می‌شود از چشم بند استفاده کنید البته برای داشتن خواب بهتر توصیه می‌شود شب‌ها نیم تا یک ساعت قبل از خواب تمام منابع نور آبی را خاموش کنید.

برای داشتن یک خواب آرام و منظم باید در نظر گرفت که اتاق خواب فقط برای خوابیدن است و برای کار‌های دیگر مانند تماشای تلویزیون و کار کردن استفاده نشود؛ چرا که سر و صدا و همچنین شلوغی اتاق خواب باعث اختلال در خواب شما خواهد شد.

سعی کنید صبح‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه خود را در معرض نور مناسب قرار دهید و همچنین ورزش روزانه به مدت حداقل ۳۰ دقیقه را فراموش نکنید؛ البته باید به این نکته توجه داشت که زمان ورزش به زمان خواب شما نزدیک نباشد تا بتوانید راحت‌تر بخوابید.

توصیه‌های غذایی برای داشتن خواب آرام شبانه

توصیه می‌شود بعد از ظهر‌ها قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار ننوشید و همچنین برای شام، شب از غذا‌های سنگین استفاده نکنید. سیگار کشیدن را کنار بگذارید؛ چرا که نیکوتین موجود در سیگار مانع عمیق شدن خواب شبانه می‌شود.

در پایان می‌توان گفت انجام کار‌های آرامش بخش مانند دوش آب گرم یا مطالعه، قبل از رفتن به رختخواب بسیار موثر هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا قرنطینه کم خوابی کمبود خواب آلزایمر ساعت بیداری خواب شبانه توصیه می شود برای داشتن اتاق خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)

 

 

 

 

 

لنگ ایرانی از گونه‌های جانوری شب فعال و منزوی به شمار می‌رود که غالباً شب‌ها در جنگل‌ها و مراتع تردد می‌کنند. ثبت و ضبط تصاویر پلنگ و حیات‌وحش در مناطق مختلف جنگلی مازندران نشان‌دهنده وضعیت و شرایط زندگی گونه‌های مختلف در طبیعت است. باتوجه به اینکه بهار، فصل زایش پلنگ است، موضوع مهم احساس امنیت بوده که در بحث حضور حیوانات در طبیعت تعیین‌کننده خواهد بود. ثبت متعدد تصاویر پلنگ و حیات‌وحش از طریق دوربین‌های تله‌ای محیط‌بانی در استان مازندران مازندران نویدبخش اتفاقات خوب برای گونه‌های مختلف در طبیعت خواهد بود. در فیلم زیر حضور شبانه پلنگ در جنگل‌های بولا منطقه دودانگه مرکز استان مازندران توسط محیط‌بانان منطقه به تصویر کشیده شده است

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی‌ها (فیلم) راننده از ترس پلنگ فرار کرده رفته تو ماشین / درخواست کمک گرفتنش خیلی جالبه (فیلم) ثبت تصویر پلنگ ایرانی در گلستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی