Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم شمشیربازی اسلحه سابر ایران در جدول برترین تیم های جهان با یک پله صعود در جایگاه ششم قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  رقابتهای جام جهانی شمشیربازی مجارستان با کسب عنوان ششم برای تیم ملی سابر ایران به پایان رسید. در ادامه این رقابتها سابریست‌های ایران بعد از شکست از کره جنوبی در یک چهارم نهایی برای کسب عناوین پنجم تا هشتم ابتدا فرانسه را شکست دادند و در ادامه برابر آمریکا مغلوب شدند تا به عنوان ششم بسنده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهر، محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی اعضای تیم اعزامی ایران به مسابقات جام جهانی شمشیربازی مجارستان بودند. در دیدار فینال این رقابتها نیز روسیه با پیروزی 45 بر 43 مقابل آلمان به عنوان قهرمانی جام جهانی 2021 بوداپست مجارستان دست یافت.

*صعود یک پله‌ای شمشیربازی ایران در رنکینگ جهانی   بعد از این رقابت ها فدراسیون جهانی رنکینگ تیم های برتر را اعلام کرد که تیم سابر ایران با یک پله صعود در جایگاه ششم قرار گرفت تا در عدد ۶ دبل کرده باشد! تیم ایران تا پیش از این در رده هفتم قرار داشت. در این جدول تیم کره جنوبی همچنان صدرنشین است و تیم های مجارستان و ایتالیا در رده های دوم و سوم قرار دارند.   آلمان، روسیه، ایران و فرانسه دیگر تیم های برتر این جدول به شمار  می روند.   رده بندی تیمهای برتر سابر در رنکینگ جهانی به شرح زیر است: ۱-کره جنوبی  ۲-مجارستان ۳-ایتالیا ۴-آلمان ۵-روسیه ۶-ایران ۷-فرانسه   *رقبای ایران در المپیک مشخص شدند   با برگزاری جام جهانی مجارستان، تکلیف هشتمین و آخرین تیم شمشیربازی اسلحه سابر برای حضور در المپیک توکیو مشخص شد.   در بخش تیمی این رقابت‌ها که شامگاه یکشنبه به پایان رسید فرانسه از دور رقابت‌ها کنار رفت اما روسیه تا فینال پیش رفت. این در حالی است که دو تیم برای کسب سهمیه هشتم و آخر المپیک رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند. بنابراین با توجه به جام جهانی مجارستان و نتایج ثبت شده در آن، روسیه اختلاف امتیازی خود را با رقیبش یعنی فرانسه بیشتر کرد و موفق به کسب سهمیه المپیک شد. این تیم در پایان جام جهانی مجارستان جایگاه پنجم رده بندی جهانی را از آن خود کرد و فرانسه هم بعد از ایران در رده هفتم قرار گرفت.   با المپیکی شدن روسیه، تکلیف ۸ تیم حاضر در بخش شمشیربازی اسلحه سابر المپیک توکیو کامل شد. پیش از این تیم‌های کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان و آلمان به عنوان چهار تیم اول رنکینگ جهانی همراه با ایران، مصر و آمریکا به عنوان نمایندگان آسیا، آفریقا و آمریکا حضور خود در المپیک را قطعی کرده بودند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رنکینگ جهانی کره جنوبی جام جهانی یک پله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر

محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، به منظور شرکت در یک نشست علمی و تخصصی پیرامون « ارزش های مشترک در محیط زیست جهانی» امروز عازم بوداپست پایتخت مجارستان شد.

این سفر در پاسخ به دعوت رسمی گرگلی دلی رئیس «دانشگاه ملی لودوویکای» مجارستان انجام شده است.

این نشست علمی از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت در بوداپست برگزار می شود و طی آن، احمدی نژاد به عنوان میهمان ویژه در باره اهمیت و ضرورت مقابله با تهدیدها و آسیب های وارده به محیط زیست سخنرانی می کند.

دانشگاه ملی لودوویکای بوداپست، فعالیت آموزشی خود را به طور متمرکز در حوزه خدمات عمومی و مدیریت دولتی به انجام می رساند و ریاست آن توسط رئیس جمهور مجارستان منصوب می شود.

دیگر خبرها

  • مجارستان: در «ماموریت احمقانه» ناتو برای کمک به اوکراین شرکت نخواهیم کرد
  • مشخص شدن زمان حضور فخری در ایران
  • ببینید | اسکورت سنگین محمود احمدی‌نژاد به محض ورود به بوداپست مجارستان
  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • احمدی نژاد به مجارستان رفت + عکس
  • احمدی نژاد عازم مجارستان شد
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول| پایان کار سابریست‌ها با نهمی پاکدامن