Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:02:51 GMT

بیماریابی در طرح شهید سلیمانی کرمان تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۹۶۲۷

بیماریابی در طرح شهید سلیمانی کرمان تشدید می‌شود

گروه استان‌ها- قائم مقام علوم پزشکی کرمان گفت: طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در روزهای اخیر تقویت شده و تشدید بیماریابی در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

حسین صافی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با اشاره به جزئیات اجرای طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان کرمان و دستاوردهای آن اظهار داشت: از اواسط آبان ماه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا با هدف شناسایی زودرس بیماران، افراد آلوده به کرونا، پیگیری و رهگیری افرادی که با بیماران کرونایی تماس داشتند و مراقبت از افراد بیمار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح همچنان ادامه دارد و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است یادآور شد: در زمان آغاز طرح، آمار بستری‌ها کرونایی در بیمارستان‌ها بیش از 800 نفر در هفته بود و مرگ و میر بالایی داشتیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر این آمار کاهش چشمگیری داشته اما هنوز تمام نشده است گفت: آمار بستری‌های کرونایی ما در حال حاضر در هفته به حدود 100 نفر رسیده و متأسفانه حدود 15 نفر فوتی کرونایی در هفته داریم.

وی با اشاره به اینکه این اعداد هنوز هم بالاست و امیدواریم باز هم کاهش داشته و به حداقل برسد که دست‌یافتنی است بیان کرد: ما روزهایی را تجربه کردیم که هیچ مرگ و میری را نداشتیم.

صافی‌زاده با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در روزهای اخیر تقویت شده و تشدید بیماریابی در حال پیگیری است چرا که شناسایی افراد آلوده در اسرع وقت و تحت مراقبت قرار گرفتن آنها اهمیت ویژه‌ای در درمان و کنترل بیماران دارد ادامه داد: این روند ادامه دارد و نیازمند همراهی همه همشهریان هستیم و نباید در این ارتباط دچار عادی‌انگاری شویم.

تثبیت وضعیت کرونا در استان کرمان؛ سیرجان همچنان نارنجی استکرونای انگلیسی در هیاهوی بازارهای شلوغ کرمان جولان می‌دهد

وی با اشاره به اینکه در این طرح افراد بیمار باید ایزوله شده، در حد امکان از منزل خارج نشوند تا دوران نقاهت آن‌ها طی شود گفت: سایر افرادی هم که با افراد بیمار در تماس بودند باید قرنطینه شوند تا تهدیدی برای سایر افراد جامعه نباشند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری مردم، اصناف و همه اقشار به اهداف طرح مقابله با کرونای شهید سلیمانی رسیده و روزهای بهتری را داشته باشیم افزود: توصیه می‌شود مردم در روزهای باقیمانده پایان سال و روزهای نخست سال آینده بیشتر به فکر سلامتی خود و اطرافیانشان باشند، در مراکز خرید تجمع نکرده، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب محیط، شست‌وشوی دست و در این ایام پرهیز از حضور در دورهمی‌ها را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/511/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید ویروس کرونا استان کرمان شهید ویروس کرونا استان کرمان طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب سلیمانی، در دیدار با اعضای مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر و جمعی از خلبانان یک شرکت هلیکوپتری گفت: در دهه‌های گذشته نتوانسته‌ایم جایگاه معلم را به خوبی تبیین کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: معلم و استاد کسانی هستند که نسلی از دانشمندان فیلسوفان و اندیشمندان را تربیت می‌کنند و وظیفه خطیر آموزش به نسل آینده را بر عهده دارند.

سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: معلمان بستر ساز رشد و توسعه کشور هستند و رسالت خود را با آموزش به دانش آموزان ایفا می‌کنند. ۴ هزار و ۹۰۵ معلم و استاد شهید داریم که در دوران دفاع مقدس در راه حفظ وطن جان فشانی کردند.

وی گفت: معلمی‌شغلی سراسر عشق است و بی واسطه در تلاش بوده‌اند که آینده کشور رو به رشد باشد. معلمان در واقع با لسان و قلمشان در راه کار خیر تلاش می‌کنند. شهید علی لندی که به درون آتش رفت تا جان دیگران را نجات دهد نتیجه اقدامات همین معلمان ایثارگر ما است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان از اساتید مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر، خلبانان هلیکوپتری و مدرسان نمونه معاونت آموزش جمعیت هلال احمر تقدیر و تجلیل کرد.

کد خبر 6094589

دیگر خبرها

  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد