Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از آغاز فعالیت سامانه داوطلبان خدمت دهی به کودکان کار (دا) خبرداد و گفت: این سامانه همزمان با برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان کار در ایوان انتظار میدان ولیعصر (ع) افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید مالک‌ حسینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان کار با عنوان «کارنگ» از 23 اسفند 1399 تا 5 فروردین ماه 1400 گفت: مدتی پیش از کودکان حاضر در مراکز پرتو خواسته شد تا بهار و نوروز را در نقاشی‌های خود به تصویر بکشند که حاصل این نقاشی‌ها در نمایشگاه «کارنگ» به نمایش درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه افتتاحیه این نمایشگاه امروز دوشنبه در ایوان انتظار برگزار خواهد شد، افزود: بخشی از نقاشی‌های کودکان نیز به شکل کارت پستال چاپ و منتشر شده است. همچنین عموم شهروندان علاقه‌مند می‌توانند از این نمایشگاه و هنر کودکان کار بازدید کنند.
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه حذف کار کودک و توانمندسازی کودکان کار جز با مشارکت تمام شهروندان امکانپذیر نخواهد بود، تصریح کرد: با توجه به درخواست شهروندان در خصوص نحوه صحیح و استاندارد کمک به کودکان آسیب دیده، در معرض آسیب و به ویژه کودکان کار و خیابان، سامانه «دا» از سوی سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برای این منظور طراحی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه این سامانه با هدف استفاده از توانمندی‌ها، مهارت‌ها و دانش شهروندان به شکل مستقیم برای کمک به کودکان کار و خیابان شهر تهران فعالیت می‌کند، گفت: هدف اولیه از طراحی این سامانه تشکیل بانک اطلاعاتی از شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد داوطلب و در عین حال معرفی نیازهای کودکان و مراکز فعال در حوزه کودکان کار برای جذب فعالیت‌های داوطلبانه و رفع نیازهای کودکان کار است.

وی با بیان اینکه «سامانه دا» در بستر سایت چهارراه کودک اجرایی شده است، افزود: این سامانه شامل ثبت نام افراد حقیقی داوطلب و ثبت نام سازمان‌های مردم نهاد داوطلب است. متقاضیان حقیقی و نیز سازمان‌های مردم نهاد با مراجعه به این سامانه اقدام به ثبت اطلاعات هویتی، ارتباطی و اعلام مهارت‌ها و حوزه‌های علاقه‌مندی خود می‌کنند و پس از آن فرآیند راستی آزمایی و بررسی صلاحیت افراد و سازمان‌های مردم نهاد از سوی شهرداری تهران آغاز خواهد شد. 

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران بعد از صحت‌سنجی و بررسی این اطلاعات از افراد داوطلب دعوت خواهد کرد تا در بسترهایی که از سوی این نهاد برای انجام کار داوطلبانه فراهم شده، مانند مراکز پرتو، اتوبوس‌های ارائه خدمات اجتماعی به کودکان کار و ... مشارکت داشته باشند. در بخش دیگری نیز با توجه به اهمیت برقراری ارتباط کارآمد بین داوطلبان و مراکز فعال در حوزه کودکان کار و خیابان، بعد از نیازسنجی‌های لازم، خلاءهای آموزشی، بهداشتی، درمانی، تغذیه‌ای و ... کودکان از طریق «سامانه دا» اطلاع رسانی می‌شود تا «سامانه دا» به مثابه پل ارتباطی بین داوطلبان و نهادها و سازمان‌های خدمت‌رسان به کودکان کار، نقش مؤثری در جهت‌دهی این فعالیت‌ها ایفا کند.
به گفته حسینی، فعالیت «سامانه دا» به شکل کامل در سایت چهارراه کودک منعکس می‌شود تا ضمن شفافیت در عملکرد خود، با اطلاع‌رسانی به موقع، زمینه برای جذب داوطلبان جدیدی که می‌توانند برای کمک به کودکان کار و خیابان وارد عمل شوند را فراهم کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، به گفته وی، تمامی شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد با هر تخصص، مهارت و زمان آزادی که دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت چهارراه کودک به نشانی www.4rahkoudak.ir فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران شهرداري تهران كودك كار خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران سازمان های مردم نهاد کودکان کار و خیابان کودکان کار سازمان رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه «بازار کتاب» برای اعلام حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به پنل کاربری خود در سامانه V.bazarketab.ir مراجعه و در بخش طرح‌های فروش، پس از مطالعه قوانین و مقررات حضور و تایید آیین‌نامه نسبت به ثبت‌نام در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام کنند.

حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه منوط به تایید نهایی درخواست‌ها از سوی مدیر سامانه است و نتیجه نهایی بررسی درخواست‌ها در پنل کاربری کتابفروشی‌ها قابل مشاهده است.

به کتابفروشی‌هایی که حضورشان در بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تایید شده است برای بارگذاری نهایی محصولات فروشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • پورعباس: حذف کنکور با تکرار آن محقق می‌شود
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان