Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز دوشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود:  پس از سال هایی که شورا و سازمان داریم راهکارهایمان ابتدایی اند و نشان از چند دهه کار اجرایی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر چند جنبه داریم از جمله مساله ترانزیت ، کاشت و برداشت که با مقابله حل می شود، ولی مراحل بعد به کار فرهنگی و پژوهشی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشور در امر پیشگیری و درمان توفیق نداشته است گفت: بهزیستی و برخی سازمان ها مسائلی تعریف کردند اما مطلوب نبوده است، در کنار نگهداری باید کار های کارشناسی و عمقی انجام شود.

استاندار کرمان گفت: ساختار مواد مخدر بسیار تشکیلات خوبی دارد اما به عملکرد مطلوب نرسیدیم، باید به سازمان های مردم نهاد بها دهیم و برای طرح هایشان بودجه بگذاریم.

زینی وند با بیان اینکه طرح های نوآوران توسط سازمان های مردم نهاد ها جدی گرفته شوند اظهار کرد: دولتی ها تا این زمان موفق نبودند و ما دور هم جمع می شویم و از خود انتقاد می کنیم باید کارها و جلسات کارشناسی تر باشند و مسائل موشکافی شود.

چرخه ترک اعتیاد کامل شود

مدیرکل دادگستری استان کرمان با اشاره به چرخه ناقص اعتیاد اظهارداشت: قریب ۴۵۰ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ داریم که متاسفانه بیشتر آنها بازگشت دوباره دارند زیرا چرخه آن ناقص است.

یدالله موحد افزود: راه ها درست و علمی طی می شود، اما پس از اتمام کار و ترک در جامعه رها می شود و جایگاهی در جامعه ندارد و پس از رها شدن، راهی جز بازگشت ندارد.

این مسئول تاکید کرد: در سال های گذشته مراقبت های بعد از خروج تصویب شد، برای شغل و تفریح و به نحوی تحت کنترل باشند، یعنی همه دستگاه دولتی مسئول هستند اما دستگاه ها اختیاری نیست.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان فعال ترین استان در مبارزه با مواد مخدر بوده است، خاطرنشان کرد:  به جرات می توانم بگویم در هیچ جایی کشور چنین مبارزه ای با مواد مخدر صورت نگرفته اما به جای تقدیر برچسب خوردیم درحالیکه کرمان ظرفیت مطرح شدن در زمینه بین المللی را دارد.

موحد تاکید کرد: ظرفیت شورای فرهنگ عمومی، ظرفیت بالایی است و تا کنون از این طرفین غافل شدیم که باید همواره یکی از دستور کار های شورای فرهنگ عمومی مبارزه با مواد مخدر باشد؛ نگرش و فرهنگ ما باید در زمینه مواد مخدرتغییر یابد.

بزرگ‌ترین مشکلات بهبود یافتگان از اعتیاد رها شدگی است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در پی مصوبه شورای تامین ساماندهی معتادین متجاهر شکل گرفت و مرکزی را ایجاد کردیم .

عباس صادق زاده افزود:  تا امروز ۲ هزار ۶۸۸ نفر در این مرکز جای داده ایم و پنج میلیارد تومان هزینه کردیم اما دو میلیارد اعتبار دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه ما نسبت درمان را افزایش دادیم اما بزرگ‌ترین مشکل درمان اعتیاد مربوط به بعد از رها شدگی است تاکید کرد: چندماهی بیشتر طول نمی کشد، ما بعضا تا ۱۲ نوبت تکراری دستگیری داریم.

برچسب‌ها کرمان ایرنا مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا مواد مخدر کرمان ایرنا مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور مبارزه با مواد مخدر استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای انسداد نوار مرز و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و در جهت برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان هنگ تایباد موفق شدند، مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین پودری را کشف کنند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد افیونی به داخل کشور، مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور موفق شدند طی چند عملیات جداگانه تعداد ۲۰۹ بسته مواد آب بندی شده به وزن ۲ کیلو  و ۳۴۴ گرم از نوع هروئین پودری که در معده جاساز شده بود را  از ۳ نفر تبعه افغان کشف کنند.

وی بیان کرد: ضمن قدردانی از تلاش همرزمان خود مبارزه با قاچاق موادمخدر را از اولویت‌های این فرماندهی دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند. 

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!