Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار مرکزی گفت: رسانه‌های استان مرکزی جزو استان‌های برتر در خصوص اقناع مردم در ایام کرونا در زمینه رعایت اصول بهداشتی هستند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک  ، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات استان مرکزی با اشاره به جایگاه رسانه اظهار داشت: در آستانه قرن پانزدهم هجری شمسی اتفاق بزرگی به لحاظ تاریخی و فرهنگی رقم خورده و این نسل از افراد که امروز قرن چهاردهم و پانزدهم هجری شمسی را سپری می‌کنند برای ما می‌تواند یک جاذبه تاریخی باشد و از این فرصت در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطبوعات ما امروز شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند و طی سالیان اخیر فضای مجازی سهم ویژه‌ای را در میان مردم از آن خود کرده است و شرایط مطبوعات نوشتاری را سخت‌تر کرده است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای جهان اول همچنان مطبوعات نوشتاری نقش خود را دارند، گفت: روزنامه‌نگاری، روزنامه‌نویسی و چاپ یک فعالیت تخصصی و هنر است و در دهه‌های پیش که مانند امروز تجهیزات اطلاع‌رسانی وجود نداشت، روزنامه‌هایی همچون اطلاعات و کیهان با تیراژ بیش از 500 هزار نسخه اخبار را منتشر می‌کردند اما اکنون این تیراژ به یک دهم خود رسیده و در گذشته مردم برای آگاهی از اخبار و اطلاعات این روزنامه‌ها را خریداری می‌کردند ولی اکنون صحبت هر مسئول و مقامی به فاصله دقایقی کوتاه به همراه تحلیل بلافاصله منتشر می‌شود.

آقازاده عنوان کرد: مطبوعات ما شرایط خوبی را ندارند در حالی که در سایر کشورهای جهان اول این گونه نیست و همچنان با همان تیراژ درحال چاپ هستند و فرهنگ‌سازی، حمایت دولت و سهم ویژه فضای مجازی در شرایط رسانه‌ها و مطبوعات موثر است.

وی ادامه داد: در این دهه علم رسانه و کاربری آن کاملاً متفاوت با دهه‌ها و سالیان اخیر است و تغییر رسانه‌های خبررسان را می‌توان دید و احساس کرد که فعالان این حوزه خود را با آخرین پیشرفت‌های علوم رسانه، سرعت اطلاع‌رسانی و تغییر ماهیت در جهان و کشور تطابق داده‌اند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مطبوعات نوشتاری ما هر روز مظلوم‌تر از پیش واقع می‌شوند و هزینه‌های بالای کاغذ و چاپ و دسترسی آسان به فضای مجازی در زمینه اطلاع‌رسانی در این وضعیت دخیل هستند و جای خالی مطبوعات روی میزهای ادارات و خانه‌ها جای افسوس دارد.

معاون مطبوعاتی: رسانه‌ها روایتگر بحرانی باشند که در این یک سال بر ما گذشت رسانه‌ها به حوزه اجتماعی بیشتر توجه کنند نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی حضور مردم در مساجد نقش اساسی دارند

آقازاده با بیان اینکه خبرگزاری‌ها و سایت‌ها جهت امر اطلاع‌رسانی صحیح باید همت بگمارند، افزود: به رغم همه مشکلات  تلاش‌های بسیار خوبی در بسیاری از موارد به ویژه در دوران بیماری کرونا انجام شده و استان مرکزی جزو استان‌هایی است که مردم آن به کمک اطلاع‌رسانی رسانه‌ها، در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عملکرد بسیار خوبی دارند و رسانه‌های استان مرکزی جزو استان‌های برتر در خصوص اقناع مردم در ایام کرونا در زمینه رعایت اصول بهداشتی هستند.

استاندار مرکزی ادامه داد: رسانه‌ها در همه عرصه‌ها حضوری فعال، پرتلاش و مطالبه‌گر در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارند که همه این موارد منجر می‌شود راه اطلاع‌رسانی همواره زنده باشد.

آقازاده تصریح کرد: در سالیان اخیر فعالان رسانه به دور از هر نوع تفکر خاص سیاسی و حزبی بسیار خوب عمل کردند و کار رسانه یک روند آنی نیست بلکه یک روند تدریجی اما دائمی است.

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان، ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا هستیم و در همین راستا رسانه‌ها نقش مؤثری در یک انتخاب اصلح و ایجاد یک مشارکت بالا و با حضور حداکثری مردم در این رویداد و اتفاق بزرگ دارند و تلاش بنده و تمام مسئولان نظام ایجاد یک عرصه رقابت برابر است.

استاندار مرکزی افزود: از 8 هزار واحد جدید پروژه مسکن اقدام ملی در شهر اراک تا یک ماه آینده سهمیه‌ای برای مجموعه خبرنگاران در نظر گرفته شده که در جلسه شورای مسکن نهایی و اطلاع‌‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار مرکزی اطلاع رسانی استان مرکزی استان ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، درباره ارزیابی از نحوه برگزاری این جشنواره به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: انجام هیچ کاری بدون عیب امکان پذیر نیست، این جشنواره در نوع خود توانسته بیشتر دانشگاه‌های سراسر کشور را به دور خود جمع کند و همین امر اقدام مثبتی تلقی می‌شود؛ چراکه دانشجویان بدون ترس از قضاوت آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی افزود: خیلی از فیلمسازان بزرگ فیلم‌های خود را به جشنواره نمی‌آوردند و شاید ارزیابی آثارشان باعث می‌شود تا به غرورشان بربخورد، اما دانشجویان در فضای دوستانه و گرم دور هم در این جشنواره جمع شدند و همین موضوع خودش هنر می‌خواهد.

شمسایی بیان کرد: گاهی اوقات اصل رویداد از خود محتوی می‌تواند مهم‌تر باشد، آنچه که در حوزه مطبوعاتی پیگیرش هستیم این است که اکنون بدنه مطبوعاتی کشور نیاز به خون تازه دارد؛ چراکه با گسترش رسانه‌ها طرف هستیم و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رسانه داریم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: بنگاه‌های بزرگ مطبوعاتی در قالب‌های مختلف داریم که نیازمند نیرو هستند؛ چرا که مهم‌ترین سرمایه را نیروی انسانی تشکیل می‌دهند، البته شاید این موضوع در خیلی از فضا‌ها شعار تلقی شود، اما در مطبوعات یک اصل به شمار می‌آید؛ چون خبرنگار تولید کننده است و اگر نباشد چه کسی می‌خواهد صفحات خبرگزاری و روزنامه نگاری را پر کند؟

شمسایی اضافه کرد: جشنواره نشریات دانشجویی اتفاقی است که از آن دانشگاه و مطبوعات و وزارت علوم و وزارت ارشاد سود می‌برند و این جشنواره برای وزارت علوم دانشجوی پرسشگرتر و فعال‌تر و پیگیر و حساس به مسائل امور زمانه به همراه خواهد داشت.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ادامه داد: برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در حوزه وزارت ارشاد برای دانشجویان شاید از روی تفریح باشد، اما همینکه مزه ذوق و شوق فعالیت در رسانه زیر دندون دانشجویان رود و لذت آن را بچشند، می‌توانند وارد حوزه رسانه شوند و نتیجه آن برای اصحاب رسانه منفعت به همراه خواهد داشت و باعث رونق بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • توزیع کارت تردد خبرنگاران برای پوشش خبری انتخابات استان تهران
  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!