Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه اراک، این کار تحقیقاتی در خصوص کاربرد نانوکامپوزیت‌های پلیمری به عنوان مکمل اسمز معکوس برای پیش تصفیه آب و تولید آب نرمِ مورد استفاده صنایع است.

فرید میرحسینی پژوهشگر این طرح تحقیقاتی گفت: این نانوکامپوزیت به واسطه ساختار سه بعدی عامل دار شده و یک اثر هم افزایی در حضور نانوذرات زئولیت باعث حذف املاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این طرح در تمامی صنایع نیازمند آب نرم برای تاسیسات و سیستم حرارتی برودتی، دیگ‌های بخار و برج های خنک کننده بویلر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
میرحسینی با یادآوری چگونگی ثبت این اختراع در کشور آمریکا اظهار داشت: اداره ثبت اختراعات آمریکا از جمله معتبرترین سازمان‌های تایید کننده اختراعات در دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه گزارش پایانی طرح به کارگروه ارزیابی نهایی صندوق حمایت از پژوهشگران، برای یک ثبت اختراع یا همان US patent از سوی صندوق با بنده مذاکره شد و با توجه به BP طرح که چندی پیش معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای این طرح آماده کرده بود، مورد استقبال کارگروه ثبت اختراعات بین المللی صندوق قرار گرفت.

این گروه در سال ۲۰۱۸ اولین ثبت اختراع آمریکای خود را با عنوان فیلترکارتریج‌های فتوکاتالیستی جهت حذف آلاینده‌های صنعتی و میکروبی بر گرفته شده از رساله دکترای دکتر فرید میرحسینی را ثبت که در سال ۲۰۲۰ مورد تایید رسمی اداره ثبت اختراعات آمریکا قرار گرفت.

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی دانشگاه اراک دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی دانشگاه اراک اراک استان مرکزی دانشگاه اراک دانشگاه اخبار کنکور دانشگاه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم

سجاد اسحاقیان سرپرست گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از تولید نماهنگی جدید خبر داد و گفت: تلاوت آیات ٢٥٠ تا ٢٥٢ سوره مبارکه بقره بر اساس قطعه مشهور و ماندگار استاد مصطفی اسماعیل با سبکی جدید از تلاوت گروهی قرآن کریم با اجرای قاریان نوجوان گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم تولید شد.

سرپرست گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم افزود: این همخوانی کاری از گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم است که جدیداً تولید و منتشر شده است.

وی بیان کرد: این اثر در مجموعه تخصصی صدا و تصویربرداری آن در استودیو قرآنی تسنیم اصفهان صورت گرفته است.

این نماهنگ در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود:

کد خبر 6091807 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور