Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@03:58:07 GMT

۴ میلیون واحد مسکونی کم داریم

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۴۰۲۷

۴ میلیون واحد مسکونی کم داریم

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم، گفت: اگر سیاست‌گذاری درستی نکنیم باید شاهد موج‌های جدیدی از افزایش قیمت مسکن در کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» مصاحبه کرد.

رضایی درباره علت عدم اعمال تحولات ساختاری در بودجه 1400 گفت: هم در لایحه دولت و هم در بررسی‌های مجلس، متاسفانه تغییر ساختاری در بودجه شکل نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: ما همچنان بودجه‌ای را می‌نویسیم که درصد قابل توجهی از آن به سمت هزینه‌های جاری است و متاسفانه فقط 15 درصد به بخش عمران تخصیص پیدا می‌کند که معمولاً این موضوع هم در اولویت نیست.

وی با انتقاد از تعدد پروژه‌های عمرانی و عدم اولویت بندی آن‌ها یادآور شد: ما حدود 800 هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی از سالهای گذشته داریم که متوسط عمر این پروژه‌ها بالای ده سال است و هنوز هم به نتیجه نرسیدند و فقط به هزینه‌های دولت اضافه می‌کنند.

رضایی تصریح کرد: ساختار سازمان برنامه و بودجه طوری است که برای کسی که قرار است پروژه‌ای انجام دهد و باید جوابگو باشد هیچ جایگاه و نقشی در تخصیص اعتبارات پیش بینی نشده و همین باعث می‌شود پروژه‌های بدون اولویت در کشور اجرایی شوند و در مقابل اجرای پروژه‌های مهم به تعویق بیفتد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه انتشار اوراق برای استفاده از درآمدهای آینده عملاً دولتهای بعدی را بدهکار می‌کند، افزود: متاسفانه این اوراق به شکل نقدی در اختیار پیمانکار قرار نمی‌گیرد و ضرر سنگینی به پروژه‌های عمرانی وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای فعلی کشور از محل مالیات، فروش نفت و اموال اضافی دولت و اوراق تأمین می‌شود، گفت: فروش اوراق صرفاً باری است که بر دوش دولت‌های آینده گذاشته می‌شود و فروش نفت و مالیات هم که صرف هزینه‌های جاری کشورمان و حقوق کارمندان می‌شود.

رضایی اظهارکرد: در کنار 120 هزار میلیارد تومانی که می‌تواند اقتصاد کشور را تکان دهد 360 هزار میلیارد تومان نیز برای تولید مسکن تخصیص داده شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس حرکت نقدینگی‌های سرگردان به سمت پروژه‌های عمرانی و مسکن به منظور تأمین اعتبارات این بخش را ضروری دانست و بر آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 4 میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم، گفت: اگر سیاست گذاری درستی نکنیم باید شاهد موج‌های جدیدی از افزایش قیمت مسکن در کشور باشیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسکن مجلس شورای اسلامی مجلس رئیس کمیسیون عمران مجلس پروژه های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است