Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز پژوهش‌های غلات در آخرین گزارش خود از کیفیت آرد تولیدی کشور، میزان درصد پروتئین و گلوتن و ویژگیهای کیفی رطوبت، خاکستر و اندازه ذرات آرد در سه ماهه سوم سال 99 را بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل مطلوب و در محدوده استاندارد اعلام کرد.

به گزارش برنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، هدف از انجام ارزیابی و پایش کیفی آرد کشور، انجام اقدامات برای ارتقای کیفیت نان است که در 31 استان و مطابق استاندارد ملی آرد به شماره 103 انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، درصد رطوبت و خاکستر مجاز برای تولید آرد از سوی تمامی استان‌ها مورد توجه قرار گرفته است. درصد پروتئین آردها در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، کردستان و همدان نیازمند ارتقا است و سایر استان‌ها در محدوده استاندارد قرار دارد.

درصد گلوتن نیز در تمام استان‌ها به استثنای استان‌های کردستان و همدان رعایت شده و در حد استاندارد بوده است.

در کل میزان رطوبت و خاکستر و اندازه ذرات آرد در سه ماهه سوم سال 99 در مقایسه با سه ماهه سوم سال 98 تغییر محسوس ندارد و میزان پروتئین نسبت به سه ماهه سال گذشته 0.36 و واحد و میزان گلوتن 0.72 واحد افزایش دارد.

مرکز پژوهشهای غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران هر فصل با نمونه برداری از انواع آردهای تولیدی کشور، میزان کیفیت آردها را مورد سنجش قرار می‌دهد و تولیدات کارخانجات را پایش می‌کند و نتایج آن در قالب گزارش سنجش کیفیت آرد تولید کشور منتشر می‌شود تا آردهای متناسب برای پخت انواع نان (نان‌های سنتی) تهیه و تولید شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی استاندارد ایران برنا همدان سه ماهه سوم کیفیت آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار