Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@19:01:19 GMT

مردی که همواره مدافع حقیقت بود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۵۲۹۸

مردی که همواره مدافع حقیقت بود

به گزارش حوزه فرهنگ خبرگزاری تقریب، دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در وبینار بین المللی سفیر وحدت و مقاومت اظهار داشت:سخن گفتن در سوگ برادر بزرگمان جناب آقای حسین شیخ الاسلام کار ساده ای نیست. من در چند سال پایانی عمر پربرکت این مرحوم توفیق آشنایی با ایشان را داشتم. در طول زندگی یکی از نعمات، انتخاب رفیق و خلیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیه شریفه ای داریم که اشاره می کند انسان وا حسرتا از انتخاب بد رفیق می گوید و در قیامت به رفاقت بعضی ها نیز حسرت میخورد.

وی افزود: یکی از کسانی که بابت رفاقت با ایشان شاکر خداوند هستم، همراهی با مرحوم شیخ الاسلام است. بنده روز پنج شنبه پیش از مراجعت ایشان به بیمارستان، به همراه رییس دانشگاه امام موسی کاظم بغداد در همین اتاق به صرف ناهار همدیگر را ملاقات کردیم. من یک جمله به ایشان عرض کردم: برادر عزیز! شما در سیاست خارجی برای من استاد هستید من خواهش میکنم در این مذاکرات و مباحثی که دارم اگر جایی لازم است، مواردی را به من بفرمایید. ایشان چنان با خلوص آن مطلب را مطرح کردند که خود آن خلوص برای من درس­آموز بود.بنده همچنین در مدتی که در مرکز تحقیقات استراتژیک در کنار ایشان جلسات تحلیلی داشتم، از محضر ایشان بهره می بردم و مدتی هم به عنوان معاون در امور بین الملل دانشگاه آزاد ما را همراهی می کردند که درسهای بسیاری آموختم. اولین درس این بود که ایشان حق را با هیچ چیزی جابجا نمیکرد، بسیار انسان هایی هستند که در قضاوت، ملاحظاتشان با بیان حقیقت اختلاف دارد اما امکان نداشت مرحوم شیخ الاسلام از حق عبور کند. درس بعدی آموختن از حالت معنوی ایشان بود. ایشان همواره ذکری را تکرار می کردند که ذکر حضرت حق و ائمه بود و با همه وجود از لغو اعراض داشت. عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ

طهرانچی خاطرنشان کرد: مرحوم خالص بود و برای همه الگویی برای آموزش بود. ما در معیت ایشان سفری به دمشق داشتیم که برای من سفر عجیبی بود. ایشان طوری عمل میکرد و به گونه ای می نشست که تک تک حرکاتشان برای ما درس بود. می آموزاند بدون این که بخواهد بیاموزاند. در سیاست مجتهد بود ولی مدعی نبود.دقت ایشان در مسائل مالی از نکات ظریف مرحوم شیخ الاسلام بود. بسیار دقیق بود. خصوصیات حرفه ای، اخلاقی و مدیریتی ایشان بسیار شایسته بود و ما او را بسیار زودهنگام از دست دادیم. در حقیقت یکی از خسارت های جبران ناپذیر بیماری کرونا برای ما و جریان دیپلماسی مقاومت از دست دادن مرحوم شیخ الاسلام بود که به حق از منتظران راه مجاهدت بود. فَمَنْ کَانَ یَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا.
ایشان که نام مبارک حسین را داشتند مظلوم بودند و مظلومانه از کنار ما رفتند. انشاالله بتوانیم یاد این مرحوم را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مرحوم شیخ الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساحل بندر دیلم پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم ظهر دوشنبه در این آئین اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس نماد اقتدار ملت و امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است.

محمد اسدی افزود: محیطی عاری از زباله به ویژه در سواحل این شهرستان همواره باید در برنامه‌های ادارات و دوست داران محیط زیست باشد.

وی بیان داشت: پاکسازی ساحل این بندر به مناسبت روز ملی خلیج فارس و همزمان با هفته زمین پاک انجام شده و باید با برنامه ریزی و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و فعالان محیط زیستی همواره این اقدام پسندیده تداوم داشته باشد.

این برنامه به همت اداره آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر دیلم، بنیاد رشد استان بوشهر، شبکه بهداشت و مدرسه غیر دولتی فردای سبز با حضور دانش آموزان این مدرسه انجام شد.

کد خبر 6091967

دیگر خبرها

  • مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • مرحوم مجتهدی غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد