Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید زرندی در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر اظهار داشت: باید بهره‌وری فناوری‌محور در کارخانه‌ها ایجاد شود زیرا آینده کشور از آن تولید فناورانه است.

وی افزود: بنگاه‌های تولیدی باید در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند چرا که افزایش مقیاس شرکت‌ها معیاری است که با نوآوری در شرکت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت در امور برنامه‌ریزی از برنامه‌ریزی وزارت صنعت برای شبکه‌سازی بین بنگاه‌های بزرگ و کوچک خبر داد و گفت: این اتفاق می‌تواند نجات‌بخش صنعت کشور باشد. 

زرندی با بیان اینکه در کره جنوبی حدود 10 شرکت اصلی بزرگ در اقتصاد شکل گرفته که هم در اقتصاد کره و هم در اقتصاد جهان نقش‌آفرین بوده‌اند، عنوان کرد: در ترکیه نیز 10 برند جهانی هدف‌گذاری شده تا در عرصه جهانی پیشتاز باشند.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی واحدهای تولیدی در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته است، افزود: این کار با معیارهای ساده شامل اشتغال، صادرات و ارزش افزوده صورت می‌گیرد که در این راستا 100 شرکت برتر شناسایی شده‌اند.

معاون وزیر صنعت در امور برنامه‌ریزی ادامه داد: این شرکت‌ها شامل 39 شرکت پتروشیمی شیمیایی‌، 20 شرکت معدنی، 20 شرکت در حوزه ماشین‌سازی و نیرو محرکه و همچنین 21 شرکت غیر فلزی هستند.

زرندی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی با این 100 شرکت مکاتبه‌ کرده‌ایم تا در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند، اظهار داشت: قرار بود جلساتی در این راستا با حضور صنعت داشته باشیم که به دلیل شیوع کرونا تشکیل نشد.

وی افزود: تا به حال 23 شرکت برای سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام آمادگی کردند و 80 پروژه توسط آنها پیشنهاد شده است که امروز پنج شرکت شامل چادرملو، ماشین‌سازی اراک، آلومینیوم المهدی، شیرین عسل و نفت سپاهان برای این مسئله تفاهم‌نامه امضا می‌‌کنند.

معاون وزیر صنعت در امور برنامه‌ریزی با بیان اینکه این پنج شرکت جزو اولین شرکت‌هایی هستند که اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: 6.1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط این شرکت‌ها صورت خواهد گرفت.

زرندی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها می‌توانیم نبود کشورهایی که به دلیل تحریم‌ها از اقتصاد ایران روی برگردانده‌اند را با کمک سرمایه ملی جبران کنیم.

به گفته وی، در گام اول 100 شرکت و در گام بعدی نیز شرکت‌های دیگر در این زمینه فعال خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید زرندی سرمایه گذاری برنامه ریزی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «سیدعلی مهاجر» در جلسه کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب که با محوریت مراسم بزرگداشت 291 امین سالروز تولد «مختومقلی فراغی» شاعر و عارف نامدار ایرانی ترکمن برگزار شد، اظهار کرد: مراسمات بزرگداشت این عارف و شاعر شهیر ایرانی باید با محوریت وحدت و تقریب برنامه‌ ریزی و به خوبی اجرا شود.
 
به گفته وی؛ بهره‌ گیری از آموزه‌های دینی در همگرایی اقوام اهمیت بسیاری دارد، از نظرات و دیدگاه‌های علما و روحانیون به ویژه اهل سنت در مراسمات استفاده و بهره‌ برداری شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان پرهیز از سلیقه ‌گرایی را ضروری دانست و گفت: با مدیریت و دوری از افراط و تفریط باید در راستای توسعه فرهنگ غنی اقوام ایرانی اسلامی گام برداشت.
 
وی افزود: لازم است در طراحی برنامه‌ ریزی مراسمات به آداب و رسوم برادران اهل سنت نیز توجه شود تا بستری برای سوءاستفاده معاندان و دشمنان برای ایجاد تفرقه قرار نگیرد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه