Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@22:06:23 GMT

فرهنگ‎سازی، لازمه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۶۳۴۵

مدیرعامل اتحادیه‎های تاکسیرانی شهری کشور با تاکید بر لزوم فرهنگ‎سازی برای استفاده از امکانات پرداخت غیر نقدی کرایه‌ها گفت: تا شهروندانی باشند که نخواهند از این امکان استفاده کنند قاعدتا ما راه به جایی نخواهیم برد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  ضامنی مدیرعامل اتحادیه‌های تاکسیرانی شهری کشور در گفتگو با بخش پیگیری شبکه خبر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید ستاد مقابله با کرونا، موضوع پرداخت الکترونیک در بسیاری از شهر‌ها در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته و پرداخت الکترونیک در بسیاری از شهر‌ها اجرایی شده است، اما هستند تعدادی از شهر‌ها که این فرایند در آن‌ها اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ضامنی افزود: برای این که این موضوع به صورت کشوری اجرایی شود لازم است که بانک مرکزی چارچوب‌های لازم را در این حوزه ابلاغ کند، ما استعلام‌های لازم را از بانک مرکزی انجام داده ایم و درخواست کرده ایم که شیوه پرداخت الکترونیک در راستای حذف پول خرد و نقد را از حمل و نقل عمومی به ما اعلام کنند تا بتوانیم یک چارچوبی را در تمام کشور اجرا کنیم.

مدیرعامل اتحادیه‌های تاکسیرانی شهری گفت: در شهر‌های بزرگ پرداخت الکترونیک امکان اجرا دارد، به علت تعداد ناوگان و تنوع آن، اما در شهر‌های کوچک که تعداد ناوگان محدود است، قاعدتا برای مجموعه‌هایی که در این بخش کار می‌کنند صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین لازم است که چارچوب مشخصی برای فراگیر شدن موضوع توسط بانک مرکزی ابلاغ شود تا همه ناوگان و همه شهر‌ها بتوانند از آن بستر استفاده کنند.

ضامنی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از امکانات پرداخت غیر نقدی گفت: تکلیف تاکسیرانی این است که بستر‌های لازم را برای پرداخت غیر نقدی در سامانه تاکسیرانی کشور فراهم کنند و شهروندان هم باید به شیوه‌های پرداخت غیر نقدی عادت کنند و تا شهروندانی باشند که نخواهند از این امکان استفاده کنند قاعدتا ما راه به جایی نخواهیم برد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: پیگیری ، کرایه ، کرایه تاکسی ، پرداخت الکترونیک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پیگیری کرایه کرایه تاکسی پرداخت الکترونیک پرداخت الکترونیک پرداخت غیر نقدی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند

 احمد نادری عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

او افزود: بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد