Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بنیاد ملی خانواده و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استناد تفاهم نامه مشترک، اقدام به اجرای طرح «شهر دوستدار خانواده» در سطح شهرداری‌های کشور کردند. دبیرخانه این طرح در نخستین گام از اجرای طرح، اولین جشنواره شهر دوستدار خانواده را با حضور شهرداری‌های ایران اسلامی برگزار می‌کند.

جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تاکید بر حضور فعال شهرداری‌های کشور در این جشنواره و تداوم همکاری با دبیرخانه شهر دوستدار خانواده، گفت: این طرح با هدف شناسایی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها، اقدامات، برنامه‌ها و دستاورد‌های شهرداری‌ها در حوزه خانواده و ترغیب شهرداری‌ها به اقدامات مؤثر در برنامه‌های سالیانه و جاری در حوزه‌های شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهروندی با مشارکت، توانمندسازی و فعال کردن گروه‌های مردمی و گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه خانواده به اجرا در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح با ارتقای نگرش شهرداری‌ها برای محور قرار دادن خانواده در برنامه‌ریزی شهری همراه با رصد، پایش و بهبود فعالیت آنان مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه جمعیت و خانواده، امکان تحقق شهری پایدار با شهروندانی متعادل، با نشاط بر محور خانواده فراهم می‌شود.

رضا رویت دبیر جشنواره و مدیرعامل بنیاد ملی خانواده اشاره کرد و گفت: ترویج ازدواج آسان، به هنگام و آگاهانه با اجرای برنامه‌های موثر توسط شهرداری‌ها، ایجاد زمینه مهارت‌آموزی شهروندان با هدف پایداری زندگی مشترک، کاهش طلاق، پیشگیری از اختلافات خانوادگی، فرزندآوری و ارتقاء کیفیت زندگی در شهری عاری از آسیب‌های اجتماعی و خانواده محور، از دستاورد‌های نهایی طرح است.

وی ادامه داد: شهرداری‌های کشور با حضور در نخستین جشنواره شهر دوستدار خانواده و معرفی فعالیت‌های زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، مشارکتی، حمایتی و تشویقی در حوزه خانواده، به صورت استانی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و برگزیدگان هر استان، به صورت ملی در معرض ارزیابی داوران قرار می‌گیرند. جایزه و نشان شهر دوستدار خانواده به شهرداران برگزیده، شهرداری‌های خلاق و مشارکت جو، شورای شهر فعال و موفق، برنامه‌ها و اقدامات موثر و پایدار در حوزه خانواده تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده تصریح کرد: دبیرخانه شهر دوستدار خانواده در ادامه فعالیت خود، ضمن تعامل با شهروندان، نخبگان و کارشناسان حوزه خانواده، شهر، شهرداری و علوم اجتماعی، شاخص‌های شهر دوستدار خانواده را استخراج و اقدامات شهرداری‌ها و سازمان‌های موثر در مدیریت شهری را بر آن اساس مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این راستا فعال سازی گروه‌های مردمی در حوزه خانواده یکی از اهداف جدی است که با همت شهرداری‌ها محقق می‌شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهرداری شهر دوستدار خانواده بنیاد ملی خانواده شهر دوستدار خانواده شهرداری های کشور حوزه خانواده شهرداری ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، به دلیل استقبال گروه‌های مردمی و استان‌های سراسر کشور، و با موافقت رییس ستاد ملی جمعیت مهلت ارسال در بخش‌های هفت گانه این جشنواره تمدید شد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست