Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا و چهار کشور اروپایی متحد آن در بیانیه مشترکی به مناسبت دهمین سال بحران سوریه مدعی شدند که انتخابات امسال ریاست جمهوری در سوریه آزاد و عادلانه نیست و آنها این انتخابات را به رسمیت نمی شناسند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه مشترک که توسط آنتونی بلینکن ،دومینیک راب، هایکو ماس، ژان ایو لودریان و لوئیجی دی مایو، وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا صادر شد ادعا شده که "انتخابات ریاست جمهوری سوریه که امسال برای آن برنامه ریزی شده است آزاد و عادلانه نخواهد بود و این امر نباید به هیچ اقدام بین المللی برای عادی سازی با نظام سوریه منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در این بیانیه همچنین آمده است: همه سوری ها ، از جمله آوارگان باید در هر فرایند سیاسی شرکت کنند تا همه صداها شنیده شوند.

همچنین در این بیانیه مداخله جویانه آورده شده است: "نظام سوریه و طرفداران آن باید به طور جدی در روند سیاسی مشارکت کرده و اجازه دهند کمک های بشردوستانه به مناطق نیازمند وارد شود."

این وزرا مدعی شدند به حل مسالمت آمیز درگیری در سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متعهد هستند و تلاش خواهند کرد تا عاملان" جنایات" را مجازات کنند.

آمریکا و همپیمانانش همچنین در بیانیه مذکور بار دیگر ادعاهای واهی خود درباره استفاده نظام سوری از تسلیحات شیمیایی را تکرار و خاطرنشان کردند که آنها آنچه را "عدم پایبندی" سوریه به کنوانسیون سلاحهای شیمیایی خواندند، تحمل نخواهند کرد و از کار سازمان منع سلاح های شیمیایی در این زمینه حمایت میکنند.

پنج کشور مذکور در پایان حمایت خود را از تلاش های گی یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه اعلام و تاکید کردند "نمی توانند اجازه دهند این فاجعه برای یک دهه دیگر ادامه یابد."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   متن این بیانیه به شرح زیر است:

بدینوسیله ما مسیحیان آشوری و کلدانی ارومیه ضمن تسلیت به خانواده های شهدای مظلوم غزه اقدام اخیر آمریکا و اسرائیل به دست کشیش مجهول الهویه سوئدی مبنی بر سوزاندن قرآن کریم که باهدف به حاشیه راندن جنبش دانشجویان اروپایی و آمریکایی در حمایت از دانشجویان غزه انجام پذیرفته است  را محکوم کرده از دولتهای اروپایی می خواهیم ضمن متوقف نمودن چنین حرکات فاجعه باری مشی مسلمین و مسیحیان ایرانی در زندگی مسالمت آمیز و احترام متقابل را سرمشق خود قرار دهند  ومتذکر می شویم بروز چنین فجایعی نه تنها سنخیتی با آزادی بیان نداشته بلکه نمود بارز تهدید و وتوهین به کلیت جامعه و زمینه ساز دشمنی و بحران های اجتماعی شدیدی در آینده همان کشورهای خواهد بود.

در پایان از درگاه خدواند متعال صلح و امنیت برای عموم جهانیان را مسئلت می نماییم.

کلیسای آشوری و کلدانی کاتولیک ارومیه –کشکیش هرمز اصلانی

کلیسای شرق آشوری ارومیه –کشیش دایاوش عزیزیان

کلیسای انجیلی ارومیه-کشیش ایلیا یادگار

انجمن آشوریان ارومیه و حومه

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود