Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:02:39 GMT

سد سورال دهگلان سرریز کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۰۱۴۶

سد سورال دهگلان سرریز کرد

آرش آریانژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون سد سورال دهگلان با ظرفیت ۱۱ میلیون و ۴۲۰ هزار مترمکعب ۱۰۰ درصد پر بوده و سد گاران مریوان نیز با ۸۱ میلیون و ۷۱۰ هزار مترمکعب ۹۷ درصد پر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حجم آب مخازن سدهای استان با احتساب سد شهید کاظمی بوکان، تلوار زنجان، آزاد، ژاوه و گاوشان یک هزار و ۶۰۸ میلیون مترمکعب بوده که معادل ۵۸ درصد آن پر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان میانگین کل بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری(اول مهر امسال) را ۲۸۸.۸ میلیمتر اعلام کرد و افزود: متوسط بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته(حدود ۳۱۵ میلیمتر) بیش از ۹ درصد کاهش یافته است. 

آریانژاد یادآور شد: میانگین بارندگی ها در سال آبی جاری در سنندج ۲۴۴.۵ میلیمتر، مریوان ۴۶۰.۸ میلیمتر (بیشترین بارش)، سقز: ۲۸۸.۵ میلیمتر، بانه ۴۸۱.۵ میلیمتر و قروه ۱۸۴.۱ میلیمتر بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میانگین بارش‌ها در کامیاران ۳۱۴.۶ میلیمتر، دهگلان ۲۶۹.۵ میلیمتر، سروآباد ۱۶۶.۵ میلیمتر، دیواندره ۲۱۵.۲ میلیمتر و بیجار ۱۵۲.۸ میلیمتر (کمترین بارش) بود.

کردستان، استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

میزان بارندگی سالانه در شرایط عادی اقلیمی معادل ۴۵۵ میلی‌متر و بیشترین میزان بارندگی سالیانه مربوط به شهرهای مریوان و بانه با حدود ۸۰۰ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شرق استان حدود ۴۰۰ میلی‌متر و در قسمت مرکزی یعنی سنندج نزدیک به ۵۰۰ میلی متر است.

از حوضه های آبریز اصلی استان کردستان می‌توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه‌های آبریز نیز به سفیدرود شامل رودخانه‌های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه اشاره کرد.

تعداد دشت‌های استان ۹ مورد بوده که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ مورد دیگر در جنوب استان واقع شده است و دشت‌های قروه،  دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت‌های ممنوعه محسوب می‌شود.  

۱۹ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان بارندگی شرکت آب منطقه ای دهگلان شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بارندگی شرکت آب منطقه ای کردستان بارندگی شرکت آب منطقه ای دهگلان شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور شامل رودخانه ۵ میلیمتر میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سرریز شدن سد بر اثر شدت باران در خراسان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 بارش شدید باران در خراسان جنوبی شرایط عجیبی را رقم زده و بند سنگی ملاتی روستای ملوند بر اثر بارندگی های شدید سر ریز شده است. تصاویر این سد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • تصاویر سرریز شدن سد بر اثر شدت باران در خراسان
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر