Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی بخشی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به گوشه ای از عملکرد این‌ بخشداری در روستاهای توابع رفسنجان‌ اشاره کرد و افزود: در طول سال جاری بیش از ۱۱۵ هزار متر مربع آسفالت روستایی در روستاهای رفسنجان  به مبلغ یکصد میلیارد ریال،  انجام شده است ضمن اینکه در تامین روشنایی معابر روستایی هم اعتباری بیش از ۱۸ میلیارد ریال هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین امسال بیش از ۸۰ هزار متر جدولگ ذاری در روستاها با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال انجام شده است و به میزان ۳۰ میلیارد ریال تعدادی بوستان هم در روستاها احداث شد و این روند ادامه دارد.

بخشی تصریح کرد: در حوزه لایروبی‌ قنوات و مسیر های رودخانه ای هم امسال ۶ مسیر رودخانه ای با همکاری خیرین و دسته های مربوطه در رضاآباد، کفائیه، محمدآباد میثم و تاج آباد لایروبی شد تا در صورت نزول بارش ها مسیرها بسته نباشند و آب راه خود را طی کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در بخش ورزش روستایی نیز طرح هایی اجرا کردیم تا جوانان بتوانند از اوقات فراغت خود در این مکان ها بهره مند شوند، ۲ مورد زمین‌ چمن مصنوعی با هزینه ۱۷ میلیارد ریال در محمدآباد میثم و محمدآباد دهنو بوده است، ۲ زمین چمن مصنوعی هم با حمایت مجتمع مس سرچشمه در اسماعیل آباد و شمس آباد احداث کردیم کف پوش سالن های ورزشی در روستاهای‌ دره جوز و عبدالله آباد هم اجرا شد.

بخشی در مورد زیرسازی و جدول گذاری در روستاها گفت: ۲ نوع قیر آزاد و دولتی داریم که  اواخر سال جاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم نامه ای منعقد شده تا قیر دولتی را جذب و در اختیار بخشداری قرار دهد تا بتوانیم‌ در روستاهایی که به‌ زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت نیاز دارند این قیر را به کار گیریم.

وی در حوزه برق و تامین روشنایی معابر در روستاها هم  داشت: در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام شده به طور مثال در روستای اسلام آباد که بزرگترین روستای بخش مرکزی رفسنجان است تامین روشنایی معابر انجام شده و اخیراً مورد بهره برداری قرار گرفت، اجرای این طرح در روستاهای مهدی آباد سردار، سعادت اباد، کوثرریز و چند روستای دیگر در حال انجام است و تا پایان سال جاری این طرح به اتمام می رسد و این روستاها دارای روشنایی معابر خواهند شد.

بخشدار مرکزی رفسنجان در زمینه آب آشامیدنی روستاها که یکی از مشکلات مهم برخی روستاها است گفت: دولت وظیفه دارد تا آب آشامیدنی روستاها را تامین کند ما هم در این راستا تا جایی‌ که امکان داشته باشد و سفره های زیرزمینی آب مطلوب و خوبی داشته باشند چاه حفر می کنیم و این آب را به دست مردم می رسانیم و در حومه شرقی تصفیه خانه اجرا خواهد شد و با حفر چاه های جدید، مشکل آب آشامیدنی روستاهای این حومه رفع خواهد شد.

وی افزود: برای رفع کمبود آب آشامیدنی روستاهای حومه غربی هم چاهی حفر شده و سه کیلومتر از خط انتقال آب باقی مانده که در حال اجرا است و با اجرای این خط انتقال، مشکل آب در روستاهای جنت آباد، تاج آباد، قوام آباد و علم آباد  برطرف خواهد شد ضمن اینکه تعدادی از روستاهای کبوترخان هم دارای مشکل کمبود آب هستند که چاهی در این منطقه حفر خواهد شد که اردیبهشت و خرداد سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها روستائیان کرمان رفسنجان توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان کرمان رفسنجان روستائیان کرمان رفسنجان توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور آب آشامیدنی روستاها روشنایی معابر میلیارد ریال انجام شده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد