Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@00:43:23 GMT

۶۵ نمایشگاه داخلی و بین المللی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۰۴۷۵

۶۵ نمایشگاه داخلی و بین المللی برگزار می شود

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: سال آینده ۶۵ نمایشگاه داخلی و خارجی در این نمایشگاه برگزار می شود که از این تعداد ۵۸ نمایشگاه بین المللی و تخصصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حبیب ماهوتی» در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت های نمایشگاه بین المللی تبریز در سال ۱۳۹۹ پرداخت و اظهار داشت: عملیات اجرایی این نمایشگاه در سال ۶۸ آغاز و در سال ۷۳ فعالیت خود را شروع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز ادامه داد: از سال ۷۳ تا کنون بیش از ۶۰۰ نمایشگاه موفق در این نمایشگاه برگزار شده است و چندین نمایشگاه خارجی را نیز در خارج از کشور برگزار کرده ایم.

ماهوتی، با اشاره به اینکه نمایشگاه ها محل تلاقی ارتباطات و مبادلات اقتصادی و در واقع پل ارتباطی تولید، صنعت و مردم است، افزود: تا پیش از شیوع کرونا هیچ نمایشگاهی در نمایشگاه بین المللی تبریز تعطیل نشده بود و نمایشگاه ها براساس تقویم برگزار شده بودند.

وی قدمت برگزاری نمایشگاه در آذربایجان و تبریز را بیش از ۷۰ سال اعلام کرد و تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده پیشینه و توانمندی تجار این دیار در اقتصاد و تجارت است به طوری که ۷۰ سال قبل اولین نمایشگاه را در نخجوان برگزار کرده بودند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به برنامه های سال آینده اظهار داشت: سال آینده ۶۵ نمایشگاه داخلی و خارجی در این نمایشگاه برگزار می شود که از این تعداد ۵۸ نمایشگاه بین المللی و تخصصی است که تلاش می شود بیشتر شرکت های اروپایی در آن ها حضور داشته باشند و تکنولوژی های جدید خود را به نمایش بگذارند.

ماهوتی، با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری سه نمایشگاه خارجی در شهر باکو جمهوری آذربایجان در سال آینده، ادامه داد: مذاکرات لازم برای برگزاری این نمایشگاه ها انجام شده و تلاش می شود فروردین سال آینده با برگزاری نشست مشترکی قرارداد برگزاری آن ها به صورت کتبی منعقد شود.

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ بهترین فرصت برای برگزاری نمایشگاه مصالح ساختمانی در این منطقه و ارز آوری برای کشور است، اظهار داشت: در این راستا تلاش می شود مجموعه ای در آن منطقه ایجاد شود و تمام کالاهای ساختمانی در آن مجموعه عرضه شود.

ماهوتی، با گلایه از بروکراسی اداری در ایران برای ایجاد چنین مجموعه ای در قره باغ، گفت: اگر دیر بجنبیم ترکیه جای ما را در این مناطق می گیرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته، این نمایشگاه به علت تعطیلی تعدادی از نمایشگاه های خود ۱۴ میلیارد تومان متضرر شد؛ از این میزان هفت میلیارد تومان مربوط به سال جاری بوده که در پی تعطیلی ۱۱ نمایشگاه تخصصی و صنعتی و چهار نمایشگاه فروش به نمایشگاه بین المللی تبریز ضرر وارد شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش ۵۰ درصدی تعداد غرفه ها و آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه های این نمایشگاه شد، افزود: با این وجود شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه ها در فروش محصولات خود به موفقیت های بالایی دست یافتند.

ماهوتی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا و رعایت شیوه های بهداشتی در این نمایشگاه، گفت: در سال جاری برای ضدعفونی محوطه نمایشگاه ها، وسایل و تجهیزات و تهیه ماسک و ضدعفونی کننده دست بازدیدکنندگان بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز، ادامه داد: در سال جاری ۵۶ نمایشگاه داخلی در این نمایشگاه برگزار شد و از بین ۳۴ سایت نمایشگاهی در کشور، نمایشگاه بین المللی تبریز اولین نمایشگاه خود را در اواخر خرداد امسال با رعایت شیوه های بهداشتی در دوران کرونا برگزار کرد و به نوعی این نمایشگاه ابداع کننده شیوه های بهداشتی در کشور است.

وی با اشاره به افتخارات مهم نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: این نمایشگاه در میان ۳۴ سایت نمایشگاهی کشور در تعداد برگزاری نمایشگاه ها، کیفیت و بهره وری آن ها رتبه اول را به خود اختصاص داده است و از توان رقابتی بالایی نسبت به سایر نمایشگاه ها برخوردار است.

ماهوتی با گلایه از بی مهری و کم لطفی برخی مسوولان در خصوص نمایشگاه بین المللی تبریز، گفت: تمام نمایشگاه های برگزار شده در این نمایشگاه دارای مجوز بوده و در برخی موارد نیز به صلاحدید مجموعه از برگزاری چند نمایشگاه از جمله نمایشگاه چاپ برای جلوگیری از شیوع کرونا خودداری شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه بدهی بانکی، مالیاتی و بیمه ندارد، یادآوری کرد: تمام حق و حقوق ۱۵۰ پرسنل فعال این نمایشگاه نیز از محل منابع خارج از نمایشگاه بین المللی و نه از درآمد این نمایشگاه تا به امروز پرداخت شده است.

ماهوتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آماده‌ایم تا محوطه‌ نمایشگاه را به طور رایگان در اختیار دستفروشان شهر قرار دهیم، اظهار داشت: متاسفانه موضوع ارائه‌ی غرفه برای ساماندهی دستفروشان شهر پیشنهاد کرده‌ایم ولی تاکنون کسی پیگیری نکرده است، در قبال این اقدام هیچ ریالی از دستفروشان اخذ نمی‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز بیان کرد: برخی با برگزاری نمایشگاه در شرایط کرونایی مخالف هستند، چطور  برگزاری نمایشگاه را منشا کرونا می‌دانند ولی تجمعات مردم برای خرید در بازار را نمی‌توانند کنترل کنند، آیا کرونای نمایشگاه ویژگی خاصی دارد؟  

وی با بیان این‌که امسال بازدیدکنندگان نمایشگاه‌ها زیر ۵۰ درصد بود، گفت:  برگزاری نمایشگاه‌ها به خوبی برگزار شد هرچند از نظر کمی تعداد غرفه‌ها کم بود ولی شرکت کنندگان اظهار رضایت می‌کردند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماهوتی نمایشگاه بین المللی نمایشگاه برگزار برگزاری نمایشگاه نمایشگاه داخلی نمایشگاه ها برگزار شد سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

سید کمال سادات با اشاره به اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی و با حضور مقامات مختلف از ۴۰ کشور دنیا آغاز می‌شود و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، گفت: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

سید کمال سادات افزود: تاریخ این رویداد فرهنگی با دهه کرامت و برگزاری دور دوم انتخابات همزمان و بر این اساس تمهیدات لازم درخصوص برنامه‌های جشن کتاب و آئین‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات ترافیکی، انتظامی و استقرار خودرو‌ها همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مقرر شده طرح ترافیکی اطراف محل برگزاری نمایشگاه را مجموعه «فاتب» اجرا کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد