Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آخرین هفته پویش الف _ب _ایران با دستور رئیس جمهور آبگیری سد نهب در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز سه شنبه در مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس، بهره برداری از ۶  طرح مهم صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان در ۴  استان کشور با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح بزرگ جمع آوری و تصفیه فاضلاب غرب تهران، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین مازندران، سد نهب در استان قزوین، تصفیه خانه فاضلاب پردیس، تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صومعه سرا به عنوان اختتامیه پویش هر هفته الف- ب - ایران با دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت. 

سد نهب بزرگترین سد مخزنی استان همزمان در مراسمی با حضور تقی زاده معاون وزیر نیرو، جمالی پور استاندار، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین و طاهری فرماندار تاکستان آبگیری شد.

سد مخزنی نهب قزوین و شبکه آبیاری و زهکشی تاکستان با حجم مخزن ۱۱۹ میلیون مترمکعب و حجم تتظیم ۱۱۰ میلیون مترمکعب و طول تاج ۲۱۵۶ متر در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر قزوین و ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر تاکستان ساخته شده است.

این سد با هدف ذخیره سازی و تنظیم جریانات نابهنگام و سیلابی رودخانه خررود، بهبود اراضی کشاورزی پایین دست به مساحت ۳۶ هزار و ۸۰۰ هکتار و تغذیه مصنوعی آبخوان دشت قزوین به میزان ۲۵ میلیون مترمکعب احداث شده است.

همچنین تامین نیاز صنایع و کنترل سیلاب و کاهش خسارت اراضی پایین دست از دیگر اهداف ساخت این سد است.

برای ساخت سد نهب و شبکه آبیاری و زهکشی ۴۶۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که برای ساخت بدنه  سد مخزنی نهب تا مرحله آبگیری تاکنون ۲۶۵ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل مابقی کار از جمله عملیات ساخت بدنه سد، بخش سر ریز ، ساختمان های بهره برداری، امور پدافندی و پاکسازی ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

با ساخت سد مخزنی نهب که از طرح های ملی محسوب می شود یکی از آرزوهای دیرین مردم منطقه برآورده شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب منطقه ای قزوین دستور رئیس جمهور میلیارد تومان استان قزوین سد مخزنی سد نهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد