Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سید اسماعیل موسوی ضمن اشاره به اینکه از چهارشنبه هفته گذشته ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره شورای شهرها در ۱۳۹۱ شهر آغاز شد، اظهار کرد: ما در کشور ۱۳۹۲ شهر داریم اما شهرهای تهران، ری و تجریش یک شورای شهر دارند. از این‌رو فرآیند ثبت‌نام داوطلبان در ۱۳۹۱ شهر با استفاده از چهار روش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در روش اول یک اپلیکیشن موبایلی برای ثبت‌نام طراحی شد و در اختیار مردم قرار گرفت. با استفاده از این اپلیکیشن داوطلبان می‌توانستند بدون مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها در ششمین دوره شورای اسلامی شهر ثبت‌نام کنند. از سویی دیگر نسخه دسکتاپ این برنامه نیز طراحی شد و داوطلبان می‌توانستند با استفاده از رایانه‌های شخصی فرآیند ثبت‌نام را پیش ببرند.

به گفته موسوی، مراجعه به دفاتر پیشخوان در شهرها و مراجعه به فرمانداری‌ها ازجمله دیگر روش‌هایی بود که داوطلبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر می‌توانستند از طریق آن نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امروز (۲۶ اسفند) آخرین روز ثبت‌نام‌ها است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند و انتظار داریم تا پایان شب این رقم بیشتر شود.

وی درباره نسبت جنسیتی داوطلبان گفت: تاکنون بیش از ۳۶ هزار نفر مرد - معادل ۸۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان - و بیش از ۴۰۰۰ زن - برابر با ۱۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان - در این دوره نام‌نویسی کرده‌اند. البته این نسبت در دوره قبلی هم برقرار بود.

موسوی با اشاره به اینکه حدود ۵۴ درصد داوطلبان با مراجعه به فرمانداری‌ها حضوری ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: ۱۴ نیز درصد از طریق اپلیکیشن موبایلی، ۱۴ درصد دیگر نیز از طریق رایانه‌های شخصی و ۱۸ درصد با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام در ششمین دوره شورای اسلامی شهر اقدام کردند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: ۱۳ درصد ثبت‌نام کنندگان سابقه ایثارگری و ۱۵ درصد سابقه عضویت در حداقل یک دوره از شورا را دارند. از سویی دیگر سه درصد از داوطلبان مدرک دیپلم، هفت درصد مدرک فوق‌دیپلم یا کاردانی، ۵۵ درصد مدرک کارشناسی، ۳۰ درصد مدرک کارشناسی ارشد، سه درصد مدرک دکتری و دو درصد نیز تحصیلات حوزوی دارند. البته کسانی که یک دوره کامل چهارساله عضور شورا بودند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

وی با بیان اینکه ۸ درصد داوطلبان زیر ۳۰ سال و ۴۱ درصد بین ۳۱ تا ۴۰ سال سن دارند، گفت: سن ۳۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان نیز تا ۵۰ سال و سن ۱۶ درصد آن‌ها تا ۶۰ سال است همچنین چهار درصد از داوطلبان تا ۷۰ سال و کمتر از نیم درصد بیش از ۷۰ سال سن دارند. از سویی دیگر حداقل سن داوطلبان باید ۲۵ سال باشد اما سقف حداکثری ندارد.

موسوی درباره مرحله بعدی که استعلام از مراجع چهارگانه است، توضیح داد: این مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال هستند. این دستگاه‌ها ۱۰ روز فرصت دارند که پاسخ استعلام ما را بدهند و ما نیز باید این پاسخ را در اختیار فرمانداران قرار دهیم و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود که صلاحیت فرد تایید شود یا خیر.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که تا پایان شب بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر داوطلب ثبت‌نام کند، اظهار کرد: در این دوره تا ساعت ۱۲ شب امکان ثبت‌نام داوطلبان به‌صورت غیرحضوری وجود دارد همچنین چنانچه نقصی در مدارک داوطلبان وجود داشته باشد، بلافاصله پیامکی از سوی ستاد انتخابات برای ثبت‌نام کننده ارسال و نوع نقص مدرک یادآوری می‌شود که برای رفع نقص مدرک اقدام کند

وی درباره زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات روستاها گفت: از ۱۶ فرودین سال آینده به مدت یک هفته، در روستاها کار ثبت‌نام داوطلبان آغاز می‌شود.

موسوی درباره نظارت بر تبلیغات نامزدها توضیح داد: ما یک تبلیغات رسمی داریم که به مدت یک هفته فرصت‌ها در اختیار نامزدها برای تبلیغات است. البته به‌دلیل شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدابیری اندیشیده شده که از نامزدها از تجمعات پرهیز کنند و بیشتر از فضای مجازی و سایر فرصت‌های قانونی استفاده کنند. اگر داوطلبان در فاصله ثبت‌نام تا روز تبلیغات رسمی فعالیت‌های خارج از قوانینی داشته باشد هیات‌های اجرایی و بازرسی ورود خواهند کرد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان گفت: ما پیش از این نیز تجربه برگزاری انتخابات در زمان کرونا را داشتیم. به‌دلیل شرایط کرونا اخذ اثر انگشت برای رای‌گیری حذف شده است همچنین یک دستورالعمل بهداشتی ویژه انتخابات با همکاری وزارت بهداشت تدوین شده است. از سوی دیگر انتخابات در هشت کلانشهر مشهد، تبریز، کرج، کرمانشاه، اصفهان، شیراز و اهواز به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود اما این به‌معنای عدم مراجعه مردم به شعبه نیست بلکه به‌جای صندوق‌های رای، دستگاه رای الکترونیک خواهیم داشت همچنین اگر امکانات ما کفاف دهد در برخی مراکز استان‌ها نیز انتخابات را الکترونیکی برگزار می‌کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شورای شهرها انتخابات شوراها شورای اسلامی شهر انتخابات روستاها دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درصد ثبت نام کنندگان ششمین دوره شورای ثبت نام داوطلبان درصد مدرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته

معاون استاندار تهران با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ جلسه شورای حل اختلاف برای شوراها در استانداری تشکیل شده است گفت: ۳۷ نفر از اعضای شوراها در استان تهران سال گذشته بازداشت و شش نفر از اعضای شورای شهرها و ۱۲ نفر از اعضای شورای روستاها سلب عضویت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میرمحمد غراوی در همایش روز شوراها که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در استان تهران ۸ شهر داریم که ترکیب اعضای شورای اسلامی شهر آن‌ها بیش از ۹ نفر است و هفت شهر شورای هفت نفره و ۲۶ شهر نیز شورای شهر پنج نفره دارند.

وی با بیان اینکه تعداد شهرهایی که شورا ندارند و توسط قائم مقامی اداره می‌شوند پنج شهر هستند، افزود: در سطح استان تهران تعداد زنان عضو شورا ۲۰ نفر و تعداد مردان اعضای شورا ۲۳۱ نفر هستند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۵۱ نفر عضو شورا ۴ نفر دارای مدرک دکتری، ۸۲ نفر داری مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴۱ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۱۵ دارای مدرک کاردانی و مدرک ۹ نفر نیز دیپلم است.

غراوی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ جلسه شورای حل اختلاف برای شوراها در استانداری تشکیل شده است، تصریح کرد: برخی موارد در هیأت تطبیق تأیید و برخی رد شدند که در کل ۱۴۲ مصوبه داشتیم و ۱۰۲ مورد از آنها تأیید نظر شوراها بوده است همچنین ۳۷ نفر از اعضای شوراها در استان تهران سال گذشته به دلیل برخی تخلفات با دستور قضائی بازداشت شدند و ۶ نفر از اعضای شورای شهرها و ۱۲ نفر از اعضای شورای روستاها سلب عضویت شدند.

واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها

وی با بیان اینکه انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراها است، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، گفت: طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748843

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ سه شنبه منتشر می شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد