Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد کافی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آخرین جلسه هیات امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی در سال جاری مقرر شد تا با همکاری نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور مدیریت و راهبری متمرکز مطالعات و پژوهش‌های حوزه‌های مختلف تاریخی، جغرافیایی، ادبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و نیز برنامه‌ریزی فعالیت‌های گستردۀ فرهنگی و اجتماعی دربارۀ خراسان کهن و بزرگ، مرکز خراسان‌شناسی در دانشگاه فردوسی مشهد تأسیس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: خراسان بزرگ با تمام افتخاراتش، تاکنون چنین مرکزی نداشته است که تاریخ این خطه را به نگارش درآورد و همچنین سعی در شناخت و معرفی مفاخر و قدردانی از آنها کند.  

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با ایجاد این مرکز که در دانشگاه فردوسی مشهد مستقر خواهد شد امکانی فراهم می‌شود تا دانشگاه بتواند از زوایای مختلف علمی و نیز به‌گونه‌ بین رشته‌ای به خراسان تاریخی و خراسان کنونی بنگرد و به نیازهای مطالعاتی و مناسبتی امروزین آن در حوزه‌های گوناگون پاسخ گوید.

کافی شناساندن جریان‌های شاخص و تاثیرگذار علمی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی در خراسان فرهنگی، تاکید بر شناخت فرهنگ بومی برای رسیدن به خودباوری، بازشناسی هویت فرهنگی- تاریخی خراسان کهن و حرکت به سوی تقویت و شکوفایی بیشتر آن، جهت‌دهی و انسجام‌بخشی به پژوهش‌ها و فعالیتهای گوناگون در حوزۀ خراسان‌شناسی، تسهیل تعاملات و مناسبات منطقه‌ای با استانهای همجوار و کشورهای حوزۀ خراسان فرهنگی، تبیین سهم خراسان بزرگ در تمدن سرزمینی ایران، آسیای میانه و کشورهای منطقه وتشکیل مرجع ارائۀ نظرات تخصصی و معتبر برای تصمیم‎‌گیری در خصوص خراسان فرهنگی از اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

وی با اشاره به طرحها و برنامه‌های کلان این مرکز پس از تاسیس افزود: ایجاد مرکز اسناد کاغذی و دیجیتال در کنار کتابخانۀ تخصصی کاغذی و دیجیتال، انتشار کتب و مستندات پژوهشی و برگزاری رویدادهای گوناگون علمی و فرهنگی، ارائۀ مشاوره به نهادها و ارگانهای مختلف دربارۀ نام‌گذاری‌ها، مرمت بناها و ساخت یادمان‌ها، ایجاد ساختار و محتوای لازم برای رفع نیازهای علمی و تخصصی خراسان‌شناسان و ارتقای مدیریت علمی و ارائۀ مشاوره به نهادهای ذی‌ربط برای بهره‌برداری مناسب از اماکن و ابنیۀ تاریخی خراسان فرهنگی از جمله این طرحها خواهد بود.

برچسب‌ها محمد کافی ریاست دانشگاه فردوسی مشهد آسیای میانه دانشگاه فردوسی مشهد ایران دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد کافی ریاست دانشگاه فردوسی مشهد آسیای میانه محمد کافی ریاست دانشگاه فردوسی مشهد آسیای میانه دانشگاه فردوسی مشهد ایران دیجیتال اخبار کنکور دانشگاه فردوسی مشهد خراسان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل راه آهن خراسان گفت:  این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

 مصطفی نصیری افزود: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

رکورد سفرهای ریلی به مقصد مشهد در سال گذشته با ثبت ۱۶ میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر ورودی و خروجی به ایستگاه راه آهن مشهد شکسته شد، پارسال این تعداد مسافر در مسیر مشهد از ۲۷ شهر و مرکز استان خراسان رضوی تردد داشته اند که از زمان آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد یک رکورد محسوب می شود.

همچنین سال گذشته ۷۰ درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیر مشهد و اداره کل راه آهن خراسان تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد