Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:53:30 GMT

حکم حبس ۲۰ ساله عیسی شریفی تأیید شد+جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۵۲۸۲

حکم حبس ۲۰ ساله عیسی شریفی تأیید شد+جزئیات

حکم متهمان پرونده "گروه اقتصادی یاس" اعلام و طی آن عیسی شریفی به ۲۰ سال حبس، جزای نقدی و استرداد وجوه تحصیلی محکوم شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در اطلاعیه‌ای از تأیید حکم متهمان پرونده موسوم به "گروه اقتصادی یاس" در دیوان عالی کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است:

رأی صادره دادگاه نظامی تهران درباره پرونده موسوم به گروه اقتصادی یاس به تأیید دیوان عالی کشور رسید.

بر اساس دادنامه صادره از دیوان عالی کشور، 4 نفر از متهمان پرونده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری باندی، مشارکت در پولشویی و برداشت و تصاحب غیرقانونی وجوه به دو تا 30 سال حبس تعزیری به شرح ذیل محکوم شدند.

1-  متهم محمود سیف: 30 سال حبس تعزیری، جزای نقدی، استرداد وجوه تحصیلی

2- متهم عیسی شریفی: 20 سال حبس تعزیری، جزای نقدی، استرداد وجوه تحصیلی

3- متهم محمود خاکپور: 5 سال و شش ماه حبس، 40 ضربه شلاق تعزیری، جزای نقدی، رد مال

4 - متهم مسعود مهردادی: 2 سال حبس تعزیری

حکم صادره نسبت به 3 متهم دیگر پرونده نقض و جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارجاع شده است.

همچنین تاکنون مبلغ 5 هزار و 853 میلیارد و 530 میلیون و 636 هزار و 706 ریال بدهی متهمان در قالب املاک و مستغلات بر اساس ارزش زمان وقوع جرم (سال‌های 1392 تا 1395) به بیت‌المال مسترد شده است.

اسماعیلی: در پرونده عیسی شریفی اتهامی متوجه قالیباف نیست

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیوان عالی کشور دیوان عالی کشور سال حبس تعزیری عیسی شریفی جزای نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر به سه پرونده، قاچاق سوخت به میزان ۶۴ هزار لیتر و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.
انصاری افزود: این شعبه پرونده خرید و فروش و حمل ۲ هزار و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل به ارزش ۸۹۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در خودرو، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌ها متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون جزای نقدی محکوم کرد.
وی درباره پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال، ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده ضمن ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: همچنین شعبه پرونده قاچاق یک هزار و ۶۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۷۳۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

 

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل