Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:56:16 GMT

ماه شعبان، ماه وصل شدن به درخت طوبی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۵۶۷۴

ماه شعبان، ماه وصل شدن به درخت طوبی است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دوماه رجب و شعبان مقدمه برای ورود به ماه مبارک رمضان اند گفت:در ماه شعبان خود را به درخت طوبی وصل کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مهدی سعیدی»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در قم؛با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک شعبان اظهار داشت:قبل از ورود به ماه رمضان،دو ماه خیلی مهم داریم:اولین از آنها ماه رجب است و دوم ماه شعبان که در ابتدای این ماه مبارک هستیم، این دو ماه مقدمه ای هستند برای ورود به ماه مبارک رمضان،یعنی:ماه نزدیکی به خدای متعال، ماه بهار حیات انسان، منتها برای رفتن به این ماه شریف باید از این دو ماه که ماه رجب و ماه شعبان هست استفاده کنیم و بهره بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: توصیه شده است، با توجه به والایی و اهمیت ویژه ماه شعبان بهتر است قبل از ورود به ماه شعبان، نماز توبه و غسل توبه که در روز یکشنبه ماه ذی قعده وارد شده انجام شود و بعد وارد ماه شعبان شویم چرا که ورودمان به این ماه شریف با آمرزش گناهان توأم باشد.


وی ادامه داد:چیزی که در ماه شعبان بسیار اهمیت دارد؛ همانطور در کتاب مفاتیح الجنان و همچنین کتاب اقبال الاعمالِ سید بن طاووس ذکر شده است  یکی بحث اذکار هست که باید به طور منظم از این اذکار استفاده کنیم،که یکی از آن اذکار؛مناجات شعبانیه است که توصیه شده در هر روز از ماه شعبان خوانده شود و  یکی هم ذکر شریف صلوات خاصه پیامبر (ص)که هنگام اذان ظهر تأکید شده است و دیگر هم روزه هایی که در این ماه شریف وارد شده انجام بدهیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد:همچنین حدیث مفصلی در کتاب مفاتیح الجنان وارد شده، به نام:آویخته گان به درخت طوبی و زقوم که مطالعه این حدیث را برای درک بهتر ماه شعبان توصیه میکنم،چراکه در مورد چگونگی استفاده از لحظات ماه شریف شعبان در حدیث مذکور، اعمال متعدد و متفاوتی ذکر شده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد:این نیست که اعمال ماه شعبان فقط محدود به اذکار و دعا های وارده باشد بلکه برای درک بهتر این ماه و استفاده بیشتر از این ماه شریف علاوه بر ذکر نیاز به عمل و کار هم هست،از باب مثال می‌توان به صله ارحام اشاره کرد که در این حدیث مفصل ذکر شده است.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: شعبان حجت الاسلام سعیدی مهدویت ماه شریف ورود به ماه ماه شعبان ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم) روش قلمه گیری صحیح در گیاه برگ انجیری (فیلم) روش تکثیر گیاه آگلونما (فیلم)

دیگر خبرها

  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود