Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت تاکید کرد: مطلقا موافق سفر‌ها نیستیم، نبودیم و نخواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی، وزیر بهداشت ضمن تقدیر از همه افرادی که در جریان مقابله با کرونا فعالیت کردند، گفت: همکاران من در سالی که گذشت نه تنها به بیماران کووید ۱۹ خدمات ارائه دادند بلکه سایر بیماران سرویس دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: امسال علی رغم گرفتاری‌ها برای اولین بار در هر ماه ۱۰۰۰ تخت به تخت‌های کشور اضافه شد که این آمار را در قبل و بعد انقلاب شاهد نبودیم. ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و در مانی در اقصا نقاط کشور تا اردیبهشت افتتاح و ۱۳ هزار تخت به تخت‌های کشور اضافه شد و ۲۵۰۰ تخت آی سیو اضافه کردیم.

وی گفت:موضع وزارت بهداشت در رد خصوص سفر‌ها مشخص است و مطلقا موافق سفر‌ها نیستیم و نبودیم و نخواهیم بود. مولفه‌هایی به نام ویروس جهش یافته انگلیسی اضافه شد و مطالعه کنند این ویروس در کشور‌های انگلیس و آلمان و... چه کرده است.

وزیر بهداشت افزود: یک ماه این ویروس در کشور می‌چرخد و هنوز مرگ‌های دو رقمی را می‌بینیم.

نمکی عنوان کرد: آهنگ گرفتار کننده این ویروس پیش رونده‌تر از نظام‌های قوی سلامت است. ببینید خوزستان به عنوان یکی از پایگاه‌های ویروس جهش یافته به لظف خدا و تلاش همکارانم روز‌های ملایم تری را طی می‌کند و به جرات می‌گویم در سراشیبی کنترل بیماری در استان خوزستان هستیم.

وی افزود: نگران سایر استان‌ها و استان‌های مرکزی هستیم که موارد متعدد ویروس جهش یافته را می‌بینیم و مولفه دیگر سفر نقل و انتقال این ویروس به نقاط آلوده است. سیاست ما این است تا طرح تشدید بیماریابی را در استمرار طرح شهید سلیمانی ادامه بدهیم.

وزیر بهداشت متذکر شد: سفر یعنی انتقال ویروس و جمعیت سیال که ما در تشدید بیماریابی در سراسر کشور ضربه می‌خوریم. ما موافق سفر نیستیم و مهلت می‌خواهیم یک ماه این ویروس یابی تشدید شود. می‌دانیم تاب آوری مردم کم شده است، اما خط مقدم این ویروس تاب آوری کمتری دارد. نمی‌توانم از منطقه‌ای که آلوده ویروس جهش یافته نیست به منطقه دیگر پرستار اعزام کنم؛ در صورتی که در مورد ویروس ووهان این دغدغه را نداشتیم.

نمکی اضافه کرد: ۲ دقیقه برق بیمارستان خوزستان قطع شد و پس از ۲ دقیقه که راه اندازی شد نزدیک ۷۰ مریض در معرض خفگی بودند. سفر‌ها بر مبنای رنگ بندی بود که دو گزینه رنگ بندی بر مبنای وضع موجود و دیگری رنگ بندی بر اساس مداخله گری است.

وی تصریح کرد: دوستان ستاد کرونا رنگ بندی آبی و زرد که بیشتر بر مبنای شاخص‌های قبلی و بدون مداخله ویروس جهش یافته را پذیرفتند و ما بنا به تبعیت عزیزان در ستاد کرونا هستیم و اعلام تک صدایی است. طبق تاکیدات رهبر معظم اعلام رنگ بندی‌ها با ما و اعمال با سایرین است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اینکه یکی از اقوام را در نقاط آبی آلوده کنیم صله رحم نیست. در دید و بازدید‌های عید سعی کنید با فضای مجازی این اتفاق را رقم بزنید و پروتکل‌ها را رعایت کنید.

نمکی با اشاره به آخرین وضعیت واکسن کرونا، گفت: سعی کردیم واکسن داخلی را راه اندازی کنیم و از همه عزیزان موثر دعوت کردم. شهید فخری زاده، دوستان بنیاد برکت و.. را دعوت کردم؛ چرا که می‌دانستم دنیای سرمایه داری دنیای خودخواهی است و اگر سیر شد و هم پیمان قسم خورده نداشت به سایر نقاط دنیا تعلق پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: ۸۰ درصد واکسن دنیا در ۶ کشور تولید می‌شود و به همین دلیل ما تولید داخل را شروع کردیم و واکسن‌های مختلفی را به عرصه آوردیم. امید داریم تحول بنیادی در واکسن سازی ایران انجام شود، اما پیش از آن واکسن خارجی وارد می‌کنیم.

وزیر بهداشت بیان داشت: هر کسی که دلش برای مردم می‌سوزد و می‌تواند واکسن را بهتر از ما بیاورد، انجام دهد، ولی ما به دلالی‌ها میدان نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم دلالان در این امر دخالت داشته باشند، ولی اگر کسی فکر می‌کند ما واکسن با کیفیت نمی‌خریم خودش ورود پیدا کند. این گونه نیست. از منابع معتبر واکسن می‌خریم و امیدوارم در اسرع وقت گروه‌های آسیب پذیر مانند کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص و افراد مسن را واکسن بزنیم و امید دارم بحث واکسن در روز‌های آتی سرعت پیدا کند.

نمکی خاطرنشان کرد: گلایه دارم از برخی دوستان چرا که برخی منابع را دریافت نکردیم و روز‌های سختی می‌گذرانیم. سعی می‌کنم با صبوری کاستی‌ها را حل کنم و تقاضا می‌کنم در این جدال نابرابر با ویروس بیشتر دست ما را بگیرند و شرمنده همکارانمان در استان‌ها نباشیم. بار دیگر سال نو را تبریک می‌گویم و امیدوارم سال ۱۴۰۰ با آرامش و سلامت و توانمندی بیشتر سپری کنیم و ایرانی سالم و آباد داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واردات واکسن کرونا ویروس کرونا پروتکل بهداشتی ویروس جهش یافته وزیر بهداشت موافق سفر رنگ بندی سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به سال‌های گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، که ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هم‌اکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

کد خبر 6090469 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند