Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر فتحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد سالانه جهادکشاورزی استان،  اظهار کرد: برای اولین بار در استان و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام توانستیم برای تحقق جهش تولید و ارتقای عملکرد در واحد سطح با اصلاح کشت در سطح ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی دیم استان شامل ۹۸ هزار هکتارگندم، ۲۵ هزار هکتار جو، ۱۵ هزار هکتار حبوبات، سه هزار هکتار نباتات علوفه ای و ۴۰۰ هکتار دانه روغنی در مجموع با پیش بینی افزایش تولید ۶۶ هزار تن در استان در اراضی دیم ۲۱ شهرستان انجام ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کسب رتبه اول توزیع و پرداخت تسهیلات قانون بودجه از دیگر توفیقات سازمان در سالجاری محسوب می شود و با یکهزار و ۲۶۹ طرح به مبلغ ۳۳ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال به بانک های عامل کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون معرفی شده است که از این تعداد، ۳۲۳ طرح با اعتبار ۷۱۳۱ میلیارد ریال پرداخت شده که با پرداخت این رقم در استان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.  

فتحی خاطر نشان کرد: تعداد ۲۲۹ طرح با اعتبار ۱۵ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال به بانک های عامل کشاورزی و توسعه تعاون معرفی شده که از این تعداد، ۳۱ طرح با اعتبار ۱۴۹ میلیارد ریال پرداخت شده است. وی گفت: همچنین در سال ۹۹ از محل اعتبارات کارا (اشتغال روستایی و فراگیر) تعداد ۲۳۰۰ طرح به مبلغ ۸۳۶۶ میلیارد ریال تصویب و به بانک های عامل ارسال شده که از این تعداد ۷۱۴ طرح به مبلغ ۲۲۰۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: رشد ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از رقم ۱.۹درصد سنوات گذشته و ارتقاء به ۲.۱۳ درصد در سال ۹۹ از دیگر توفیقات سازمان است که از محل اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون تعداد هفت هزار و ۱۵۸ دستگاه تراکتور و ادوات به مبلغ ۵۸۸۵ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده بود که از این تعداد، یکهزار و ۹۱۸ دستگاه به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که ۱۲۵ درصد از سهمیه اختصاص یافته اعتبارات جذب شده است.

وی همچنین گفت: شروع عملیات احداث سازه گلخانه ای شهرک های گلخانه ای ملکان، عجب شیر و کلیبر، شروع عملیات اجرایی احداث شهرک دامپروری تبریز، شروع عملیات زیرساخت شهرک گلخانه ای بناب و تکمیل آن، شروع مطالعات شهرک گلخانه ای یک هزار هکتاری پایاب سد حاجیلرچای و یک هزار هکتاری یکانات مرند و شهرک دامپروری بناب از جمله اقدامات درخوری هستند که در حوزه شهرک های کشاورزی در آذربایجان شرقی انجام شده است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: براساس قرارداد جدید مرحله ۲ مطالعات مشترک فی مابین سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز، تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زائی با رویکرد مشارکتی و مطالعات ۷۶۸ روستای منتخب باقی مانده به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اجرایی و عملیاتی خواهد شد که مطالعات تدوین برنامه یاد شده برای ۵۱۲ روستای منتخب در قرارداد سال ۱۳۹۷ با دانشگاه تبریز در حال انجام و سپری کردن مراحل نهائی خود می باشد که با تصویب نهائی برنامه تدوین شده توسط مشاور، شاهد توسعه اقتصادی و اشتغال زائی با رویکرد مشارکتی در روستاهای هدف مورد مطالعه خواهیم بود.

فتحی افزود: کسب مقام برتر در اجرای شاخص های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهیدرجایی توسط سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی استان، اختصاص ۹ کشاورز و بهره بردار برتر ملی به آذربایجان شرقی در سال جاری از میان ۱۷۰ برگزیده ملی که در این زمینه رکورد کشور را شکستیم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بذرگیری آذربایجان شرقی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اراضی کشاورزی اخبار کنکور میلیارد ریال پرداخت شده آذربایجان شرقی هزار هکتار گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت اختیاری در طرح‌های تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرح‌های مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان ۸۰ درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرح‌های مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه‌های تامین برق از پاداش‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می‌کنند از ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتور‌های پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیر‌ها و... از این پاداش‌ها بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید