Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بابک نخستین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله اول تزریق واکسن کرونا در بهمن ماه سال جاری انجام گرفته است اظهار کرد: در مرحله نخست واکسن کرونا به کادر درمان که به صورت مستقیم با بیماران کرونا در ارتباط بودند تزریق شد و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در مرحله بعدی نیز گروه‌های پر خطر نیز باید واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ارسال شده است افزود: واکسن‌های ارسالی جهت تزریق به سایر گروه‌های پر خطر و کادر درمان ساخت شرکت‌های چینی و روسی است و این دو واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و ستاد ملی کرونا نیز قرار دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تعداد واکسن‌های تزریق شده در این مدت را بیش از هزار و ۷۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: گروه‌های دریافت کننده واکسن تاکنون گروه‌های اولویت دار پرسنل درمان، فوریت‌های پزشکی، آزمایشگاه، بهداشت، سرای سالمندان و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید بودند و سایر گروه‌ها نیز به اولویت واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

نخستین از تزریق واکسن کرونا در دو مرحله ۲۸ روزه خبر داد و بیان کرد: مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی و برابر اعلام ستاد ملی کرونا تزریق واکسن برای زنان شیرده و باردار، افراد زیر ۱۸ سال، افرادی که سابقه حساسیت شدید و شوک آنافیلاکسی دارند و افراد تب دار و علامت دار، ممنوع اعلام شده است.

کد خبر 5172099

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری انتخابات 1400 کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر گرگان شیوع کرونا اردبیل انتخابات شوراي شهر اراک بارش برف چهارشنبه سوري واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران

سیدحسین علوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری های ستاد صبر استان و تلاش های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رییس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش های جهادی و مستمر خود ۹ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص ۹ انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

کد خبر 6094969

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید