Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا مرحبا روز چهارشنبه در بازدید از بازار ساحلی آستارا گفت: فضای فیزیکی بازار به عنوان مهم ترین مرکز اقتصادی آستارا در شان این شهرستان گردشگرپذیر نیست و اصول پدافند غیرعامل در آن رعایت نشده است.

وی از شهرداری خواست راه اندازی سیستم گرمایشی، سرمایشی، دسترسی به آب شرب بهداشتی و سنگفرش ورودی بازار ساحلی را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۵۰ درصد اشتغال آستارا در بازار شکل گرفته است و در دوران کرونا که بازارها از نظر داد و ستد وضعیت مناسبی ندارند، باید با هدف رونق تجارت و اشتغالزایی از بازاریان حمایت شود.

فرماندار آستارا هم در این بازدید، نقش بازار ساحلی را در جذب گردشگر و رونق اقتصادی و مبادلات تجاری مهم دانست و بر رسیدگی به نواقص ساخت و ساز و تاسیسات آن تاکید کرد.

عباس صابر افزود: بازار آستارا در مقایسه با دیگر شهرستان های گیلان، بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده اما حمایت کافی از بازاریان صورت نگرفته است.

 وی بیان کرد: بازاریان آستارا بخصوص مشاغل گروه یک، همچنان در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگام باشند و از ارائه خدمات به همشهریان فاقد ماسک خودداری کنند.

او بر پرهیز از ترددهای غیرضرور، زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن تاکید کرد و همکاری مردم و مسئولان را در این راستا خواستار شد.

شیوع ویروس کرونا در جهان، باعث تعطیلی و رکود بخش های اقتصادی و خسارت به اصناف و بازاریان شده و در ایران، دولت با تدوین و ارائه بسته های حمایتی از اصناف آسیب دیده حمایت می کند.

بیش از ۶ واحد تجاری در آستارا فعال است و بازار ساحلی آن با حدود هزار و ۵۰۰ غرفه در نزدیکی ساحل دریای خزر و گمرک، از مناطق اقتصادی و گردشگرپذیر این شهرستان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آستارا توسعه اقتصادی بازار محصولات بهبود کسب و کار راه اندازی کسب و کار نماینده مجلس شورای اسلامی ستاد تنظیم بازار بهبود فضای کسب و کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آستارا توسعه اقتصادی ویروس کرونا آستارا توسعه اقتصادی بازار محصولات بهبود کسب و کار راه اندازی کسب و کار نماینده مجلس شورای اسلامی ستاد تنظیم بازار بهبود فضای کسب و کار اخبار کنکور بازار ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره خلیج‌فارس که به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مساله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

کد خبر 6092120

دیگر خبرها

  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد