Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کانون جوادالائمه(ع) قزوین با شیوع کرونا در استان، پا به میدان عمل گذاشتند و جهادگرانه برای مهار ویروس کرونا همت کردند و با انجام اقدامات مفید و اعتمادسازی موجب همدلی و همراهی بیشتر عموم مردم جهت مشارکت در کارهای خیرخواهانه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری جوادالائمه قزوین اظهار کرد: این کانون سال ۸۷ راه‌اندازی شده و در حوزه‌های آموزشی، تربیتی، ورزشی و اوقات فراغت و بحث رسانه فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در حوزه قرآنی به ویژه در سال‌های نخست فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد جوادالائمه اقدامات بسیار خوبی انجام شد و به صورت تخصصی در همان محله راه‌آهن قزوین در مسیر تربیت حافظان قرآن تلاش کردیم.   مسئول کانون جوادالائمه قزوین تصریح کرد: در سال جاری به ویژه با توجه به شیوع کرونا فعالیت کانون در عرصه رسانه افزایش یافت به طوریکه در زمینه تولید کلیپ و فیلم کوتاه ورود کردیم.   وی عنوان کرد: در زمینه برگزاری کلاس‌های کمک آموزشی نیز در ایام کرونا از طریق معلمان حاضر در مجموعه، کلاس‌های تقویتی در مسجد و کانون دایر شد؛ همچنین با برگزاری کلاس‌های کنکور خوشبختانه نتایج خوبی به بار نشست به طوریکه دانش‌آموزان و دانشجویان دیروز اکنون جزو اساتید دانشگاه هستند.   رحیمی در مورد ویژگی کانون مساجد موفق عنوان کرد: کانونی که در همه حوزه‌ها ورود داشته و حرفی برای گفتن داشته باشد به نظر من کانون موفقی خواهد بود؛ البته امروز با تغییر سیاستگذاری‌های کانون مساجد در راستای ایجاد کانون‌های تخصصی تلاش می‌شود.
  این مقام مسئول گفت: اسفند ماه سال گذشته همزمان با شیوع کرونا بچه‌های مسجد جوادالائمه برای امر پیشگیری و مقابله با این بیماری پیشقدم شدند و از همان روزهای نخست با توجه به نیاز مبرم به ماسک با اخذ مجوز علوم پزشکی شروع به تهیه و توزیع ماسک کردیم.     توزیع 9هزار ماسک رایگان در محله راه‌آهن وی بیان کرد: در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال تقریبا ۹هزار ماسک رایگان در محله توزیع شد و همین امر موجب اطمینان بخشی بیشتر در بین اهالی محله و جذب مشارکت‌های مردمی برای کمک به آسیب‌دیدگان کرونا شد؛ همچنین ضدعفونی معابر عمومی محله راه‌آهن از دیگر اقدامات انجام شده است.   رحیمی با اشاره به توزیع 9مرحله بسته‌های کمک معیشتی به نیازمندان ابراز کرد: مسجد و کانون می‌تواند با انجام اقدامات مفید و سازنده در حوزه‌های مختلف در جامعه اثرگذار باشد و با اعتمادسازی موجب همدلی و همراهی عموم مردم در انجام کارهای خیرخواهانه شود.   مسئول کانون جوادالائمه قزوین عنوان کرد: پیش از اینکه موضوع کمک‌های مومنانه و مواسات رسانه‌ای شود ما در محله خود حدود ۲۰ الی ۳۰ خانواده نیازمند را شناسایی کرده بودیم و در اعیاد و مناسبت‌های خاص بسته‌های معیشتی به آنها اهدا می‌شد؛ اما پس از مطرح شدن جریان کمک‌های مومنانه این امر با قوت بیشتری ادامه پیدا کرد و نیازمندان واقعی شناسایی شدند.
  وی بیان کرد: در تاریخ ۹/۹/۹۹ با خلاقیت بچه‌های کانون جوادالائمه و از آنجا که امام جواد(ع) نهمین امام شیعیان است ۹پویش از جمله تهیه جهیزیه برای ۹نوعروس نیازمند، پویش آزادسازی ۹زندانی جرائم غیرعمد، پویش تهیه ۹ گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و توزیع ۹ هزار و ۹۹۹ بسته حمایتی با کمک سپاه استان و کانون مساجد اجرا شد.
رحیمی ابراز کرد: این طرح از مجموعه کانون جوادالائمه آغاز شد اما توزیع بسته‌های حمایتی در سراسر استان انجام شد همچنین پویش قرائت زیارت امام جواد(ع) و ختم ۹۹هزار صلوات به نیت امام جواد(ع) از دیگر برنامه‌ها بود و در مجموع خوشبختانه اتفاقات خوبی در زمینه کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی ‌رخ داد.
وی بیان کرد: انجام امور تربیتی و برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت نیز به صورت منظم و با برنامه انجام می‌شود؛‌ اما امسال با توجه به شرایط کرونا تصمیم گرفتیم تا به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ظرفیت حضور افراد در بحث اوقات فراغت را محدود کنیم.

کانون مساجد پایگاهی برای مهرورزی و نیکوکاری
این مقام مسئول عنوان کرد: کانون جوادالائمه همیشه به مناسبت اعیاد اقدام به برگزاری جشن می‌کند اما نیمه شعبان سال گذشته بدلیل شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم حضوری هشت ماشین را تزئین و مجهز به سیستم صوتی کرده و کاروان شادی در محلات سطح شهر راه‌اندازی کردیم.
  وی ادامه داد: کاروان‌های شادی در ایام کرونایی با استقبال زیاد مردم مواجه شد حتی با دیدن و شنیدن مولودی نیمه شعبان از پشت درب یا پنجره منازلشان اشک از چشمانشان جاری می‌شد و از اینکه در آن شرایط موجب نشاط روحی و معنوی آنان فراهم شده بود از ما تقدیر و تشکر می‌کردند.
رحیمی بیان کرد: با شیوع کرونا به ناچار قالب اجرای برنامه‌های ما متناسب با شرایط تغییر کرد و توزیع بسته افطاری ساده به مناسبت روز میلاد امام حسن(ع) در سطح محلات از جمله این اقدامات بود.
وی اضافه کرد: تولید کلیپ‌های کوتاه یک دقیقه‌ای با حضور روحانیون جوان با مضمون بیان احکام به صورت رسانه‌ای و همچنین تولید پیام‌های قرآنی از جمله کارهای انجام شده است؛ در واقع ویروس کرونا منجر به تقویت فعالیت کانون در حوزه رسانه و فضای مجازی شد به طوریکه اکنون اعضای کانون در حال انجام کارهای اثرگذار در این فضا هستند.
مسئول کانون جوادالائمه تصریح کرد: با شیوع کرونا جنس فعالیت‌های کانون جوادالائمه تغییر کرد و در قالب فضای مجازی به اجرا درآمد؛ به طور مثال با برگزاری مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی زمینه شرکت تعداد بالایی از مخاطبان نه تنها از استان قزوین بلکه از اقصی نقاط کشور فراهم شد.
وی ابراز کرد: کانون جوادالائمه هر سال به عنوان کانون برتر استان قزوین شناخته می‌شد حتی با وحود اینکه دو سال اخیر رویداد فهما به صورت سیستمی شده همچنان کانون ما در رتبه‌های اول و دوم استان قرار می‌گیرد.

ویروس کرونا موجب تقویت فعالیت کانون در حوزه فضای مجازی شد
رحیمی با اشاره به تاثیرگذاری کانون مساجد در جامعه گفت: در امور مرتبط با مساجد ارگان‌های زیادی دخیل هستند؛ اما متاسفانه هیچ کدام دغدغه‌ای برای ایجاد یک حرکت فرهنگی در مساجد ندارند و آنطور که شایسته است حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند.
این فعال فرهنگی گفت: حضور امامان جماعت جوان و فعال و مسلط به علم روز، استقبال از فعالیت پرشور کودکان و نوجوانان برای مباحثی نظیر مکبری نماز، قطعا در جذب بیشتر نوجوانان و جوانان برای حضور در مساجد موثر است.
وی بیان کرد: رویداد فهما موجب هدفمند و به روز شدن فعالیت کانون مساجد شده است تا ما بتوانیم متناسب با اهداف تعین شده در محورهای مختلف اقدام به شناسایی استعدادهای مختلف کرده تا ضمن بهره‌مندی از توانایی آنان در مساجد، زمینه دیده شدن توانمندی یا معرفی آنها به دیگران نیز فراهم شود.
رحیمی در پایان گفت: بدون شک اجرای موفق برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون جوادالائمه با مشارکت و همراهی سایر مجموعه‌های همراه این مسجد شامل پایگاه بسیج، هیئت، کانون و خودِ مسجد بوده است که امیدواریم در سال‌های آتی هم ادامه داشته و شاهد موفقیت‌های روزافزون این مجموعه باشیم.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کانون جوادالائمه شیوع کرونا فعالیت کانون کانون مساجد فضای مجازی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود