Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@17:19:53 GMT

حال و هوای بازار ملک در شب عید

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۲۱۶۷

حال و هوای بازار ملک در شب عید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛  اگرچه طی چند هفته گذشته، فعالان و واسطه‌های بازار ملک در پایتخت از افزایش مراجعه و رونق خفیف معاملات خبر می‌دادند اما اکنون در چندروز پایانی امسال عنوان می‌کنند بازار کم‌کم به سمت تعطیلی کشیده شده است.

به گفته آنها فقط گروه معدود و انگشت شماری از فروشندگان و خریداران که سعی دارند هر طور شده نقدینگی برای خود مهیا کنند یا نقدینگی خود را به ملک تبدیل کنند همچنان در بازار حاضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها می‌گویند آخرین فعالیت‌ها در بازار خرید وفروش بیشتر در محدوده میانی و جنوبی شهر قابل رویت است.

این گروه از متقاضیان خرید مسکن بیشتر به دنبال خرید آپارتمان‌های چند سال ساخت می‌روند چون گمان می‌کنند امکان خرید با قیمت مناسب در این گروه سنی واحدهای مسکونی بیشتر وجود دارد. البته سازندگانی که برای تامین نقدینگی در این چند روز پایانی سال نیز تاکید دارند برای بالابردن شانس فروش ملک خود، روی قیمت پیشنهادی تاحدودی تخفیف می‌دهند. در این میان فروشندگانی نیز هستند که با فرض بالارفتن تورم، از فروش دست کشیده‌اند و به امید فروش با قیمت پیشنهادی مدنظر در سال جدید هستند.

در جدول نبض بازار امروز، قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی نوساز تا ۲۰ سال ساخت که در روز گذشته فایل شده‌اند، ارائه شده است.

این فایل‌ها که مربوط به مناطق مختلف شهر تهران هستند نشان می‌دهند در هرمحله‌ای قیمت پیشنهادی مناسب و غیرمتعارف وجود دارد. بنابراین اگر خریداران حوصله به خرج دهند و قدری بیشتر جست‌وجو کنند می‌توانند خرید مناسبی انجام دهند.

پربیننده ترین خانه در سعادت آباد چند؟ یک آپارتمان ۱۲۰ متری در تهران چند؟ آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران چند؟ آپارتمان‌های کلنگی قلب تهران چند؟ بازار مسکن در سال۱۴۰۰ به کدام سو می‌رود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار ملک برجام قیمت پیشنهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های سامانه خودنویس در بازار مسکن، از افزوده شدن امکان خرید و فروش ملک به این سامانه در طول سال جاری خبر داد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش گروه‌های جهادی و مردمی با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون سامانه خودنویس و همچنین امکان افزوده شدن قابلیت خرید و فروش مسکن به آن گفت: این سامانه بستر بسیار خوبی برای انضباط بخشی به بازار است. در حال حاضر مهیا شدن امکان خرید و فروش مسکن در سال جاری یکی از مهمترین مواردی است که اکنون در دستورکار مدیران این سامانه و معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.


وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خرید و فروش مسکن پیچیدگی‌های مخصوص خود را دارد. احراز هویت مالک و خریدار ملک از جمله موارد است که به حوزه ثبت اسناد و به طور خاص در حیطه وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مربوط می‌شود. امیدواریم که در ادامه کار سکو‌های مجازی فعال در حوزه مسکن هم در این راه با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند. اتصال این پلتفرم‌ها به سامانه خودنویس کار مردم برای خرید و فروش مسکن را آسان‌تر می‌کند.


وی با اشاره به تایید قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها در شورای نگهبان، گفت: اکنون ما منتظر ابلاغ آن به دولت هستیم؛ در حال حاضر همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون را تدوین کرده‌اند و در طول چند روز آینده آن‌ها به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.


مشروح گفته‌های بذرپاش را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار مسکن ، خرید مسکن ، قیمت مسکن ، اجاره مسکن ، وزارت راه و شهرسازی ، سامانه خودنویس ، مهراد بذرپاش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAF

دیگر خبرها

  • خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • قیمت‌های غیرمنتظره آپارتمان مدرن در افغانستان
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳